کد خبر: 961728
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
مراسم اختتامیه دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در کرمانشاه برگزار شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:‌ در بخش ابتدایی مراسم اختتامیه دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی علی دارابی معاون امور استان‌ها ضمن تشکر و تقدیر از مردم کرمانشاه گفت: با دستور رئیس رسانه ملی، مرکز صبا که متولی کار پویانمایی و انیمیشن در معاونت سیماست، تعهد تولید پویانمایی در برنامه پنج ساله را تا ۲۵درصد افزایش داد و در استان‌ها هم با دستور دکتر علی‌عسکری تعهد تولید پویانمایی و برنامه عروسکی در اولویت قرار گرفت.
معاون سیما پیرامون سرمایه‌گذاری در حوزه پویانمایی ادامه داد: تولید و سرمایه‌گذاری در عرصه پویانمایی یکی از بزرگ‌ترین شاخه‌های صنایع فرهنگی- هنری در جهان محسوب می‌شود، زیرا این حوزه در زیرساخت‌های فرهنگی کشور و توسعه متوازن و پایدار نقشی اساسی ایفا می‌کند.
دارابی افزود: جمهوری اسلامی با هدف صدور پیام فرهنگی انقلاب اسلامی و معرفی فرهنگ و تمدن پرسابقه و درخشان ایران اسلامی و حضور مؤثر در بازار‌های فرهنگی- هنری دنیا وظیفه‌ای خطیر برای ترویج گسترش صنعت پویانمایی و برنامه‌های عروسکی با اتکا بر هویت ملی بومی خود دارد. وی در خصوص تاثیرگذاری پویانمایی و برنامه عروسکی ادامه داد: پویانمایی یا انیمیشن و برنامه‌های عروسکی یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر اجتماعی شدن، کارکرد فیلم، تربیت داشتن و انتقال ارزش‌های فرهنگی دینی هر جامعه‌ای است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار