کد خبر: 961667
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
لهستان ۳ – ایران یک در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال
تیم ملی والیبال کشورمان بامداد امروز در اولین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها برابر تیم بدون ستاره لهستان ۳ بر یک شکست خورد تا کارش برای روی سکو رفتن خیلی سخت شود. شاگردان ایگور کولاکوویچ که در مرحله مقدماتی با ۱۲ پیروزی و ۳۶ امتیاز به عنوان تیم دوم جدول رده بندی از مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها گام در مرحله نهایی گذاشت بودند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین-وحید صابری: در دومین مسابقه با مداد فردا ملی پوشان باید در شیکاگو آمریکا به مصاف تیم ملی برزیل برود که در صورت پیروزی به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران
ست اول را ایران بهتر آغاز کرد و در همان ابتدا سه امتیاز از حریف پیش افتاد. همه چیز برای یک بازی خوب آماه بود، اما در ادامه بازیکنان بلند قامت لهستان با زدن سرویس‌های عالی در امتیاز ۷ به تساوی رسیدند. در ادامه برتری ملی پوشان ما در امتیاز گیری ادامه پیدا کرد و نتیجه ۱۴ بر ۹ به سود ایران شد. سرویس‌های خوب غفور در این ست باعث شد تا امتیازات خوبی برای کشورمان کسب شود. اختلاف زیاد امتیاز باعث شد بازیکنان ایران چند دقیقه‌ای بازی را رها کنند که همین امر فرصت را به لهستان داد تا اختلاف را کم کند و هر چند تا ۱۹ بر ۱۷ پیش آمدند، اما این ایران بود که در ادامه ست نخست برتری اش را جفظ کرد و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه داد.
بدنبال شگفتی برای صعود
ست دوم؛ ۱۸ بر ۲۵ به سود لهستان
با آغاز ست دوم بازیکنان لهستان عملکرد بهتری داشت و ۶ – ۴ از ایران پیش افتاد. آن‌ها توانستند نمایش کم اشتباه تری نسبت به ایران داشته باشند، اما در ادامه تلاش زیاد ملی پوشان ما باعث شد تا هر دو در امتیاز ۱۱ به تساوی برسند. با این حال لهستانی‌ها تا انتهای ست دوم برتری خود را حفظ کردند و در نهایت ۲۵ بر ۱۸ ایران را شکست دادند تا در ست شماری دو تیم مساوی شوند. در ادامه هم این لهستان بود که عملکرد بهتری در زدن سرویس داشتند. عملکرد خوب لهستانی‌ها در دفاع روی تور باعث شد تا اینکه ۲۵ – ۱۸ پیروز ست دوم بازی شوند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان
در ست سوم از همان ابتدا هر دو تیم سعی داشتند اشتباه کمتری نیسب به هم داشته باشند برای همین امتیازات پایاپی رد و بدل شد. ملی پوشان ایران در ست سوم هم مثل ست دوم تلاش زیادی کردند تا برابر حریف عملکرد خوبی داشته باشند، اما امروز روز خوب جوانان لهستانی بود چرا که در طول این ست با نمایش بی نقص شان امتیازات خوبی کسب کردند و در نهایت ۲۵ بر ۲۰ ست را به نفع خود به پایان رساندنند.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود لهستان
ست چهارم لهستانی‌ها بواسطه دو ست برده نمایش بهتری ارائه دادند و کم اشتباه ظاهر شدند. هر چند در ادامه تیم ما با درخشش موسوی و مجرد در دفاع روی تور بازی را ۱۰ بر ۱۰ به تساوی کشاند، اما سرویس‌های عالی و بی نقض لهستان باعث شد تا ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کنند. در این لحظه کولاکوویچ تلاش کرد با تغییراتی که در ترکیب تیمش ایجاد می‌کند شرایط را برای رسیدن به پیر وزی فراهم کند، اما حریف اروپایی اجازه خودنمایی به بازیکنان ما نداد تا کار برای رسیدن به پیروزی سخت شود. در نهایت لهستان ست چهارم را هم به سود خود خاتمه داد تا با برتری ۳ بر یک برابر ایران کار را به پایان برساند. به این ترتیب تیم ملی لهستان با کسب دو برد و ۵ امتیاز صدرنشین گروه دوم مسابقات شده و به عنوان نخستین تیم راهی نیمه نهایی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ شد.
تیم ملی ایران برای برگزاری دومین بازی خود در این مرحله باید بامداد فردا (شنبه) ۲۲ تیر ماه به مصاف تیم ملی برزیل برود و در صورتی که این بازی را با برد پشت سر بگذارد، به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها می‌شود.


آمار بازی تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان
آمار بازی تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان از سوی فدراسیون جهانی منتشر شد. تیم ملی ایران در این بازی ۴۷ آبشار موفق، ۱۲ دفاع روی تور و ۴ امتیاز سرویس را ثبت کرد. همچنین ۲۲ امتیاز تیم ملی ایران نیز با خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان لهستان کسب شد.
تیم ملی لهستان نیز ۵۶ آبشار موفق، ۱۱ دفاع روی تور و ۹ امتیاز سرویس را کسب کرد. همچنین ۲۰ امتیاز تیم ملی لهستان نیز با خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران کسب شد.
در پایان این بازی بارتوش بدنورز با کسب ۲۴ امتیاز برای لهستان، امتیاز آورترین بازیکن زمین شد. همچنین نوربرتهوبر نیز ۱۴ امتیاز را برای این تیم کسب کرد.
امیر غفور نیز با ۲۲ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران شد. همچنین میلاد عبادی پور توانست ۱۰ امتیاز را برای ایران کسب کند.
به این ترتیب، تیم ملی لهستان با دو برد و ۵ امتیاز صدرنشین گروه اول این مرحله از مسابقات شد و به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، برزیل با یک باخت و یک امتیاز در جایگاه دوم گروه اول قرار دارد و ایران نیز با یک باخت و صفر امتیاز در رده سوم قرار گرفت.
بدنبال شگفتی برای صعود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار