کد خبر: 961655
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
دیدار مدیران ثبت اسناد و املاک استان اصفهان مطرح شد؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه با اشاره به پشت سر گذاشتن گام نخست انقلاب اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب، دولت و مردم باید برای تحقق حکومت اسلامی مخلصانه گام بردارند تا در آینده، تمدن اسلامی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: امروز پس از پشت سرگذاشتن گام نخست انقلاب اسلامی، باید دولت و مردم برای تحقق حکومت اسلامی به معنای واقعی، مخلصانه گام بردارند تا در آینده شاهد تشکیل تمدن اسلامی باشیم.

وی با اشاره به سوره عصر افزود: ایمان، عمل صالح و توصیه حق به دیگران سه مرحله ای است که این سوره بیان می کند، مردم ایران نیز در مرحله نخست انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند و امروز در گام دوم انقلاب، باید به دنبال تحقق حکومت اسلامی باشیم بدین معنا که مردم و دولت از هر نظر اسلامی باشند و سپس در مرحله توصیه حق به دیگران، تمدن اسلامی را شکل دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: ادارات و ارگان ها باید از نظر نظم، رسیدگی و راهنمایی، تسریع در رفع نیاز مردم و پوشش، اسلامی باشند، بدون شک اگر کسی واقعاً انقلابی باشد برای رفع نیاز مردم و رضایت خداوند کار می کند و احکام اسلامی را پیاده می سازد.

وی عنوان کرد: همه مشکلات از سوی دشمن نیست بلکه بی تدبیری دولت و رفتارهای اشتباه مردم تأثیرگذار است، گاهی اوقات و در زمان فشار اقتصادی مردم به خرید یک جنس و یا کالا هجوم می آورند در حالیکه در زمان امام صادق(علیه السلام) زمانی که گندم نایاب شد، آن حضرت دستور دادند گندم های منزل خود را به بازار عرضه کنند و ایشان همانند مردم گندم و جو را با یکدیگر مخلوط کرده و استفاده کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: ادارات ثبت اسناد و حتی ثبت احوال در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً سنتی بود و روز به روز کارها پیشرفت کرده است و اداره ثبت اسناد و املاک یکی از ادارات منظم و خوب استان اصفهان است.

وی با تأکید بر افزایش بهره وری در ادارات خاطرنشان کرد: مفید بودن ساعات کاری در ادارات کشورمان یکی از موضوعاتی است که همه مدیران و کارکنان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا پیشرفت های چشمگیری محقق شود.

در ابتدای این دیدار مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه کار ثبت اسناد با امنیت اقتصادی و روانی مردم ارتباط دارد، اظهار داشت: انجام بایگانی ریلی، آرشیو 70 درصد از پرونده ها، حذف چرخش فیزیکی پرونده در خدمات شهر اصفهان و صدور ماهیانه 32 هزار سند مالکیت با اصلاح فرآیندها از جمله اقداماتی است که این اداره کل در سال های اخیر انجام داده است.

علی بهبهانی با اشاره به اجرای طرح پستی سند مالکیت افزود: با اجرای این طرح کاهش مراجعات مردمی به میزان 3 میلیون نفر در ادارات ثبت استان محقق شد، همچنین طرح نظارت تلفنی برای بررسی کیفیت خدمات اجرا شده است که دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

 وی با بیان اینکه مردم از وضعیت مهریه ها ناراضی هستند، گفت: واگذار کردن ثبت مهریه ها به ثبت اسناد بدون ایجاد زیرساخت های لازم و همچنین وجود برخی تعارضات قانونی در ارائه سند مالکیت زمینه نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر