کد خبر: 961482
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
ترکیبی از علم – تجربه - تخصص و مدیریت کلان شاخصه‌های ریاست کشتی
افراد را می‌توان از اطرافیان و دوستان نزدیکش شناخت. به عبارتی یکی از راه‌های شناخت هرفرد دوستان و نزدیک‌ترین افراد به او هستند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همین دو سطر برای شروع این مطلب کافی است. انتخابات فدراسیون کشتی طبق برنامه باید ۲۶ تیرماه برگزار شود. هنوز جواب تاییدیه سه قهرمان المپیکی که کاندیدای فدراسیون کشتی هستند نیامده است.
امیر خادم – عباس جدیدی و علیرضا دبیر سه کاندیدای مطرحی هستند که جوابیه آن‌ها نیامده و برای همین کارشناسان کمی با شک و تردید به برگزاری انتخابات در موعد مقرر نگاه می‌کنند. اما یکی از افراد مطلع در وزارت ورزش و جوانان که دیروز با ما صحبت داشت معتقد بود که انتخابات کشتی حتما و حتما تحت هر شرایطی برگزار می‌شود چرا که کاندیدای‌های اصلح آنقدر هستند که خللی در برگزاری مجمع بوجود نیاید.

این مقام مطلع افرود: از طرفی تعویق انتخابات نمی‌تواند دلیل براین باشد که با اینکار ممکن است آن سه نفر تایید شوند. اگر بنابر تایید به روال طبیعی باشد در همین مدت تایید می‌شوند و اگر نه مشکلی باشد که با ده بار تعویق هم اتفاقی نمی‌افتد.

دیشب بنا به دعوت یکی از کاندیدا‌ها با وی گپ و گفتی دو ساعته داشتیم و به اتفاق چند نفر از کارشناسان کشتی برنامه‌ها و اهداف عبدالمهدی نصیرزاده کاندیدای فدراسیون کشتی را مورد بررسی قرار دادیم البته از نگاه و دیدگاه رسانه ای.

نصیرزاده در کنار خود رحیم عظیمی از داوران بزرگ کشتی جهان و داورانی که سال‌ها با فیلا همکاری داشته و عارف ربطی از بزرگان کشتی و دبیر سابق فدراسیون را داشت و این ترکیب حکایت از توجه نصیرزاده به گنجینه‌های واقعی کشتی است.
نصیره زاده حول سه محور عمده برنامه‌های خود را ارائه کرد.
اول: پرداخت بدهی‌ها و آوردن منابع مالی خوب و قابل اتکا و اعتماد با کمک دو بانک و حامیان مالی خصوصی. (سالانه ۶۰ میلیارد جذب منابع به گفته نصیرزاده فدراسیون کشتی خواهد داشت)

دوم: حفظ قهرمانان ملی و تقویت آن‌ها برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ با تمام امکانات علمی و فنی و مالی و تدارکاتی جهت موفقیت در المپیک توکیو

سوم: استقلال بخشی به کمیته‌های فدراسیون و استفاده از نیرو‌ها و توانمندی تمامی افرادی که خاک کشتی را خورده اند و یک دنیا تجربه دارند.

عبدالمهدی نصیر زاده برای موارد اول و دوم افزود: گفتیم که بانک‌ها را پشتوانه مالی خود قرار خواهیم داد ضمن اینکه وزارت ورزش و دولت وظیفه دارند از کشتی حمایت بیشتری کنند، چون از ابتدا سقف بودجه کشتی را کوتاه گرفته اند و هرچقدر هم اضافه کنند باز جوابگوی ورزش ملی نیست.

نصیر زاده در این باره با زبان آمار سخن گفت: از المپیک ۱۹۴۸ لندن تا امروز ۶۸ درصد مدال‌های المپیکی را کشتی گرفته و باید برابر با همین میزان موفقیت، دولت و وزارت ورزش به کشتی توجه کنند. قهرمانان کشتی نباید دغدغه مالی –خانوادگی – رفت و آمد- تحصیل -پزشکی – و مواردی از این دست داشته باشند، چون استرس حضور در مسابقات انتخابی خودش یک دنیا برای کشتی گیران سنیگن است بنا براین فدراسیون من تلاش می‌کند همانند دوره آقای یزادانی خرم از ریزترین موارد مثل پزشکی و دندانپزشکی وروانشناسی تا تحصیل و تسهیلات زندگی قهرمانان و خانواده‌های آن‌ها را در طی این ۱۴ ماه تا المپیک فراهم آورد؛ بنابراین حفظ نیرو‌ها و قهرمانان فعلی و استفاده از جوانان و قهرمانانی که بتوانند خود را در این مدت به سطح بالا برسانند یک اصل برای ماست.

نصیرزاد ه در باره موضوع سوم نکات تازه‌ای را بیان کرد: هیات رییسه فدراسیون باید دنبال کار‌های کلان کشتی باشد و صدور احکام داوری و مربیگری و اردو و اعزام و حقوق و دستمزد پرسنل را کمیته‌های مخصوص به خود باید انجام دهند. ۱۲۵ نفر کارمند و حقوقر بگیر یکی از معضلات فدراسیون است، ولی من ضمن اینکه این فدراسیون را چابک می‌کنم کاری خواهم کرد که یک نفر از این ۱۲۵ نفر بیکار نشوند، چون اصلا به خودم اجازه نمی‌دهم نان یک خانواده‌ی را قطع کنم بلکه سعی می‌کنم استقلالی به کمیته‌ها بدهم که هم این تعداد حفظ شوند و هم اینکه فدراسیون چابک‌تر حرکت کند؛ بنابراین آن‌ها که شایعه کرده اند نصیرزاده اگر بیاید همه را اخراج می‌کند بدانند که مردم گول این شایعات را نمی‌خورند و سابقه من نشان می‌دهد که همکارانم را حفظ کرده و به آن‌ها شخصیت داده ام هم مالی و هم معنوی بنابراین این همکاران خوبم در فدراسیون کشتی از این بابت آسوده خاطر باشند.

مسابقات انتخابی یکی دیگر از مباحثی بود که مدیرکل دانشگاه پیام نور گفت: من برای این مورد باید منطقی جواب بدهم و اینکه ضمن اعتقاد کامل به مسابقات انتخابی، آن استقلال را به کمیته فنی می‌دهم که بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب کنند و، چون به کمیته فنی اعتقاد و اعتماد دارم خروجی آن‌ها برایم حجت است و اجرا می‌کنم.

نصیرزاده که خود قهرمان کشتی است و هم مدارج علمی را طی کرده و مدیریت و – تحصیلات آکادمیک و کار اجرایی در سطح کلان را توامان انجام می‌دهد و این به اذعان بزرگان کشتی یکی از بارزترین شاخصه‌های این مدیر جوان برای ریاست فدراسیون کشتی است، گفت: هر کشتی گیر در طول سال دوبار و هر بار دوهفته می‌تواند در اوج باشد بنابراین نباید قهرمانان خود را به بهانه مسابقات انتخابی چند مرحله تخلیه کنیم به گونه ایی که در المپیک نتوانند بازدهی لازم داشته باشند.

سوال مهم: از تایید نشدن خادم – جدیدی و دبیر چقدر خوشحال هستید؟!
صادقانه جواب می‌دهم. وقتی در فینال مسابقاتی مهم اطلاع می‌دهند که رقیبت دستش شکسته یا نمی‌تواند روی تشک حاضر شود و دست تو به عنوان قهرمان بالا می‌رود شاید در آن واحد یک خوشحالی از بابت کسب مدال راحت و بی دردسر به شما دست بدهد، اما اولا پیش وجدان خود همیشه شرمنده ای، چون خودت که میدانی این مدال ارزش واقعی را ندارد. ثانیا ما همه عضو یک خانواده ایم. شیرینی کار در این است که همه با هم دور هم باشیم و در نهایت آنچه مصلحت کشتی است توسط مجمع رقم بخورد و از یک رقابت سالم با وجود همه مدعیان نفر شایسته انتخاب شود.
امیدوارم جواب سوال شما را داده باشم.
استاد مهدی عظیمی و عارف ربطی هم در باره حضورشان در کنار نصیرزاده ادله‌های جالبی داشتتند:
ما نه دنبال پست و مقام هستیم و نه اینکه مسایل دیگری وسط است که از نصیرزاده حمایت می‌کنیم. ما در بین کاندیدا‌ها، مشخصاتی را از نصیرزراده دیده ایم که معتقدیم می‌تواند کشتی را از این حالت خارج کند و بدون وابستگی‌ها و شعار دادن و شلوغ کاری دنبال خدمت به کشتی است. توانمندنی مدیریتی و خصوصیات اخلاقی و اجتماعی و فردی او به گونه ایی است که می‌دانیم روحی تازه در کالبد فدراسیون کشتنی خواهد دمید بنابراین او را مدیری شایسته برای فدراسیون کشتی می‌دانیم ضمن اینکه بقیه کاندیدا‌ها را هم دوست داریم و تجربه ۵ دهه حضور در کشتی را در اختیار هرکدام از بزرگوارانی که انتخابی شدند قرار می‌دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار