کد خبر: 961417
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
سرویس جامعه جوان آنلاین: در چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو که دیروز در دانشگاه اصفهان برگزار شد، ریاست بنیاد علمی اکو به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.
کمیل طیبی، مدیراجرایی بنیاد علمی اکو در حاشیه چهارمین اجلاس هیئت‌امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست بنیاد اجرایی که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو با هدف سیاستگذاری و تدوین برنامه‌های دو ساله بنیاد به منظور توسعه روابط علمی و انتقال فناوری بین کشور‌های عضو تشکیل شده است.

طیبی با اشاره به اینکه کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان عضو رسمی بنیاد هستند، اظهار کرد: تبادلات علمی بین اعضا می‌تواند در رشد موضوعات علمی، صنعتی، گردشگری و اقتصادی بسیار مهم باشد.
وی با بیان اینکه مسائل مالی بنیاد مورد تصویب قرار می‌گیرد، گفت: در این اجلاس قرار است در مورد طرح‌های اجرایی که در دو سال آینده اجرا خواهد شد، تصمیم‌گیری شود.

مدیر اجرایی بنیاد علمی اکو و مدیر بین‌الملل دانشگاه اصفهان همچنین تمرکز بر اجرای طرح‌های مشترک به‌ویژه آب، محیط‌زیست، بهداشت و پزشکی و توسعه پایدار را از دیگر اهداف این نشست برشمرد.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی کمیته اجرایی این نشست، قرار است تا دو سال آینده بیش از ۵۰ طرح عملیاتی شامل آموزش‌های کاوش‌گرایانه علوم پایه و مسائل زیست‌محیطی به صورت کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی انجام شود.

گفتنی است، رئیس پیشین بنیاد علمی اکو از کشور پاکستان بود. چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن با حضور وزرای علوم ایران و پاکستان، دبیرکل اکو و اعضای بلندپایه کشور‌های عضو، در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد. انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس
دو روزه است.

مقر بنیاد علمی اکو در پاکستان مستقر است و بخش فرهنگی آن نیز در ایران فعالیت می‌کند. ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای بنیاد علمی اکو را تشکیل می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار