کد خبر: 961415
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
سرویس جامعه جوان آنلاین: دیروز در صحن شورای شهر پایتخت اکثر قریب به اتفاق اعضا به انتقاد از طرح جدید ترافیکی پرداختند.
افزایش انتقادات به اجرای طرح ترافیکی و حلقه دوم آن روز گذشته به بحث اصلی اعضای شورای شهر تهران تبدیل شد. دراین زمینه همه اعضای شورای شهر در کسوت اپوزیسیون نسبت به طرحی که خودشان تصویب کرده‌اند، ایراداتی را بیان کردند. از جمله این انتقادات شفاف نبودن طرح ترافیکی و هزینه‌های آن، تکمیل نبود شبکه حمل و نقل عمومی، نداشتن پیوست اجتماعی و اشکال به نظرسنجی صورت گرفته بود. نظری، عضو شورای شهر به کنایه اعلام کرد: پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری مثل روحانی نظرسنجی می‌کند!

در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران پس از قرائت گزارش پورسیدآقایی در اجرای طرح ترافیک جدید، اکثر اعضای شورای پایتخت نسبت به آن انتقادات زیادی را بیان کردند. در این خصوص محمد سالاری گفت: همه شما امروز اپوزیسیون شده‌اید و فراموش کرده‌اید این طرح آلودگی هوا همان طرحی است که خودتان عوارض آن را وضع کردید. این خیلی بد است که همکاران خودشان یک چیزی را تصویب کرده‌اند، اما امروز همه آن را نقد می‌کنند.

بهاره آروین، عضو دیگر شورا درخصوص اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت: باید در اجرای هر طرحی افزایش شفافیت مدنظر قرار بگیرد. این گلایه اعضای شورای شهر گلایه‌ای به حق است که باید شهرداری تهران بگوید که به جای محدود کردن شهروندان چه کرده است.
شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: از معاون شهردار تهران می‌خواهم بگویند که آیا چرخه دوربین‌های کنترل ورود و خروج به محدوده کاهش آلودگی هوا تکمیل شده است یا خیر.
همچنین احمد مسجد جامعی گفت: من از همکاران پرسیدم و متوجه شدم این گزارش پیش از آمدن به صحن به کمیسیون نیامده است.

وی افزود: گزارشی می‌آید و اسلاید‌هایی هم نشان داده می‌شود، اما نه کمیسیون آن را خوانده و نه اعضای شورا. تحول در وضع موجود باید با همراهی حداکثری مردم باشد و نمی‌شود ما خودمان را عقل کل فرض کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی ما به عنوان نماینده مردم از این گزارش با خبر نبودیم چگونه حرف از تحول می‌زنیم و می‌خواهیم مردم هم آن را بپذیرند. شما از طرفی استفاده از خودروی شخصی را کم کرده‌اید از آن طرف استفاده از موتورسیکلت‌ها افزوده شده است.

وی افزود: باید به مردم بگوییم اگر دسترسی شما محدود شد به جایش این قدر حمل و نقل عمومی را گسترش دادیم.
حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آمار و ارقام نظرسنجی توسط معاون شهردار به کنایه گفت‌: به نظرم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مانند رئیس‌جمهور نظرسنجی می‌کند.
آرش میلانی در ادامه انتقادات اعضای شورای شهر به اجرای طرح جدید ترافیکی اعلام کرد‌: به نظر می‌رسد مردم هنوز سؤالات و ابهامات بسیار زیادی در خصوص نحوه جرایم اعمال شده دارند و نگران رعایت حقوقشان هستند.
حال باید دید اعضای شورای شهر طرحی را که به سرعت تصویب کردند و در مدت زمان کوتاه از اجرای آن به همه بخش‌های اجرایی آن ایراد و انتقاد دارند، به چه سرنوشتی تبدیل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار