کد خبر: 961413
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
پسر نوجوانی که به اتهام قتل یکی از دوستانش به قصاص محکوم شده‌است، بار دیگر محاکمه و مدعی شد که مقتول قصد تعرض به او را داشته است.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، وارد شدن افراد به روابط غیراخلاقی به جرائم بسیاری منجر می‌شود که فرد مرتکب هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌رساند. در یکی از این پرونده‌ها پسری نوجوان که از سه سال قبل به اتهام قتل بازداشت شده‌است، می‌گوید مرد قصاب بعد از یک‌بار تعرض به او قصد تعرض دوباره داشته که وی را به قتل رسانده‌است. رسیدگی به این پرونده از ۸‌خرداد‌سال‌۹۵، با کشف سر بریده مردی در کانال آب رباط‌کریم به جریان افتاد. مأموران پلیس در اولین بررسی‌ها بعد از کشف سر بریده، جسد آنرا نیز در فاصله ۲۰۰‌متری داخل یک دستگاه پراید سفید رنگ پیدا کردند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد جسد متعلق به مرد ۲۷‌ساله به نام مصطفی است که در یک کشتارگاه در رباط‌کریم مشغول کار بوده است.
به این ترتیب تعدادی از همکاران وی تحت بازجویی قرار گرفتند تا اینکه مشخص شد مقتول با تعدادی از کارگران افغانی نوجوان در ارتباط بوده است. به این ترتیب چند نفر از کارگران بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. سرانجام یکی از آن‌ها به نام عزیز ۱۷‌ساله به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: «پدرم بیمار بود و وضع مالی خوبی نداشتیم. پدر و مادرم افغان هستند و، چون در ایران به دنیا آمده‌بودم، نتوانستند برایم شناسنامه بگیرند به همین خاطر درس را رها کردم و در کشتارگاه مشغول کار شدم. با مقتول همکار بودیم. او روزی مرا به بهانه‌ای سوار ماشین کرد، اما در راه مرا با آبمیوه مسموم بیهوش کرد. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم او مرا آزار داده‌است و بعد از آن مرا تهدید کرد که فیلم گرفته است.» متهم در ادامه گفت: «روز حادثه با او قرار گذاشتم تا فیلم را از او بگیرم. وقتی مقتول با پراید دنبالم آمد در صندلی عقب نشسته بودم که بار دیگر پیشنهاد رابطه داد. از ترس یک چاقو همراه خودم برده بودم که با شنیدن این درخواست عصبانی شدم و یک ضربه به گردنش زدم. همان لحظه او از نفس افتاد، اما از ترس با چاقوی سلاخی سرش را از بدنش جدا کردم و آن را داخل کانال آب انداختم، اما هرچه تلاش کردم آن فیلم را از گوشی‌اش پیدا نکردم.»
با اقرار‌های متهم، پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند، سپس خواهر مقتول گفت: «متهم با برادرم اختلاف مالی داشت، به همین دلیل برادرم را کشت. حالا با دروغگویی‌هایش قصد فریب دارد.»
سپس متهم بار دیگر ماجرا را شرح داد و بعد از آخرین دفاع به قصاص محکوم شد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما به دلیل سن متهم که زیر ۱۸‌سال بود، رأی قصاص نقض و پرونده به شعبه همعرض فرستاده شد.
صبح دیروز متهم مقابل هیئت قضایی شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم بار دیگر درخواست قصاص کردند، سپس متهم بعد از شرح ماجرا در آخرین دفاعش گفت: «مقتول با دیگر پسران نوجوان نیز رابطه داشت. او مهدورالدم بود به همین خاطر او را کشتم.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار