کد خبر: 961389
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
سرویس سیاسی جوان آنلاین: ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ به این سؤال که «اصلاح‌طلبان باید چه کار کنند که از یک سو به دلیل امید به تحقق وعده‌ها همچنان از دولت با همان رویکرد انتقادی حمایت کنند و از سویی بتوانند جامعه را در انتخابات با خود همراه سازند؟» گفته که «عبور از دولت در نظر و عمل درجات و شئون مختلف و متفاوتی دارد. نباید بازی به نفع دولت پنهان و موازی با بازیگران اقتدارگرا ختم شود.» همین جمله او و صحبت کوتاه او در یک مصاحبه مفصل در مورد دولت پنهان تیتر اصلی صفحه یک روزنامه شده است: «نباید به نفع دولت پنهان بازی کرد».

مشکل اصلاح‌طلبان و از جمله ابراهیم اصغرزاده، آنچنان که از سؤال خبرنگار هم برمی‌آید، دولت پنهان نیست؛ دولتی که ساخته و پرداخته ذهن تئوریسین‌های اصلاح‌طلب بوده و با آن بازی می‌کنند، بلکه مشکل‌شان همین دولت آشکار است؛ دولت حسن روحانی. دولتی که آنقدر عملکرد ضعیف داشته که نمی‌توانند از آن دفاع کنند و از سویی نقد دولت هم نقد خودشان است که با همه توان برای پیروزی او در انتخابات تلاش کردند. نمی‌دانند با دولت روحانی چه باید بکنند؛ اگر همچنان حامی دولت باقی بمانند، چگونه در انتخابات نظر مردم را جلب کنند؟ یعنی خود هم می‌دانند حمایت از دولت روحانی با جلب نظر مردم متضاد است.

عبارات دیگری از اصغرزاده در همین مصاحبه نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان همه مشکل‌شان فقط این سردرگمی نیست و غیراز روی کار آوردن دولت روحانی با حمایت تمام قد و عملکرد ضعیف دولت که هزینه‌های بسیاری بر اصلاح‌طلبان تحمیل کرده است، آن‌ها مشکلات دیگر هم دارند و نمی‌شود همه چیز را به دولت پنهان کذایی ربط دهند: «مشکل اصلاح‌طلبان این است که ابتکار عمل ندارند، یا اگر دارند آن را در موقعیت نامناسبی به کار می‌برند، جایی که می‌توانند تفاهم کنند، قهر می‌کنند و جایی که نباید کوتاه بیایند، کوتاه می‌آیند و چک سفید امضا به رقیب می‌دهند... مشکل دیگر اصلاح‌طلبان این است که ظرف شش سال گذشته همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد دولت گذاشتند و تنها به دستاورد دیپلماتیک دولت در سیاست خارجی دل خوش کردند. حالا که شوک خروج از برجام و فشار حداکثری امریکا نه تنها آن مهم‌ترین دستاورد دولت در دیپلماسی را به خطر افکنده و بی اثر کرده، بلکه ناکارآمدی، سوءمدیریت و بحران فزاینده اقتصادی، مشروعیت اصلاح‌طلبان به عنوان حامی و هم‌پیمان دولت را در موقعیت افول و سقوط قرار داده است. صحبت رجزخوانی نیست، این ایام، ایام مصیبت‌خوانی اصلاح‌طلبان است. سیاست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، بیش از پیش در معرض داوری‌های انتقادی قرار گرفته است». پیشتر اصغر‌زاده در گفتگو با روزنامه قانون با بیان اینکه ائتلاف هاشمی و خاتمی با روحانی شکننده است گفته بود اصلاح‌طلبان به دولت به عنوان رحم اجاره‌ای نگاه می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
عجبببببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار