کد خبر: 961343
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
گفت وگوی "جوان آنلاین" با قدیمی
تیم‌های ملی مردان و بانوان در حالی به مسابقات جام ملت‌های داخل سالن آسیا اعزام می‌شوند که پیش از این تیم ملی کشورمان هفت قهرمانی کسب کرده و به دنبال هشتمین قهرمانی است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: رئیس فدراسیون هاکی با انتقاد از کمبود بودجه در آستانه رقابت‌های جهانی درگفت وگو با " جوان آنلاین"  گفت: ابتدا باید گفت از زمانی که به فدراسیون هاکی گذاشته ام با بودجه اندکی که در اختیار داشتم با برنامه ریزی صحیح سعی کردم ۱۱ اردو را برگزار کنم تا تیم با آمادگی کامل راهی مسابقات شوند.
وی افزود: متاسفانه قبلا زمین چمن‌هایی که برای هاکی وجود داشت که به فوتبال تعلق گرفت. در هاکی داخل سالن هم سالنی در سطح و تراز جهانی نداریم. اما با توجه به تمامی کمبود امکاناتی که در هاکی وجود دارد من این نوید را می‌دهم که اگر حمایت شویم بی شک در جهان بازهم هم حرف برای گفتن خواهیم داشت. ما ۷ سال است در آسیا حرف اول را می‌زنیم، اما رقیبان ما سخت تلاش می‌کنند و باید امکانات ما هم درحد و اندازه آن‌ها باشد. از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دیگر نهاد‌ها درخواست کمک دارم. ما بهترین نتیجه‌ای که در مسابقات جهانی داشتیم سال ۲۰۱۸ بود که سوم شدیم وگرنه پیش از این ایران در سال ۲۰۱۱ در لهستان مقام نهم و در سال ۲۰۱۵ در کشور آلمان مقام چهارم را کسب کرده بود و در این دوره روی سکو رفت. بی شک بودجه داشته باشیم روی سکوی نایب قهرمانی خواهیم ایستاد.
بهرام قدیمی با انتقاد از کمبود بودجه خاطر نشان کرد: بودجه ما بسیار اندک است و برای این اردو‌ها و اعزام کلاً ۳۵۰ میلیون تومان در اختیارمان قرار دادند. از این مقدار ۱۰۰ میلیون حقوق و دستمزد دادیم. پارسال اعزامی نبود و بودجه تیم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود؛ امیدواریم بودجه فدراسیون به ۲ میلیارد تومان برسد. ما اهداف زیاد و بلند مدتی را برنامه ریزی کرده ایم. بعد از ۱۸ سال یک مربی مالزی به تبریز آوردیم. یکی دیگر از اقداماتی که دراین سه ماهه انجام داده ام عقد تفاهم نامه خوبی با فدراسیون ورزش دانشگاهی و ارتش بود که بسته شد. ضمن این که امیدواریم آذرماه اولین دوره مسابقات هاکی چمن دانشجویان را برگزار کنیم. امید ما به استعدادیابی و مستعدین است، فعلا در باشگاه انقلاب، بخشی را برای استعدادیابی گرفته ایم که نیمه دوم مرداد راه اندازی می‌کنیم.
رئیس فدراسیون هاکی درباره هاکی روی چمن هم اظهار داشت: نسخه اصلی مان هاکی روی چمن است و قصد داریم به یک تورنمنت هاکی چمن در قزاقستان برویم. همچنین باید خود را برای مسابقات هاکی چمنی ۲۰۲۲ هنگ کنگ آماده کنیم. در باشگاه انقلاب هم بخشی را برای هاکی گرفتیم که در نیمه دوم مرداد ماه آن را افتتاح می‌کنیم. البته ما سه چمن خوب در استادیم آزادی داشتیم که به فوتبال تعلق گرفت. از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تحت فشار هستیم. با تمام این کمبود امکانات با رایزنی‌هایی که داشتیم چند ماه آینده حدود سه هزار چوب، توپ و لباس دروازه بانی وارد کشور می‌کنیم. البته برای آوردن این تجهیزات به ایران هم دچار مشکل هستیم که معمولا این‌ها را از طریق پاکستان به ایران می‌آوریم. قرار است آبان ماه برای اردوی تدارکاتی به پاکستان برویم و بازیکنان بخشی از وسایل را با خود بیاورند. بقیه آن را هم از شرکت هواپیمایی ماهان تخفیف گرفتیم و از این طریق می‌آوریم.
وی به بخش بانوان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بخش بانوان هیچ رنکینگی نداریم و بعد از هشت سال آن‌ها را اعزام می‌کنیم و باید در این بخش سرمایه گذاری کنیم. به دنبال آوردن یک مربی خارجی هستیم و در این مورد هم با کنفدراسیون آسیا تعاملاتی داشتیم. در بخش مردان هم باید از پاکستان که جزو تیم‌های خوب است پیشی بگیریم. امیدوارم در آینده حمایت‌ها بیشتر شود. هیچوقت به هاکی داخل سالن به شکل درجه یک نگاه نشد؛ ورزشکاران ما مظلومند و پیش از این مقام سوم جهان و هفت دوره قهرمانی آسیا را گرفته ایم، اما پاداشی به آن‌ها تعلق نگرفت.
قدیمی با انتقاد از دیدگاه موجود در صندوق قهرمانان و عدم تخصیص پاداش به ورزشکاران هاکی گفت: متاسفانه انگار صهیونیست هستیم و ما را به چشم صهیونیست‌ها نگاه می‌شود و به قهرمانان ما پاداش تعلق نمی‌گیرد. باید نگاه‌ها عوض شود و این‌ها داخل صندوق قهرمانان شوند. بودجه ما کلا ۲ میلیارد است که آن را هم کامل به ما نمی‌دهند. اینکه اگر همان بودجه دو میلیاردی ما را بدهند، دیگر چیزی نمی‌خواهیم، هاکی ورزش بومی ما است و به سمت ثبت آن حرکت کرده‌ایم. اما در این مدت آنقدر روی حاکی کار کرده ایم که حتی توانسته ایم کریم باقری هم وارد سیستم هاکی کنیم و نماینده ما در ثبت جهانی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار