کد خبر: 961289
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه بسیاری از عزیزانی که در باب مسائل مربوط به کردستان قلم‌فرسایی کرده‌اند رویدادها و خاطرات خود را بیان نموده‌اند، گفت: باید به صورت ویژه و هنرمندانه به بررسی جایگاه و نقش مردمان کرد در دوران مقدس بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سردار ذبیح‌الله مالکی در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، از برنامه‌های اثرگذار حوزه هنری در حوزه ایثار و شهادت تقدیر کرد و  اظهار داشت: آثار و تولیدات خوبی در عرصه ادبیات پایداری در سراسر کشور و دوران دفاع مقدس در استان کردستان توسط هنرمندان، نویسندگان و رزمندگان تولید شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: در این اثار تولید شده نقش و جایگاه مناطق کردی به درستی بیان نشده است.

مالکی با بیان اینکه بسیاری از عزیزانی که در باب مسائل مربوط به کردستان قلم‌فرسایی کرده‌اند رویدادها و خاطرات خود را بیان نموده‌اند، گفت: باید به صورت ویژه و هنرمندانه به بررسی جایگاه و نقش مردمان کرد در دوران مقدس بپردازیم.

وی اذعان داشت: نقش شیرزنان کردستانی در دوران دفاع مقدس از جمله مسائلی است که اصلا به آن توجه نشده است که یکی از مظلومیت‌های مردمان این سرزمین دلاورخیز است.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی 500 تا 600 پایگاه را در روستاهای استان داشتیم که زنان این روستاها  علی‌رغم فشارها و تهدیدهای ضدانقلاب مسئولیت پخت نان نیروهای این پایگاه را برعهده داشتند، عنوان کرد: در عملیات والفجر 10 فرزندان این دیار خوش درخشیدند و نقش ارزنده‌ای را ایفاء کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان عنوان کرد: مردم شهید پرور کردستان شهدای بسیاری را تقدیم این آب و خاک کردند که باید تلاش نمائیم این نقش آنگونه که بایسته و شایسته است برای آیندگان منعکس شود.

مرادی ضمن تأکید بر ضرورت همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان گفت: هرجا با در کنار هم قرار دادن توانمندی‌های خود کار کردیم نتیجه گرفته‌ایم.

وی اذعان داشت: می‌طلبد در استان مزین شده به استان هنر و فرهنگ در راستای تقویت مبانی ارزشی و اصولی انقلاب در کنار هم به مردم استان خدمت نمائیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان بر ضرورت توجه به حضور مردمی در برنامه‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس و شب‌های خاطره شهدا تصریح کرد: جذب حداکثری و ایجاد فرصت برای بیان دیدگاه‌های مردمی و  شنیدن صدای منتقدان باید اولویت این دست برنامه‌ها در سطح استان باشد. 

مالکی با اشاره به برنامه‌ریزی حوزه هنری کردستان در برگزاری همایش شهید شیخ‌الاسلام تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که صورت گرفته است و می‌تواند در توجه دادن به نقش مردم کردستان به خوبی عمل نماید نقش علما و روحانیون کردستان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس است که با این برنامه می‌توان آن را برجسته کرد.

وی ضمن  اعلام آمادگی کامل در راستای همکاری و مشارکت  در برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان گفت: در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری به خوبی می‌توانیم در کنار هم فعالیت کنیم و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در این زمینه آثار ماندگاری را خلق نمائیم.
مالکی گریزی به خاطرات دوران دفاع مقدس زد و گفت: از ویژگی‌های شهید ورمقانی، مردمی‌بودن و صداقتی بود که داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: برخلاف روال مرسوم در بین نیروهای نظامی شهید ورمقانی به هر منطقه‌ای که وارد می‌شد، مردم را جمع نموده و ضمن معرفی کامل خود و اهداف نیروهای تحت امرشان از حمایت‌های مردمی تقدیر می‌کردند.

مالکی اضافه کرد:‌ این روراست بودن با مردم موجب شده بود با توجه به وجود نیروهای ضد انقلاب و ارعابی که نسبت به مردمی که با نیروهای دولتی همکاری داشتند، مردمان روستاها نیروهای شهید ورمقانی را تا جلوی مقرهایشان با ماشین می‌رساندند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر