کد خبر: 961287
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
معاون فرماندار:
معاون فرماندار بیجار گفت: افرادی سودجو سعی دارند با قیمت‌های بسیار بالا گندم کشاورزان شهرستان بیجار را به صورت قاچاق از کشور خارج کنند اما به دلیل نظارت جدی، چنین چیزی امکان‌پذیر نخواهد شد و لذا کشاورزان هم باید مراقب چنین افرادی باشند.

به گزارش خبرگزاری جوان از بیجار، محمدحسین محبیان شامگاه دوشنبه‌ در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه مبارزه با قاچاق از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و سران نظام است، اظهار کرد: قاچاق نقطه مقابل شعار تمامی سال‌ها است و برای تحقق این شعارهای ارزنده باید با قاچاق مبارزه کرد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و عزم راسخ شهرستان بیجار در این راستا بیان کرد: هیچ یک از شهرهای استان کردستان به اندازه بیجار در راستای مبارزه با قاچاق کالا عزمی راسخ ندارند، چرا که شهرستان بیجار مکان خروجی کالاهای قاچاق است.

محبیان تصریح کرد: ما در حوزه قاچاق کالا به دنبال رتبه‌بندی نیستیم اما بیجار رتبه اول دارد چرا که هدف ما نشان دادن دغدغه‌های بسیار و انجام کارهایی صورت گرفته در این حوزه است.

معاون فرماندار بیجار بدر ادامه گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم افراد سودجو سعی دارند با قیمت‌های بسیار بالا این محصول مهم و استراتژیک شهرستان بیجار را به صورت قاچاق از کشور خارج کنند اما به دلیل نظارت جدی، چنین چیزی امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی ادامه داد: کشاورزان بیجاری تاکنون بیش از 80 درصد از گندم برداشتی خود را به مراکز خرید تضمینی دولت تحویل داده‌اند و از این پس هم باید مراقب چنین افرادی باشند.

این مسوول در ادامه اظهار کرد: طی 24 ساعت 10 گشت به صورت ویژه در این حوزه به صورت جدی و با تلاشی مضاعف مشغول فعالیت هستند و آمار این گشت‌ها در سال‌های اخیر 3 برابر افزایش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیجار اذعان کرد: 261 انبار کالا در شهرستان بیجار وجود دارد که 134 انبار به ثبت رسیده است و موجودی کالاهای خود را در سامانه ثبت کرده‌اند که با این کار از احتکار احتمالی کالا جلوگیری شده است.

محبیان در ادامه به بیشترین آمار کالاهای قاچاق کشف شده در بیجار اشاره کرد و گفت: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در سال جاری را 30 درصد دخانیات، 25 درصد لوازم برقی، 20 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی و مابقی کالاهای دیگر را به خود اختصاص می‌دهند که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی در پایان قاچاق را نقطه مقابل تحقق تولید داخلی بیان کرد و گفت: باید عزم راسخ برای ریشه‌کنی قاچاق به کار گرفت تا لطمه‌ای به تولیدات داخلی وارد نشود.

انتهای پیام/75/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر