کد خبر: 961281
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان به همراه تنی چند از معاونین و مدیران خود از بخش های مختلف پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهردار اصفهان به همراه تنی چند از معاونین و مدیران خود از بخش هایی از پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان شامل سه راه دولت آباد تا خیابان آیت الله غفاری، حلقه حفاظتی حدفاصل بزرگراه شهید اردستانی تا میدان فرزانگان، حلقه حفاظتی در تقاطع کارخانه قند با خیابان جی تحت عنوان تقاطع نصف جهان، مجموعه پل های نصف جهان، جاده خاتون آباد و... بازدید به عمل آورد تا از نزدیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه ها و مسائل و مشکلات مربوط به آن قرار گیرد.

شهردار اصفهان در جلسه ای که به همین منظور در محل اجرای پروژه برگزار شد، ضمن تشکر از عواملی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این پروژه ها نقش دارند،   اظهار کرد: اگر تلاش مدیران مربوطه نبود با وجود آزادسازی های بسیار سختی که در این پروژه وجود دارد امکان برداشتن یک قدم نیز وجود نداشت.

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه ارزیابی های صورت گرفته در پروژه مجموعه پل های نصف جهان نشان می دهد پروژه از برنامه زمانبندی جلوتر است، تصریح کرد: امیدوارم پیوند بین آزادسازی ها و پل ها به درستی پیش برود. 

وی اضافه کرد: از سه راه دولت آباد تا خیابان آیت الله غفاری و از آنجا تا پل شهید اردستانی به خوبی پیش می رود و کار سخت ما از پل اردستانی و برای آزادسازی ها است.

شهردار اصفهان افزود: هم اکنون با چنگ و دندان در تلاشیم پروژه های بزرگ و اصلی شهر اصفهان تامین اعتبار شود تا کار مسئولین اجرایی با مشکل مواجه نشود.

نوروزی همچنین در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در بازدید امروز از تقاطع شهید اردستانی و مسیر خاتون آباد، پیشرفت های بسیار خوبی این ابرپروژه مشهود بود. امیدوارم از سه راه دولت آباد تا آیت الله غفاری که لکه هایی برای آزادسازی باقی مانده توافقات نهایی صورت گرفته و به زودی بخش های باقی مانده پروژه نیز احداث شود. 

وی تصریح کرد: امیدوارم آزادسازی های مربوط به مسیر‍ پل شهید اردستانی تا پل نصف جهان که خاتون آباد و بخش هایی از حریم اطراف منطقه 15 در آن قرار دارد زودتر انجام شود، کار در این پروژه بسیار سنگین است، سالها قصد ورود به این پروژه بوده اما به دلیل همین سختی ها محقق نشده بود. خوشبختانه مدیریت شهری در دوره فعلی با جسارت وارد این کار شد و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر بهره برداری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این پروژه میلیاردها تومان هزینه داشته اما میلیاردها تومان برای شهر ارزش دارد، گفت: با اراده ای که امروز در مدیران شهرداری وجود دارد پروژه مجموعه پل های نصف جهان از جدول زمانبندی جلوتر است و امیدوارم با سرعت بیشتر و با تلاش همگانی شاهد یک اتفاق بسیار مهم در حوزه عمرانی شهر اصفهان باشیم.  

پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان، بخشی از حلقه حفاظتی شهر اصفهان

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان یکی از تقاطع های بزرگ حلقه حفاظتی شهر اصفهان است، اظهار کرد: حلقه حفاظتی در حدود 78 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان بوده و مابقی در پنج شهر اطراف اصفهان قرار می گیرد. در خصوص این پروژه مصوبات در سال 89 نهایی شده و به تمام شهرستان ها و شهرهای درگیر ابلاغ شده است.

ایرج مظفر تصریح کرد: این پروژه به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات، به صورت جدی آغاز نشده بود اما از حدود دو سال پیش و آغاز فعالیت مدیریت جدید شهرداری، یکی از پروژه هایی که به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت، اجرای پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان بود. در این دو سال با تامین اعتبار صورت گرفته و تلاش هایی که انجام شد اجرای این بخش از حلقه حفاظتی در شمال شرق و شرق اصفهان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی ادامه داد: اتصال حلقه حفاظتی به بلوار معلم باید از طریق شهر دولت آباد و شهرستان خورزوق انجام می شد که به دلیل مسائل این بخش، این قسمت از پروژه انجام نشد و شهرداری اصفهان تصمیم گرفت اتصال موقتی از طریق بلوار فرزانگان به رینگ در منطقه 14 برقرار کند و با ساخت 6 کیلومتر مسیر موقت و 8.5 کیلومتر از رینگ، قسمت شرقی شهر اصفهان را تحت تاثیر حلقه حفاظتی انجام دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به معضلات ترافیکی شمال شرق و شرق اصفهان و با توجه به اینکه این منطقه تنها جایی است که کامیون های سنگین اجازه دارند از محدوده شهری عبور کنند و با تصادفات و آلایندگی های بسیاری همراه است، اجرای این مسیر از نظر کارایی می تواند در سال های آینده از 40 تا 50 درصد کارایی رینگ حفاظتی بهره مند شود.

مظفر با بیان اینکه با این فلسفه پروژه ادامه بلوار فرزانگان آغاز شد، افزود: هم اکنون این پروژه حدود 65 درصد، تقاطع شهید اردستانی 36 درصد و تقاطع نصف جهان حدود 9.5 درصد پیشرفت حقیقی دارد.

وی بیان داشت: تقاطع نصف جهان دارای 5 پل در چهار سطح است که تقاطع بسیار بزرگی است و به عنوان یکی از ورودی های شرق اصفهان یک نماد معماری زیبا نیز برای آن طراحی می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه قرار است سال 99 این پروژه به بهره برداری برسد،  گفت: علاوه بر این به موازات این پروژه مسیر حلقه حفاظتی حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی به طول 5.5 کیلومتر در دستور کار آزاد سازی قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن یا در اواخر امسال یا اوایل سال 99 آغاز می شود.

پروژه مجموعه پل های نصف جهان شامل پنج پل با 17 هزار متر مربع سطح پل سازی شامل بخش های مختلف است. برآورد ریالی پروژه 98 میلیارد تومان است. سطح آزادسازی برای احداث این مجموعه پل ها، 150 هزار متر مربع است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر