کد خبر: 961278
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
‌کوپا‌آمه‌ریکای ۲۰۱۹ به کام برزیل تمام شد
سلسائو با پیروزی ۳ بر یک بر پرو، قهرمانی در کوپا‌آمه‌ریکا را در ورزشگاه ماراکانا جشن گرفت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی برزیل بالاخره بعد از ۱۲ سال فاتح این رقابت‌ها شد و جام قهرمانی را در خانه حفظ کرد. دیدار فینال کوپا ۲۰۱۹ را برزیل و پرو برگزار کردند و همانطور که انتظار می‌رفت قناری‌ها پیروز میدان شدند. تیم ملی برزیل که آخرین بار در سال ۲۰۰۷ در خاک ونزوئلا قهرمان شده بود پس از سه دوره به ناکامی خود پایان داد. آخرین جام قهرمانی زردپوشان در سال ۲۰۱۳ و در جام کنفدراسیون‌ها به دست آمد.

شگفتی خلق نشد
یک پای دیگر فینال این دوره کوپا‌آمه‌ریکا پرو بود. تیمی که روی کاغذ و از نظر کارشناسان شانس زیادی برای موفقیت نداشت، اما پرو با حذف قهرمان دو دوره گذشته (شیلی) قصد داشت با پیروزی مقابل برزیل شگفتی‌اش را تکمیل کند، اما قدرت و تجربه قناری‌ها مانع از تحقق این رؤیا شد. شاگردان تیته برای شکستن طلسم ناکامی‌های چند سال گذشته خود با تمام قدرت بازی کردند و در نهایت هم به خواسته‌شان رسیدند. سرمربی برزیل کسب عنوان قهرمانی را حق شاگردانش دانست: «بی‌اندازه خوشحال هستم و نمی‌توانم خوشحالی‌ام را با کلمات بیان کنم. تیمم با شایستگی توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. ما شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی بودیم. من می‌دانستم که بازی بسیار دشواری مقابل پرو داریم. نتیجه‌ای که به دست آمد باعث نمی‌شود شما پرو را تیم ضعیفی بدانید. این نتیجه بیانگر اختلاف دو تیم نبود.» تیته ابراز امیدواری کرد همکاری‌اش با تیم ملی برزیل کماکان ادامه داشته باشد: «قراردادم با تیم فوتبال برزیل تا بعد از جام جهانی قطر اعتبار دارد. منتظر هستم تا واکنش فدراسیون فوتبال برزیل را ببینم.»

هشدار به مسی
سرمربی برزیل از لیونل مسی خواست تا با ناکامی آرژانتین در رسیدن به فینال کنار بیاید: «مسی را بازیکن فوق‌العاده‌ای می‌دانم، ولی او باید احترامش را حفظ کند. شما باید شکست را بپذیرید و مراقب باشید که چه می‌گویید. او فشار زیادی روی خودش ایجاد می‌کند. برزیل برابر آرژانتین فوتبال کاملاً عادلانه و جوانمردانه‌ای ارائه داد. ما هم در بسیاری از بازی‌ها از جمله جام جهانی از داوری ضربه خوردیم. هر تیمی مشکل خودش را دارد و نباید به این خاطر که بازیکن بزرگی هستید چنین صحبت‌هایی را بیان کنید.»

برزیلی‌های بی‌رقیب
در پایان کوپا ۲۰۱۹ جوایز بهترین‌ها توزیع شد و در این بین تیم قهرمان همه جوایز را درو کرد. کاپیتان دنی آلوز با عملکرد خوبش توانست عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص دهد. علاوه بر آلوز، آلیسون بکر، دروازه‌بان قناری‌ها هم که فقط شش بار دروازه‌اش باز شده بود، لقب بهترین دروازه‌بان رقابت‌های را گرفت. اورتون با سه گل زده به همراه گریرو مشترکاً آقای گل شد و تیم ملی برزیل هم به خاطر دریافت کمترین کارت زرد و قرمز جایزه بازی جوانمردانه را نیز به چنگ آورد.

رکوردشکنی آلوز
کاپیتان ۳۵ ساله رکوردی جالب از خود به جا گذاشت. دنی آلوز در کوپا‌آمه‌ریکا عصای دست تیته بود و در جریان رقابت‌ها تأثیر زیادی در قهرمانی برزیل داشت. آلوز ۳۵ ساله که بهترین بازیکن جام هم لقب گرفته، اولین بازیکنی است که در تاریخ فوتبال ۴۰ جام مختلف را کسب کرده است. آلوز همچنین با گلزنی در سن ۳۵ سالگی لقب مسن‌ترین گلزن برزیلی در تاریخ کوپا‌آمه‌ریکا را نیز در اختیار دارد. این بازیکن در پایان جام به تمجید از عملکرد سرمربی پرداخت: «کاپیتان کشتی ما تیته است. به همه مردم برزیل این قهرمانی را تبریک می‌گویم. از اینکه در این ورزشگاه قهرمان شدیم خیلی خوشحالیم. ماراکانا همیشه برای ما اهمیت خاصی دارد، چراکه اینجا خانه ماست.»

محرومیت مسی و دعوت به اروپا
اظهارات اعجوبه آرژانتینی در خصوص پشت پرده‌های مدیریت فوتبال در کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی احتمالاً کار دستش خواهد داد. اتفاقات بازی رده‌بندی با شیلی موجب شد تا لیونل مسی با خشم و عصبانیت علیه مسئولان کانمبول (CONMBOL) صحبت کند. لئو که در این بازی و در صحنه‌ای عجیب و بحث‌برانگیز با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد، ادعا کرد کنفدراسیون امریکای جنوبی برای قهرمانی برزیل برنامه‌ریزی کرده است. مسی حتی حاضر نشد در مراسم اهدای مدال نیز حضور داشته باشد، اما صحبت‌های او قابل پیگیری است و احتمال محرومیت دو ساله این بازیکن وجود دارد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال آرژانتین هم به شدت از سوت‌های زده شده علیه این تیم گلایه دارد. دیروز همچنین خبری به نقل از فاکس‌اسپورت منتشر شد مبنی بر اینکه یوفا، آرژانتین را به لیگ ملت‌های اروپا دعوت کرده است. حالا باید منتظر واکنش آرژانتینی‌ها به این پیشنهاد ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار