کد خبر: 961259
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
محسن صفایی فراهانی اخیراً در بخشی از یک گفتگو با سایت جماران گفته که «امروز هیچ دلیلی وجود ندارد که بعضی از محدودیت‌های به وجود آمده در کشور را ادامه دهند. به نظر من، آقای خاتمی به عنوان یک نیروی ملی بسیار می‌تواند در روابط خارجی کمک کند ولی باید دید که از وجود او چه استفاده‌ای می‌شود؟»
این در حالی است که نظرات محمد خاتمی در عرصه سیاست خارجی تفاوتی با نظرات روحانی و ظریف ندارد و هم اکنون نتیجه این رویکرد برای ایران یک برجام شکست خورده و غفلت از سایر بخش‌های سیاست خارجی است.
صفایی فراهانی همچنین گفته: «رفع حصر از محصورین نیز در این شرایط می‌تواند به جامعه امید دهد. حال که نمی‌توان در پیشبرد فرآیند‌های اقتصادی تلاش چندانی نمود، لااقل باید از بُعد‌های روانی تلاش‌هایی انجام داد که جبران کننده فشار‌های اقتصادی بر مردم باشد. به نظر می‌رسد در شرایطی که حداقل ۳۰ درصد کسری بودجه در کشور پیش‌بینی می‌شود و تورم سیر صعودی دارد و فشار زیادی به طبقات پایین و میانی و کارمندان و کارگران وارد می‌شود، این تلاش‌ها معقول باشند.»
اعتراف صفایی فراهانی به ناتوانی دولت در بهبود وضع اقتصادی جالب توجه است. اما چگونه کسری بودجه را می‌شود با مسئله روانی رفع حصر جبران کرد؟! از سویی اگر قرار است اینگونه با مواضع سیاسی حال مردم را خوب کنیم، باید گفت آیا تمام کسانی که تحت فشار اقتصادی هستند، با رفع حصر روحیه‌شان خوب می‌شود؟ شاید برخی هم با محاکمه سران فتنه به اتهام مفسد فی الارض حال‌شان خوب شود. بیراه هم نیست؛ طیف مقابل اصلاح طلبان در انتخابات ۹۶ بیش از ۱۶ میلیون رأی داشته است. اما حال مردم با کمر همت بستن دولت به کار خوب می‌شود. منافع جناحی را به نام مردم و جبران کسری بودجه وسط نریزیم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار