کد خبر: 961129
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
رئیس اتحادیه املاک استان البرز:
رئیس اتحادیه املاک استان البرز گفت: نظارت بر قیمت اجاره بها وظیفه اتحادیه املاک نیست و قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد.

محمد قمی گفت: هیچ‌ نظارتی بر قیمت اجاره بها در البرز صورت نمی گیرد زیرا نه وظیفه اتحادیه املاک بوده و نه قانونی در این رابطه وضع شده است.

وی تصریح کرد: عدم‌نظارت بدین معنی نیست که هر مالکی برای مسکن خود قیمت اجاره بهای دلخواه و غیر متعارف تعیین کند بلکه عرف بازار، منطقه و نوع امکانات واحد مورد اجاره در قیمت آن دخیل هستند.

قمی در رابطه با انتشار مطلبی مبنی بر کاهش قیمت مسکن بیان کرد: به دلیل رکود در خرید و فروش مسکن پیش بینی می شود قیمت اجاره بها نیز کاهش یابد اما در مورد رقم اجاره، اتحادیه املاک متولی این موضوع نیست و نمی تواند پیگیر این معضل باشد زیرا هیچ قانونی مبنی بر نظارت بر اجاره بها وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: رسیدگی به تخلفات مشاورین املاک از وظایف اتحادیه املاک است و در صورت مشاهده تخلف در زمینه انعقاد قرارداد، تمدید و خرید و فروش شاکی می تواند به اتحادیه املاک‌ مراجعه کند و به موضوع مورد شکایت رسیدگی می شود.

رئیس اتحادیه املاک استان البرز در خصوص تمدید قرارداد واحدهای اجاره ای اظهار کرد: در صورتی که سال اول قراردادی منعقد شده و سال بعد طرفین قصد تمدید داشته باشند می توانند آن را در املاک تمدید کنند اما انعقاد قرارداد جدید نیاز نیست و باید متمم بزنند.

قمی توضیح داد: در سال اول مبلغ کمیسیون اجاره بها به میزان یک چهارم قیمت رهن و اجاره از طرفین قرارداد دریافت می شود و برای تمدید قرارداد برای سال بعد این رقم به یک هشتم کاهش می یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار