کد خبر: 960845
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
مرد موتور سوار وقتی متوجه شد سارقان مسلح به خانه‌ای در غرب تهران دستبرد زده‌اند، خودروی آن‌ها را تعقیب کرد و پلیس را از ماجرا با خبر کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، احساس مسئولیت شهروندان نسبت به معضلات اجتماعی منجر به پیشگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود به همین میزان بی‌تفاوتی نسبت به معضلات دیگران می‌تواند افراد را در موقعیت‌های دشوار قرار دهد. در یکی از این پرونده‌ها هوشیاری یک موتورسوار رهگذر سبب شد تا اعضای یک باند سرقت مسلحانه در دام پلیس گرفتار شوند.
نیمه‌شب اول خردادماه امسال مردی موتورسوار به مأموران پلیس تهران خبر داد که در تعقیب خودرویی است که سرنشینان آن سارق مسلح هستند. آن مرد لحظاتی بعد دوباره تماس گرفت و گفت که با سارقان پشت چراغ‌قرمز یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد درگیر شده است. لحظاتی بعد که تیمی از مأموران کلانتری‌۱۳۴ شهرک‌غرب در محل حاضر شدند، سارقان با رها کردن خودروی پراید از محل متواری شده بودند. مرد موتور سوار در توضیح ماجرا گفت: لحظاتی قبل من در حال عبور از کوچه‌ای در همین حوالی بودم که متوجه شدم پنج مرد شتاب زده از خانه‌ای ویلایی خارج شدند. وقتی دقت کردم، دیدم آن‌ها مسلح هستند و مقداری لوازم قیمتی همراهشان است. آن‌ها به سرعت سوار دو خودروی سواری پراید شدند و حرکت کردند. من فهمیدم که آن‌ها سارق مسلح هستند برای همین یکی از خودرو‌ها را تعقیب کردم تا اینکه پشت چراغ قرمز توقف کرد. همان جا با فریاد از مردم کمک خواستم و سعی کردم مانع فرارشان شوم که پیاده شدند و فرار کردند.
مأموران پلیس در بررسی خودرو مقداری از لوازم سرقتی کشف کردند. بعد از آن بود که مرد موتور سوار نشانی خانه‌ویلایی را در اختیار پلیس گذاشت و مأموران در محل حاضر شدند. آن‌ها وقتی قدم به داخل خانه گذاشتند متوجه شدند که دست و پای سرایدار و زوج صاحبخانه بسته است که آن‌ها را نجات دادند.
بعد از اینکه پرونده به دستور قاضی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت، ساکنان خانه مورد تحقیق قرار گرفتند. سرایدار خانه در شرح ماجرا گفت: ساعت‌۱۱ شب بود که زنگ خانه را زدند. وقتی در را باز کردم پنج‌نفر را پشت در دیدم که کنار دو خودروی پراید ایستاده بودند. آن‌ها خودشان را مأموران پلیس معرفی کردند. به خاطر اینکه اسلحه و تجهیزات پلیسی داشتند به حرفشان اعتماد کردم. ناگهان وارد شدند و ابتدا دست و پا و دهانم را بستند.
زوج صاحبخانه هم در توضیح ماجرا گفتند: ما در خانه مشغول استراحت بودیم که ناگهان پنج مرد مسلح وارد شدند. آن‌ها با تهدید اسلحه دست و پایمان را بستند و هر چه پول و طلا و قالیچه گران بها در خانه داشتیم را سرقت کردند و گریختند. ارزش اموالی هم که سرقت کردند حدود یک‌میلیارد تومان می‌شد.
در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با بررسی پلاک خودروی پراید، مالک آن را شناسایی کردند. مالک پراید مجرم سابقه‌داری بود که قبلاً چندبار به اتهام سرقت از منازل بازداشت شده بود. کارآگاهان در جریان تحقیقات موفق شدند ۱۱‌تیرماه متهم و چهار همدست او را در تهران و چند شهر دیگر شناسایی و بازداشت کنند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند. وی گفت: متهمان به پنج سرقت مشابه اعتراف کردند و تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر آن‌ها در اداره یکم پلیس آگاهی جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار