کد خبر: 960828
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
نشست خبری سفیر انگلیس در تهران که قرار بود ۱۳ تیر برگزار شود خصوصاً با شرایط خاصی که در روابط ایران و غرب حاکم شده، می‌توانست یک نشست پررونق و با انعکاس خبری بالا باشد، اما با تحریم از سوی رسانه‌های ایران به قهقرا رفت. دلیل تحریم هم مواجهه‌ای سفارت انگلیس با رسانه‌ها در نحوه برگزاری نشست بود؛ مواجهه‌ای که باعث شد رسانه‌های ایرانی از خبرگزاری فارس تا روزنامه شرق، این مثلاً نشست خبری را تحریم کنند. تیم رسانه‌ای سفارت انگلیس با ارسال اطلاعیه‌ای خطاب به رسانه‌های ایران، نوشته که «سفیر، تنها یک بیانیه به زبان انگلیسی و بدون امکان ترجمه و بدون حضور مترجم همزمان سفارت قرائت خواهد کرد؛ هیچ خبرنگاری اجازه همراه داشتن ضبط‌صوت نخواهد داشت و هیچ عکاسی هم اجازه حضور در برنامه را ندارد!» همچنین مسئولان رسانه‌ای سفارت انگلیس در تماس با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند سفیر به هیچ عنوان به هیچ سؤالی پاسخ نخواهد داد مگر اینکه متن سؤال، قبلاً برای سفارت ارسال شده باشد تا جواب آن پیشاپیش آماده شود!
خبرگزاری فارس اولین رسانه‌ای بود که اعلام کرد خبرنگارش در این نشست حاضر نخواهد شد. پس از آن رسانه‌های دیگر هم اعلام کردند در این مراسم بیانیه خوانی شرکت نخواهند کرد. مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق گفته که «هیچ وقت حاضر نخواهیم شد در مراسمی با چنین مشخصاتی حضور پیدا کنیم. انگلیسی‌ها فکر کرده‌اند هنوز دوران قاجار است که با ما این طور رفتار می‌کنند. فکر کرده‌اند هنوز دوره فتحعلی شاه و مظفرالدین شاه است که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.»
محمد مهدی رحیمی، سردبیر خبرگزاری مهر نیز گفته: «خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز به عنوان اولین روزنامه انگلیسی زبان ایران در این جلسه که عنوان آن را گذاشته‌اند نشست خبری، اما خیلی از قواعد و ضوابط آن به نشست خبری نمی‌خورد، در سفارت انگلیس حضور نیافت. این عدم حضور همگام با سایر رسانه‌های ایرانی بود که اختصاص به یک جناح و جریان هم ندارد، و بحمدالله وفاق خوبی هم بین رسانه‌ها شکل گرفت.» وی ادامه داده: «ادوار مختلفی بر کشور ما گذشته، اما یکی از مواردی که همواره وجود داشته، نگاه منفی و بدبینانه به انگلستان است که همه مردم ما به عنوان یک کشور متجاوز و مکار آن‌ها را می‌شناسند و تا امروز هم این نگاه نه تنها تضعیف نشده بلکه به واسطه تحولات چند سال اخیر تقویت هم شده است. به نظرم انگلیسی‌ها به جای اینکه بخواهند مثل مدل‌های قرن‌های گذشته و نگاه از بالا به پایین نشست خبری برگزار کنند و بخواهند خط و نشان‌های شکل گرفته بر اساس توهمات‌شان را از داخل ایران و سفارت‌شان برای ملت ایران به تصویر بکشند، یک مقدار به اوضاع آشفته داخلی‌شان برسند و بحث و جدل‌های مختلفی را که در سطوح مختلف کشورشان درباره خروج‌شان از اتحادیه اروپا و حواشی آن وجود دارد، سر وسامان بدهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار