کد خبر: 960639
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
جست‌وجوی نام مسیح علینژاد در سایت ویکی لیکس اسنادی را در مورد همکاری او با وزارت خارجه امریکا نشان می‌دهد. در این مورد همیشه البته گمانه زنی‌هایی بر مبنای قراین و شواهدی وجود داشت، گمانه‌هایی که نزدیک به یقین می‌شد. اما تاکنون هر تحلیل و خبری در این زمینه وجود داشت، او را همکار دولت امریکا برای تهاجم فرهنگی و براندازی نرم معرفی می‌کرد، از جمله، پیش از این اسنادی از مسیح علینژاد در سایت‌های امریکایی منتشر شد که نشان می‌داد، او در راستای مبارزه با قانون حجاب و پوشش در ایران و طی طرح‌هایی نظیر پروژه کمپین چهارشنبه‌های سفید در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ مبالغ زیادی را از دولت امریکا دریافت کرده است. در اسناد ویکی لیکس، اما او به عنوان یکی از منابع مهم اطلاعاتی وزارت خارجه امریکا معرفی می‌شود و این یعنی او برای دولت امریکا جاسوسی می‌کند!
وب سایت ویکی لیکس در سال ۲۰۱۱ سندی را منتشر کرده است که در آن مشخصات ۲هزار نفر از سراسر جهان دیده می‌شود که برای نهاد‌های نظامی و امنیتی امریکا از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ و از این لیست با عنوان (strictly protect) به معنی «تحت حفاظت شدید» یاد شده است. این عبارت در اسنادی وجود دارد که دیپلمات‌ها هویت این منابع اطلاعاتی را محرمانه شمرده‌اند. بنابراین مهم‌ترین منابع اطلاعاتی و نفوذی نهاد‌های امنیتی امریکا، با این عبارت کدگذاری شده است. با جست‌وجوی نام (masih alinejad) در وب سایت ویکی لیکس با اسنادی روبه رو می‌شویم که در آن‌ها برای مسیح علینژاد از عبارت (strictly protect) استفاده شده و سطح حفاظتی مسیح علینژاد برای نهاد‌های امنیتی امریکا را نشان می‌دهد. بر اساس این اسناد او از سال ۲۰۰۹ تا کنون به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی مهم امریکا به شمار رفته و مورد حفاظت قرار می‌گیرد.
نزدیکی مسیح علی‌نژاد به دولت امریکا تا جایی پیش رفت که چندی پیش او توانست به ملاقات خصوصی با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا دست یابد و گزارش اختصاصی از او تهیه کند. در حالی که او برای انجام چنین کاری رقبای بسیار داشت. مسیح علینژاد شاید از حقوق زنان و فعالیت مدنی بگوید، اما او در واقع ابزار عملیاتی سیاست‌های دولت امریکاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار