کد خبر: 960539
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
دبیر ستاد مردمی جشن‌های «زیر سایه خورشید» در چهارمحال و بختیاری
دبیر ستاد مردمی جشن‌های «زیر سایه خورشید» در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید برای دوازدهمین سال پیاپی در کشور و هفتمین سال در استان، همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: امسال پنج خادم رضوی متشکل از یک روحانی، یک مداح، یک مدیر کاروان و دو خادم در ۱۷ شهر و ۲۳ روستای استان حضور خواهند داشت.

براهیم ابراهیمی ۱۱ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره اینکه جشن‌های «زیر سایه خورشید» از ۱۹ تیرماه و با حضور کاروان خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) آغاز می‌شود، اظهار کرد: این خادمان تا ۲۳ تیرماه در بیش از ۴۰ برنامه در پنج شهرستان کوهرنگ، سامان، فارسان، بن و شهرکرد حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید برای دوازدهمین سال پیاپی در کشور و هفتمین سال در استان، همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: امسال پنج خادم رضوی متشکل از یک روحانی، یک مداح، یک مدیر کاروان و دو خادم در ۱۷ شهر و ۲۳ روستای استان حضور خواهند داشت.
دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید با اشاره به اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت حضور خادمان حرم رضوی در استان، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان استان، حضور در صفوف نماز جمعه، دیدار با اعضای تشکل‌های اسلامی، دیدار با خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، غبارروبی گلزار شهدا، حضور در مراکز حوزه علمیه استان، حضور در مراکز علمی، انتظامی و رژه نیروها مسلح از جمله برنامه‌‎های زیر سایه خورشید است.
وی حضور خادمان بارگاه مقدس رضوی در مناطق محروم و سخت‌گذر استان را از برنامه‌های شاخص عنوان و بیان کرد: در این برنامه که مورد تأکید کارشناسان آستان قدس رضوی نیز هست، خادمان با حضور در مناطق محرومی که گاه در طول یکسال پای هیچ مسئولی به آنجا باز نمی‌شود سبب دلگرمی ساکنان و تقویت فضای معنوی در این مناطق می‌شود.
مسئول شبکه جوانان رضوی استان با اشاره به اقدمات مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد همزمان با دهه کرامت و حضور خادمان رضوی در استان، یادآوری کرد: توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته نمک و ۵۰۰ بسته متبرک به ضریح مطهر امام هشتم(ع) در میان مردم، حضور در بقاع متبرکه استان، بازدید از مراکز معلولان، بیمارستان‌ها و دلجویی از بیماران و معلولان، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها و ده‌ها عنوان برنامه دیگر در دستور کار قرار دارد.
ابراهیمی با اشاره به برنامه شاخص اجرا شده همزمان با حضور خادمان رضوی در استان در سال گذشته، گفت: رضایت گرفتن از دو خانواده و نجات یک جوان از چوبه دار و نیز جذب کمک از سوی وزیر بهداشت جهت درمان و خرید دستگاه برای یک بیمار صعب‌العلاج در استان دو برنامه شاخص زیر سایه خورشید در استان بود.
وی در معرفی مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد و تشریح اهم وظایف و فعالیت‌ها، گفت: این مجموعه از سال ۱۳۸۶ و با حمایت ارگان‌های مذهبی و فرهنگی فعالیت خود را به صورت کاملا مردمی و خودجوش آغاز کرد و در زمینه‌های اجتماعی، مذهبی، ملی و نیز جذب جوانان و نوجوانان در حوزه فعالیت‌های آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.
ابراهیمی یکی از برنامه‌های این مجموعه را شناسایی دانش‌آموزان نخبه برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان برتر مدارس به مدت یک هفته در اردوهای تربیتی و آموزشی فشرده در مشهد مقدس شرکت می‌کنند ضمن اینکه تشکیل کلاس‌های آموزشی قرآن برای علاقمندان نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر