کد خبر: 960504
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی روز گذشته طی یک مزایده انواع پوشاک، کفش و لوازم برقی و صنعتی، عینک دودی و... را واگذار کرد و به این ترتیب کالا‌هایی که تا دیروز قاچاق محسوب می‌شد به واسطه این حراج به راحتی در بازار عرضه شده و به چند برابر قیمت با تولیدات داخلی رقابت خواهد کرد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: رهبری در سال‌های گذشته در خصوص کالا‌های قاچاق دستور دادند این اموال معدوم شوند تا مجدداً وارد بازار نشده و به تولیدات داخلی آسیب نرساند. این دستور هرگز اجرا نشد و اخیراً نیز مسئولان سازمان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تأکید براینکه انبار‌های این سازمان مملو از کالا است، به فروش و حراج این اموال اقدام کرده‌اند. از این رو روز گذشته در دومین حراج کالا‌های قاچاقی توقیف شده دراین سازمان اقلام مختلف اعم از لوازم برقی و صنعتی، موبایل، عینک دودی، پوشاک و... بفروش رسید و به گفته معاون این سازمان، انبار‌های سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی مملو از کالا است که با این کار، قصد داریم حجم خروجی از انبار‌ها را بیشتر کنیم.
مسئولان برگزاری این مراسم با انتخاب گروه‌های کالایی از روی سامانه‌های اطلاعاتی خود و نمایش آن روی صفحه‌ای بزرگ در سالن برگزاری مراسم مزایده، به ترتیب عناوین کالا‌ها را اعلام می‌کردند.
این اقلام البته در قالب بار‌های قاچاقی بوده است که توقیف شده‌اند. به عنوان نمونه محموله عینک دودی که امروز به ارزش ۶۰ میلیون تومان به فروش رفت، یکی از این محموله‌ها بود. اقلام دیگری مانند محموله‌های پوشاک یا کفش نیز در این حراج، قیمت‌گذاری شد و حدود ۱۰۰ میلیون به فروش رسید. در این مزایده همچنین اموال دیگری با قیمت‌های بالاتر و متفاوت هم به فروش رسید.

سازمان اموال تملیکی ماهانه دو حراج و یک مزایده برگزار می‌کند
در پایان این مراسم سید حسین میرمعینی، معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه این مزایده نوعی مزایده حضوری (حراج) است، این اقدام را برای تخلیه کردن انبار‌های این سازمان توصیف کرد و گفت: به این منظور ماهانه دو حراج و یک مزایده برگزار می‌کنیم؛ چراکه انبار‌های ما مملو از کالا است و قصد داریم با این کار حجم خروجی را بیشتر کنیم تا انبار‌ها تخلیه شوند و بتوانیم پذیرای کالا‌های جدید کشف شده قاچاق باشیم. وی با بیان اینکه کالا‌های فروخته شده، قدیمی یا تاریخ گذشته نیستند، گفت: حراج امروز برای جلوگیری از کهنه شدن و خارج از منفعت شدن این محصولات است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار