کد خبر: 960392
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
همزمان با دهه کرامت:
همزمان با ایام دهه کرامت 50 شهر و روستای شهرستانهاي شمال استان اصفهان در کاشان، آران و بیدگل و نطنز از 18 تا 23 تیرماه میزبان کاروان زیر سایه خورشید از آستان قدس رضوی است.

مسئول کانون تشکلها و جوانان زیر سایه خورشید دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان، گفت:  شهر گل و گلاب خطه رویش گل محمدی، 18 تا 23 تیرماه  مطابق با اول تا 11 ذی القعده  زیر سایه خورشید عطر رضوی می‌گیرد.

روح الله توکلی، با اشاره به ورود خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید به فرودگاه کاشان گفت: کاروان زیر سایه خورشید از آستان قدس رضوی مشتکل از یک نماینده آستان، مداح، روحانی کاروان و دو خادم حرم رضوی با حضور در 50 شهر و روستا از شهرستانهاي شمال استان اصفهان شامل كاشان، آران و بيدگل و نطنز وتوابع این شهرستان ها در جشن های مردمی دهه کرامت شرکت می کنند.

به گفته وی، کاشان تنها شهرستان مستقل از مرکز استان است که کاروان زیر سایه خورشید با توجه به ظرفیت عظیم فرهنگی مذهبی آن به این شهرستان اعزام می شود.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا(ع) هفت روز حضور کاروان زیر سایه خورشید در منطقه شمال استان اصفهان را یادآورشد و گفت: خدام حرم رضوی در يكصد برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی پيش بيني شده با هماهنگی رابط های کاروان در این مناطق و با هماهنگی موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در کاشان شرکت خواهندکرد.

توکلي با تاکید بر اینکه شهرستان كاشان  تنها شهرستاني است كه هم ردیف استان ها جشن بين المللي زير سايه خورشيد را كه از 15 سال قبل مبتكرآن بوده است برگزار مي كند افزود:كاشان جشن زير سايه خورشيد را از سال 83 آغاز كرد و در سال 87 آستان قدس رضوي استارت آن را در هشت  استان كشور زد که امروز به صورت بين المللي برگزار مي شود.

به گفته وی، حضور در مراکز بهزیستی، کمیته امداد، موسسات خیریه و توانبخشی، زندان ، عیادت از بیماران بیمارستان ها بویژه بیماران صعب العلاج، سایت هسته ای نطنز، مساجد و تکایا و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران، شهدای مدافع حرم، موسسات خیریه و توانبخشی  از جمله برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در کاشان و منطقه شمال استان اصفهان است.

توکلی، حضور کاروان زیر سایه خورشید در مناطق محروم را تاکیدکرد و گفت: امسال سه برنامه جدید حضور کاروان برای تقدیر از تلاش پاکبانان مستقر در محل دفن زباله که همواره مغفول و نادیده گرفته می شوند، حضور در مراکز ترک اعتیاد و برگزاری جشن دانش آموزی با توجه به تعطیلی مدارس به برنامه های بازدید آنها در کاشان اضافه شده است.

به گفته وی، کاروان زیر سایه خورشید برای اجرای برنامه‌های جشن ملی زیر سایه خورشید در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در دهه کرامت با همکاری، انسجام و تمرکز همه مجموعه های فرهنگی شهر و روستاهای این شهرستان ها حضور پیدا می کند.

وی در پایان اظهارداشت:  برنامه جشن ملی زیر سایه خورشید و حضور کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم رضوی هر سال به همت عوامل اجرایی موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در این شهرستان و تعامل و رایزنی آنها با آستان قدس رضوی برگزار می شود.

به گفته وی، ویژه برنامه های زیر سایه خورشید در ۷ کشور و ۲ هزار نقطه در داخل کشور برگزار می شود.

شایان ذکر است: جشن های ملی زیر سایه خورشید به عنوان اصلی ترین برنامه دهه کرامت امسال برای دوازدهمین سال متوالی است که با اعزام 200  نفر از خدام حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در قالب 70 کاروان به سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی با تبرک مردم به پرچم سبز مقدس بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

تمامی خدام اعزامی در این دوره از جشن‏های زیرسایه خورشید برای نخستین بار به این جشن‏ها اعزام خواهند شد.

دهه کرامت امسال از پنجشنبه 13 تیرماه، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا یکشنبه 23 تیرماه، سالروز میلاد پربرکت حضرت رضا(ع) ادامه خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر