کد خبر: 959874
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، برای یک صد و دو نفر از زنان سرپرست خانوار استان شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در جلسه هماهنگی اجرای این طرح افزود: در این طرح سه جانبه به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل کارگروهی مجرب و علمی برای عملیاتی نمودن هرچه بهتر این طرح اقدام خواهیم کرد، اظهار کرد: با توجه به سبقه موفق این نهاد در اجرای طرح‌‌های محوله از سوی دستگاه‌های اجرایی، به یقین اجرای این طرح نیز اثربخش خواهد بود.

 رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از این طرح اشتغال 6 هزار زن سرپرست خانوار در 23 استان کشور است، ادامه داد:به همت جهاددانشگاهی اجرای طرح مذکور از سال 1396 در 9 استان به صورت پایلوت آغاز شده که 261 مزیت‌ نسبی را به دنبال داشته و منجر به شناسایی و ایجاد ارتباط مشاغل خانگی با 150 بنگاه تعاونی و خوشه‌های کسب و کار و جذب 550 نفر از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و خیرین در حوزه‌های مختلف شده است.

وی ایجاد اشتغال را یکی از دغدغه‌های مهم در کشور خواند و تصریح کرد: امیدواریم این طرح بتواند به جامعه هدف استان کمک کند و این چرخه را به خوبی به حرکت درآورد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در این طرح با تعیین  ناظر و مشاور، زمینه‌ تولید و فروش برای صد هزار نفر فراهم خواهد شد که این امر در توسعه مشاغل بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به منظور ایجاد 6 هزار شغل اجرا می‌شود که سهمیه استان اردبیل در گام اول یک صد و دو نفر اعلام شده که با توجه به میزان کارآیی و استقبال از آن قابل ارتقاء است.

اوچی اردبیلی، خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، استفاده از ظرفیت‌های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو را از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: وظایف جهاددانشگاهی در این طرح به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای، مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، مستند‌سازی، بانک اطلاعاتی، شبکه سازی، هم‌افزایی و تسهیل‌گری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و گروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، پس از شناسایی، بررسی و انتخاب افراد، مشاغل ثبت خواهد شد، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر، روند اجرای این طرح به شکل مناسب در الگوی نوین اتصال به بازار و شرکت های پیشرو و همچنین تامین مواد اولیه و فروش، افراد را هدایت و مشاوره و آموزش خواهد داد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه متولیان با نگاهی گسترده از جهاددانشگاهی می‌توانند به عنوان بازوی محرک فعالیت‌ها استفاده کنند، یادآور شد: با توانمندسازی از طریق آموزش، مشاوره صحیح و تزریق به موقع منابع می‌توان در این طرح نوین موفق عمل کرد و از ایجاد مشاغلی که با شکست مواجه خواهد شد جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: با تعامل بیشتر و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و متولیان قطعا می‌توانیم استان اردبیل را به عنوان استان‌سرآمد در مشاغل خانگی تبدیل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر