کد خبر: 959795
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
در همایش سراسری قوه قضائیه
هرگاه از ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم، آثارش را دیدیم و امروز هم توجه به ظرفیت‌های داخلی ما را از شرایط کنونی خارج می‌کند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه روز گذشته در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: آن اقتداری که از عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه دیدیم ارتقا پیدا کرده است و کارآمدی دفاعی و حضور جمهوری اسلامی هم در منطقه و هم در جهان را دیدیم، چون ما در این حوزه به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی عمل کردیم و مقاومت می‌تواند دشمن را به عقب‌نشینی وادار کند.
رئیس قوه قضائیه افزود: امروز هم مقاومت جواب می‌دهد و در عرصه بین‌المللی مقاومت و ایستادگی ملت ایران جواب می‌دهد. در حوزه اقتصادی هم همین است اگر به ظرفیت‌های کشور اعتماد شود به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در کشور اعتنا شود حتماً ما از این وضعیت و شرایط دشمن ساخته به خوبی بیرون خواهیم رفت. وی افزود: در حوزه قضایی در کشور قضات توانمند و چهره‌های کارآمدی داریم، نیرو‌های فکری و اجرایی کارآمدی داریم و با این ظرفیت‌ها، این مشکلاتی که امروز در دستگاه قضایی داریم قابل حل است و حتماً می‌شود به شرایط بهتری وارد شد، تردید ندارم همکاران عزیزمان یک گام اثربخش آینده‌سازتر می‌توانند در دستگاه قضایی بردارند.
رئیسی در ادامه گفت: نباید چند ناپاک چهره پاک این دستگاه را در اذهان، ناپاک جلوه دهند که برخی در گفته‌های‌شان بزرگ‌نمایی کنند و نقاط سیاه را در این نقاط نورانی بزرگ جلوه دهند. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اراده تحقق سلامت در دستگاه اداری و قضایی وجود دارد و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و وظیفه ما نه فقط سلامت دستگاه قضایی بلکه سلامت دستگاه اداری کشور است و این سلامت است که می‌تواند اعتماد‌ساز باشد.
همه مسئولان، مردم را باور کنند. وی گفت: ما باید همواره به مردم به عنوان سرمایه اجتماعی که سرمایه نظام است بنگریم و اگر این سرمایه اجتماعی در قوه قضائیه و همچنین اگر اعتماد عمومی افزایش پیدا کند در سبد نظام است و در همه نظام‌ها گاهی کشورشان بر زور سلاح، پول و ارتباطات سیاسی با قدرت‌های جهانی مبتنی است، اما کشور ما مهم‌ترین مؤلفه قدرتش مردم متدین است و این سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود. رئیس دستگاه قضا افزود: بر همین اساس کار یک قاضی در یک بخش می‌تواند سرمایه‌ساز برای نظام باشد و اگر بی توجهی شود از سرمایه نظام کاسته خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: ​باید در عمل کاهش ورودی زندانی به زندان داشته باشیم و امسال تلاش کردیم مقداری جلسه از حالت تشریفاتی به حالت اجرایی‌تر و عملیاتی و کاربردی‌تر تبدیل شود، گفت و شنود ما باید گره‌گشای دستگاه قضایی باشد و بعد از این جلسه و رفتن دوستان به استان‌ها احساس شود که گرهی از مشکلات گشوده شده و این احساس مهم است که می‌تواند برای ما نقطه مطلوبی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار