کد خبر: 959730
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد
سردار رحیمی از تجهیز معابر سبزه‌میدان، بازار منوچهری، پاساژ افشار و خیابان فردوسی به دوربین خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی با بانک مرکزی دوربین‌هایی دراین اماکن نصب شده تا بتوانیم دلالان را شناسایی کنیم؛ تصاویر این دوربین‌ها در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بیست و ششمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری با تلاش مأموران کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری پایتخت رقم خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته با کار اطلاعاتی و اخذ ۳۱۵ فقره حکم قضایی مأموران پلیس پیشگیری موفق شدند ۵۶۱ نفر از سارقان و مالخران را شناسایی و دستگیر کنند.

وی از تشکیل ۸۶۰ پرونده و انهدام ۲۱ باند سرقت خبر داد و گفت: در مجموع ۵۲ هزار و ۲۲۹ قطعه از اموال سرقتی از مردم کشف و ضبط شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که بالغ بر ۳۰۰ نفر از دستگیر شدگان در بیست و ششمین مرحله از طرح رعد سابقه‌دار هستند ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: صاحبان ۸۷ درصد از اموال مسروقه شناسایی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: در این مرحله ۵ قبضه سلاح گرم و ۳۹ قبضه سلاح سرد که در خفت‌گیری و زورگیری مورد استفاده سارقان بود کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به دستگیری ۲۸ نفر از قاچاقچیان کالا در این مرحله از طرح رعد پرداخت و گفت: ۴۲ هزار و ۲۷۹ مورد انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و ضبط و ۵ باند قاچاق نیز شناسایی و منهدم شد؛ همچنین ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه ۲ میلیارد تومان است.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به طرح برخورد پلیس با کالا‌های قاچاق پرداخت و اعلام کرد: پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی در پلیس تهران هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی از مبارزه جدی پلیس با دلالان ارز و سوداگران خبر داد و گفت: در یک ماهه گذشته تا به امروز به جز تعداد اندکی از افراد که به صورت غیرمجاز خرید و فروش ارز می‌کردند دستگیری خاصی نداشته‌ایم و باید بگویم که حضور دلالان و صرافان غیرمجاز در سبزه‌میدان، منوچهری و فردوسی وجود ندارد.

سردار رحیمی از تجهیز معابر سبزه‌میدان، بازار منوچهری، پاساژ افشار و خیابان فردوسی به دوربین خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی با بانک مرکزی دوربین‌هایی دراین اماکن نصب شده تا بتوانیم دلالان را شناسایی کنیم؛ تصاویر این دوربین‌ها در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی پایتخت به رصد این پلیس برای دستگیری افرادی که به طور غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند، پرداخت و گفت: تمام صرافانی که به طور قانونی خرید و فروش ارز کنند مورد حمایت پلیس هستند، اما پلیس با هرگونه خرید و فروش ارز در فضای غیرقانونی و خارج از فضای صرافی‌های مجاز برخورد می‌کند.

سردار رحیمی درخصوص طرح ترافیک جدید گفت: هم اکنون برای قضاوت زود است البته باید بگویم که ما روزانه طرح ترافیک را ارزیابی می‌کنیم؛ هم اکنون در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک با کاهش ترافیک مواجهه‌ایم، اما ترافیک در سایر معابر خارج از محدوده اصلی طرح ترافیک و کاهش آلودگی افزایش یافته است.

وی گفت: در حال ارزیابی این قضیه هستیم و مردم بدانند که هر اقدامی که پلیس انجام می‌دهد برای آن است که مردم در اسایش باشند؛ در صددیم تا کاهش آلودگی، کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور داشته باشیم.

فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص ترافیک پل گیشا گفت: پل گیشا پل فرسوده‌ای بود و باید این جمع‌آوری انجام می‌شد؛ بحث‌های زیادی درخصوص زمان جمع‌آوری انجام شد و با توجه به آنکه در ۶ ماهه اول سال ترافیک در تهران کمتر است به این نتیجه رسیدیم که جمع‌آوری پل گیشا از هم اکنون شروع شود البته ۷-۶ مسیر جایگزین پیشنهاد کردیم و شهروندان باید در تغییر مسیر دقت بیشتری داشته باشد.

وی درخصوص ایجاد کلانتری‌های سیار در حاشیه تهران گفت: همین امروز صبح جلسه‌ای با شورای شهر داشتیم و این موضوع مطرح شد تا توجه ویژه‌ای به حاشیه شهر انجام شود؛ باید گفت: نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده، اما باید به این توجه کرد که در برخی از کلانتری‌ها حجم مراجعات آنقدر زیاد است که ماموران کلانتری ناگزیر فقط پاسخگو هستند و اظهارات را یادداشت می‌کنند؛ باید با توجه به سه مولفه جمعیت، جغرافیا و جرم تحول جدی در کلانتری‌های پایتخت صورت بگیرد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: بحث کلانتری‌های پایتخت باید از سوی شهرداری، استانداری و سازمان مسکن دیده شود چرا که در مصوبه‌ای که در این خصوص آمده است بر این مطلب تاکید شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار