کد خبر: 959727
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مددجویان تحت حمایت 145 وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند، گفت: به منظور رفع مشکلات حقوقی خانوار تحت حمایت، تمامی خدمات وکلای خیر به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین دشتی در جلسه بررسی ارائه خدمات حقوقی به مددجویان در اردبیل اظهار داشت:  با توجه به همکاری‌های صورت گرفته با اداره‌کل دادگستری استان و کانون وکلای اردبیل تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از وکالت رایگان در محاکم قضایی بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: مددجویان تحت حمایت از پرداخت حق‌ وکالت و هزینه مشاوره وکالت معاف شده‌اند و ارائه خدمات معاضدت قضایی و خدمات حقوقی یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد در عرصه توانمندسازی خانوار تحت حمایت است تا با احقاق حقوق، آنها بتوانند بخش مهمی از مشکلات خود را رفع کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت در طول سه ماهه نخست امسال از خدمات حقوقی بهره‌مند شده‌اند چرا که با احقاق حق خانوار تحت حمایت، آنها می‌توانند به استقلال مالی دست یافته و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه 580 خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل از همه خدمات این نهاد در زمینه‌های حمایتی، بیمه اجتماعی و درمانی، مستمری، تسهیلات خوداشتغالی و وام کارگشایی بهره‌مند هستند.

دشتی اظهار کرد: با حمایت‌های کمیته امداد و خیران جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد درسه ماهه نخست امسال نیز از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند به طوری که با پرداخت وام محکومان درصدد هستیم به زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوره محکومیت خود را می‌گذراندند کمک کنیم تا گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: وکلای مجرب و متخصص در اختیار مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی، کیفری و ثبتی هستند قرار می‌گیرد چرا که مشکلات حقوقی و قضایی، خانوار تحت حمایت را دچار مسائل و گرفتاری‌های بسیاری می‌کند که کمیته امداد برای کاهش مسائل پیش روی این مددجویان خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه با همکاری وکلای خیر تلاش گسترده‌ای را برای ارائه مشاوره حقوقی به خانوار تحت حمایت به انجام می‌رسانیم، تصریح کرد: تعیین وکیل معاضدتی برای خانوار تحت حمایت که دارای مشکلات حقوقی هستند از جمله راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در رسیدگی به مسائل آنها است.

دشتی با اشاره به تعامل گسترده با اداره‌کل دادگستری استان اردبیل در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان بیان کرد: ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان، به کارگیری توانایی‌ها و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و هم‌افزایی برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله زمینه‌های همکاری با دادگستری استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اجرای احکام و وصول مطالبات زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد است، گفت: درصدد هستیم با فعالیت‌های گسترده‌تر بتوانیم در کنار رفع مشکلات اساسی خانوار تحت حمایت، به توانمندسازی آنها کمک کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها