کد خبر: 959674
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
معاون رئیس‌جمهور در بازدید از واحدهای دانش بنیان کاشان خبر داد
معاون رئیس‌جمهور از راه‌اندازی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، در کشور خبر داد و این این امر را برداشتن گام مهمی برای ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور دانست.

سورنا ستاری در بازدید از واحدهای دانش بنیان کاشان گفت: سال گذشته گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد ریال بود و جوانان خوش فکر ایرانی با حضور در شرکت‌های دانش بنیان به توسعه علمی کشور، کمک شایانی کردند.
وی با ابراز خرسندی از ایجاد زیرساخت‌های علوم دانش بنیان در کاشان افزود: تولیدات و فروش این شرکت‌ها باعث می‌شود در آینده نزدیک ایران به یکی از تولیدکنندگان بزرگ دنیا تبدیل شود. ستاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان را بخش خصوصی سرمایه گذاری و حمایت می‌کند گفت: بر این اساس باید به گونه‌ای عمل و رفتار شود تا بخش خصوصی به حضور و سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان، از بازگرداندن هزار و ۳۰۰ نخبه از دانشگاه های جهان به کشور توسط بنیاد ملی نخبگان در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر این افراد در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی اشتغال دارند.
سورنا ستاری افزود: هرکجا توسعه غیربومی یا نمونه برداری از الگوهای خارجی ناهمخوان با فرهنگ یک منطقه را پیش بردیم نه تنها سازنده نبوده، که مشکلاتی ایجاد کرده و حتی باعث بیکاری هم شده است.
بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، ساختمان موقت پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی، بهره برداری از نخستین مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و حضور در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی کاشان، از برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به شهرستان کاشان بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر