کد خبر: 959668
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
اعلام زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراســـــیون وزنه‌برداری داغ دل دیگر رشته‌های بلاتکلیف را تازه کرد. سرانجام پس از ماه‌ها معطلی وزارت ورزش و جوانان روز گذشته تاریخ انتخابات رشته وزنه‌برداری را اعلام کرد. قرار است ۱۶ تیرماه تکلیف رئیس جدید این رشته المپیکی مشخص شود. حال آنکه به غیر از وزنه‌برداری چند فدراسیون دیگر نیز با سرپرست اداره می‌شوند و به نظر می‌رسد وزارت برنامه‌ای برای برگزاری مجامع آن‌ها در دستور کار خود ندارد!
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پایان دوران ریاست علی مرادی آغاز بلاتکلیفی وزنه‌برداری بود. با اتمام دوره چهار ساله او در این رشته وزارت تصمیم گرفت سرپرستی بی‌طرف را تا زمان برگزاری انتخابات انتخاب کند. علی خسروی در شرایطی مسئولیت وزنه‌برداری را برعهده گرفت که پولادمردان کشورمان پس از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، مسابقات جهانی را در پیش دارند و انتظار می‌رفت با توجه به شرایط حساس پیش‌رو، انتخابات در اسرع وقت برگزار شود. اما وزنه‌برداری نیز خیلی زود به سرنوشت کشتی و والیبال و چند رشته دیگر دچار شد و چند ماهی را در سردرگمی مدیریتی سپری کرد. البته پولادمردان ایران نسبت به والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران خوش‌شانس‌تر هستند، چراکه وزارت در سال کسب سهمیه المپیک فعلاً تصمیمی برای برگزاری مجامع انتخاباتی دو رشته دیگر ندارد.

پروسه‌های وقت‌گیر
فدراسیون وزنه‌برداری در حالی دو هفته دیگر رئیس جدیدش را می‌شناسد که ثبت‌نام کاندیدا‌های این فدراسیون از بهمن سال گذشته آغاز شد و اوایل اسفندماه نیز به پایان رسید. اینکه چرا اعلام نهایی کاندیدا‌ها چند ماه طول کشیده، سؤالی است که ذهن جامعه ورزش و به‌ویژه اهالی وزنه‌برداری را درگیر کرده، ضمن اینکه بی‌توجهی به پیشکسوتان و حذف نام سرمربی تیم ملی از مجمع انتخاباتی از دیگر سؤالات بی‌پاسخ مانده از سوی وزارت است.

شاید وقتی دیگر
اوضاع کشتی اصلاً روبه‌راه نیست و حتی بزرگان این رشته وضع را بحرانی توصیف می‌کنند، اما برخلاف اهالی این رشته، وزارت ورزش چندان احساس نگرانی نمی‌کند، به همین خاطر هم عجله‌ای برای تعیین تکلیف رئیس فدراسیون کشتی ندارد. محمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در مصاحبه‌ای وعده داده بود که اسامی نامزد‌های تأیید شده فدراسیون کشتی تا آخر هفته گذشته اعلام شود، اما این وعده نیز همانند وعده‌های قبلی به واقعیت تبدیل نشد تا جامعه کشتی بیش از پیش نسبت به آینده این رشته احساس نگرانی کند. دیروز هم که زمان دقیق انتخابات وزنه‌برداری رسانه‌ای شد، یک‌بار دیگر امید کشتی‌گیران برای روشن شدن آینده ورزش اول کشور ناامید شد.

کشتی را دریابید
از آن به‌عنوان ورزش اول کشور و رشته پهلوانی یاد می‌شود، اما بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های مداوم آینده کشتی را به شدت به خطر انداخته است. هشت ماه پیش پس از استعفای رسول خادم هیچ کس فکر نمی‌کرد امید اول مدال‌آوری ایران در بازی‌های المپیک تا تیرماه بدون رئیس اداره شود. از آن زمان تاکنون آقایان بار‌ها از تشکیل مجمع انتخاباتی سخن گفته‌اند، اما این موضوع هرگز عملی نشد. قرار بود انتخابات فدراسیون کشتی هم تیرماه برگزار شود، اما با ادامه این شرایط بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ دهد. تا دیر نشده باید معلوم شود کدام یک از کاندیدا‌ها تأیید صلاحیت و کدام یک رد صلاحیت شده‌اند، چراکه در چند ماه اخیر بی‌اخلاقی‌های بسیاری از سوی برخی نامزد‌ها دیده شده و این افراد برای گرفتن رأی اعضای مجمع دست به هر کاری زده‌اند؛ از تخریب رقبا گرفته تا تهدید و ارعاب، تا جایی که بسیاری از پیشکسوتان و شناخته شده‌های کشتی نسبت به رفتار‌های غیراخلاقی و به خطر افتادن وجهه پهلوانی این رشته هشدار داده‌اند. علاوه بر این شنیده می‌شود بدهی‌های سنگین بین‌المللی فدراسیون، کشتی ایران را در اتحادیه جهانی با مشکلاتی جدی مواجه کرده و سفر اخیر نعمتی، سرپرست کنونی به سوئیس نیز در راستای رایزنی با لالوویچ صورت گرفته است. این تعلل‌ها و وقت تلف کردن‌ها در حالی ادامه دارد که وزارت از مسئولان فدراسیون کشتی خواسته بود برای برگزاری انتخابات در دهه اول تیرماه آماده شوند!

والیبال هم هست
درخشش تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها توجه همه را به خود جلب کرده و این مسئله موقعیت خوبی است تا کمتر در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون صحبت شود. ضیایی، رئیس قبلی فدراسیون به دلیل بازنشستگی پاییز سال گذشته با صندلی ریاست خداحافظی کرد و پس از او، افشین داوری به‌عنوان سرپرست همه‌کاره والیبال شد. دوره شش ماهه سرپرستی داوری نیز خردادماه به پایان رسید، اما برخلاف قانون او همچنان در سمتش مشغول به فعالیت است. والیبال نیز همانند کشتی و وزنه‌برداری سال سختی را پیش‌رو دارد و این رشته هم باید برای کسب سهمیه المپیک بجنگد. جالب‌تر اینکه در این رشته حتی ثبت‌نام کاندیدا‌ها نیز انجام نشده و به نظر نمی‌رسد انتخابات فدراسیون والیبال به این زودی‌ها برگزار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار