کد خبر: 959624
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲
یک شرکت دانش‌بنیان سامانه‌ای حفاظتی برای خودرو طراحی و به بازار تجاری عرضه کرده که بدون نیاز به اینترنت و با استفاده از تماس تلفنی، می‌تواند کنترل بخش‌های گوناگون خودرو را با دقتی بالا و از راه دور در اختیار مالک آن قرار دهد.
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: یک شرکت دانش‌بنیان سامانه‌ای حفاظتی برای خودرو طراحی و به بازار تجاری عرضه کرده که بدون نیاز به اینترنت و با استفاده از تماس تلفنی، می‌تواند کنترل بخش‌های گوناگون خودرو را با دقتی بالا و از راه دور در اختیار مالک آن قرار دهد.

محمدرضا فیاض‌بخش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که ما به کمک دانش فنی بومی متخصصان، توانسته‌ایم بخش قابل توجهی از ایراد‌های نمونه‌های خارجی را در نمونه ایران‌ساخت «سامانه حفاظتی ماهواره‌ای خودرو» برطرف کنیم، درباره این سامانه حفاظتی گفت: سیستم حفاظتی خودرو با استفاده از ماهواره و تلفن همراه، بر روی تمامی خودرو‌ها نصب می‌شود. این سامانه با استفاده از ماهواره‌های مکان‌نما، سیگنال‌های موبایلی بدون نیاز به بستر اینترنت، ردیابی، رهگیری، کنترل و اطلاع دقیق از شرایط خودرو را ممکن می‌کند. وی افزود: تلفیق فناوری موبایل و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی خودرو منجر به شکل‌گیری ایده این سامانه شد و با استفاده از فناوری بومی، نمونه ایران‌ساخت این دستگاه در کشور به تولید انبوه رسیده است. به گفته این فعال فناور، این سامانه با تعداد زنگ‌های موبایل، امکان کنترل بخش‌های گوناگون ماشین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به طور مثال بعد از تماس و یک بوق، خودرو قفل می‌شود یا با دو بوق تلفن، خودرو خاموش می‌شود. هنگامی‌که پیامک یا اینترنت در دسترس نباشد، این سامانه می‌تواند با تماس تلفنی، عملکرد خودرو در بخش‌های مختلفی که مورد نیاز مالک باشد، کارآمدی خود را به نمایش بگذارد. فیاض‌بخش با بیان این‌که این سامانه از مزیت‌هایی نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی بهره می‌برد، عنوان کرد: قیمت مقرون به‌صرفه، دسترسی راحت‌تر، امکان کنترل بر قسمت‌های مختلف، بی‌نیازی از اینترنت و عاری بودن از مشکلات ناشی از قطع آن برخی از ویژگی‌های این سامانه حفاظتی به شمار می‌رود. دقت بالای این دستگاه متکی بر به‌کارگیری سامانه‌های رهگیری ماهواره‌ای و موبایلی است. به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، نمونه‌های خارجی و اغلب چینی با مشکلات و کاستی‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند که سعی شد در این دستگاه، علاوه بر حل مشکلات نمونه‌های پیشین، قابلیت‌های تازه‌ای اضافه شود.

فیاض‌بخش یکی از ویژگی‌های این سامانه را اعمال محدودیت و ارائه گزارش و کنترل دقیق از سرعت خودرو برشمرد و گفت: تصور کنید خودروی شما در اختیار فرد دیگری باشد و قصد دارید محدودیت سرعتی مشخص را روی خودرو اعمال کنید. این سامانه می‌تواند ضمن کنترل شرایط خودرو، گزارش دقیق و لحظه‌ای از سرعت خودرو در حال حرکت ارائه کند.
وی افزود: این سامانه با استفاده از اطلاعات ۳۵ ماهواره، شعاعی ۷۲ متری برای خودروی ساکن تعریف می‌کند و در صورتی که خودرو جابه‌جا شد، فارغ از روشن یا خاموش بودن خودرو این وضعیت را به آگاهی مالک آن می‌رساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر