کد خبر: 959557
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
وضعیت اسفناک محل دفن پسماند شهری
عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری باید به مدیریت زباله‌های شهری نظارت کامل و توجه ویژه‌ای داشته باشد، فکر می‌کنم هیچ‌کدام از اعضای شورا به محل دفن پسماند شهری نرفته‌اند، زیرا وضعیت این منطقه اسفناک است و یکی از بزرگ‌ترین مخاطرات محیط زیستی تبریز به شمار می‌رود.

عبدالله تقی‌پور امروز در صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در خصوص بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز اظهار داشت: بخش عمده‌ای از ساکنان شهر تبریز با شهرستان‌های اطراف به صورت روزانه تردد دارند، در سال گذشته طی چهار ماه نخست، فقط در جاده اهر_ تبریز تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند و این نشانگر آن است که این جاده پر خطر بوده و نیازمند تسریع در تکمیل پروژه آزادراهی در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه جای بسی تامل است که آزادراه تبریز_اهر  طی ۱۵ سال هنوز تکمیل نشده است، گفت: این  کارنامه بد عمرانی  برای آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

تقی‌پور در خصوص وضعیت فعلی پروژه و نحوه عملکرد تصفیه‌خانه پسماند شهرداری تبریز گفت: حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان وظیفه شرعی و قانونی ماست و باید برای پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی  اقدامات مناسبی انجام داد.

وی ابراز داشت: شهرداری باید به مدیریت زباله‌های شهری نظارت کامل و توجه ویژه‌ای داشته باشد، فکر می‌کنم هیچ‌کدام از اعضای شورا به محل دفن پسماند شهری نرفته‌اند، زیرا وضعیت این منطقه اسفناک است و یکی از بزرگ‌ترین مخاطرات محیط زیستی تبریز به شمار می‌رود.

عضو شورای شهر یادآور شد: حدود۱۶۰ هزار مترمکعب شیرابه تولید می‌شود ولی شرایط تصفیه آن وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر