کد خبر: 959440
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
تنها تردد اتوبوس‌های شرکت واحد، وسایل نقلیه امدادی و برخی خودرو‌های نظامی و تشریفاتی مجاز به تردد در این مسیر‌ها هستند وسایرین حق ورود به حریم خطوط ویژه را ندارند و پلیس راهور در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب؛ سرهنگ دوم مجید رنجبر کارشناس مرکز کنترل ترافیک این پلیس اعلام کرد: ورود و تردد کلیه وسایل نقلیه غیر مجاز اعم از موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های شخصی (غیر مجاز) در تمام ساعات شبانه روز از خطوط ویژه ممنوع می‌باشد.

سرهنگ دوم رنجبر در ادامه اظهار داشت: لازم به ذکر است، تنها تردد اتوبوس‌های شرکت واحد، وسایل نقلیه امدادی و برخی خودرو‌های نظامی و تشریفاتی مجاز به تردد در این مسیر‌ها هستند وسایرین حق ورود به حریم خطوط ویژه را ندارند و پلیس راهور در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد کرد.
 
تخلفات ساکن منجر به ترافیک می‌شود
سرهنگ دوم حسین بشیری اظهار داشت: همشهریان محترم می‌بایست در نظر داشته باشند یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز ترافیک شهر تهران، ارتکاب به تخلفات ساکن است (پارک دوبله، پارک ممنوع‌ها و ...) لذا از تمامی شهروندان و مسافران محترم تهران درخواست می‌شود از ارتکاب به این‌گونه تخلفات جلوگیری نمایند تا شاهد وضعیت ترافیکی به مراتب روانتر باشیم و آرامش بیشتری را در شهر تجربه نماییم.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به مواردی که توقف ممنوع می‌باشد اشاره نمود:
۱- پیاده رو و گذرگاه پیاده
۲- مقابل ورودی خیابان‌ها و جاده‌ها و خروجی پارکینگ منازل
۳- داخل حریم تقاطع‌ها
۴- در فاصله‌ی ۱۵ متری شیر‌های آتش نشانی
۵- از ابتدا تا انتهای پیچ‌ها و تونل‌ها
۶- در فاصله‌ی ۱۵ متری ورودی و خروجی مراکز آتش نشانی، پلیس و بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی
۷- در خیابان‌هایی پیاده رو آن قابل عبور نبوده و پیادگان مجبورند از بخشی از سواره رو عبور کنند
۸- در جا‌هایی که علائم راهنمایی و رانندگی مانند تابلو‌های توقف ممنوع یا خط کشی‌های شطرنجی و... وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار