کد خبر: 959430
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: متاسفانه سن اعتیاد در اردبیل کاهش یافته و این مسئله بسیار نگران کننده است و باید آموزش و پرورش و خانواده اهتمام جدی و همه‌جانبه در این مورد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهنام بهشتی در همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات خانه معلم اردبیل اظهار داشت: متاسفانه سن اعتیاد در اردبیل کاهش یافته و این مسئله بسیار نگران کننده است و باید آموزش و پرورش و خانواده اهتمام جدی و همه‌جانبه در این مورد داشته باشند.

وی با  اشاره به این که خانواده‌ها به عنوان تاثیرگذارترین موضع باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید نهایت دقت و حساسیت به‌کار برده شود و در این زمینه ارائه آموزش‌های پیش‌مراقبتی در این زمینه اولویت اساسی و مهم است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به این که مصرف داروهای اعتیادآور شب امتحان در اردبیل مرسوم شده است گفت: این مسئله نیز به نوبه خود بسیار نگران‌کننده است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و شاهد افزایش توانایی خانواده‌ها باشیم.

بهشتی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است و با توجه به این که بعضی موارد متاسفانه در استان قشر جوان و نوجوان را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد باید ارائه اطلاعات لازم و مناسب به دانش‌آموزان مبنای کار قرار گیرد تا شاهد دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: آسیب‌پذیری قشر کودکان و نوجوانان در بین خانواده‌ها نیز محرز است که باید در این زمینه تلاش‌های انجام یافته به‌‌گونه‌ای باشد که بتوانیم در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع در حال حاضر حائز اهمیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر