کد خبر: 959374
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
حجم اقتصاد زیرزمینی در ایران طی فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۶ معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که به طور متوسط، معادل ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «مهر»، آنگونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، فرار مالیاتی در ایران یکی از محور‌هایی است که در اصلاحات مالیاتی دنبال شده و می‌شود؛ اگرچه با این حال، هنوز رقم دقیقی برای فرار مالیاتی وجود ندارد که به نظر می‌رسد دلیل آن، استفاده از روش‌های متنوع محاسباتی است.
در این بین، گزارش معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد بر پایه استفاده از روش تابع تقاضای پول تهیه شده‌است که با این محاسبات، حجم اقتصاد زیرزمینی در ایران طی دوره زمان، ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۶، به طور متوسط معادل ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی برآورد شده‌است؛ به نحوی که حجم فرار مالیاتی در سال ۱۳۹۶ رقمی معادل ۴۰۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که معادل ۳۵ درصد وصولی درآمد‌های مالیاتی در سال مذکور است. این حجم از فرار مالیاتی در اقتصاد ایران در حالی است که اگر این درآمد پنهان شده وصول شود، به راحتی می‌تواند جایگزین منابعی شود که همواره مورد تهدید دشمن بوده و از آن به عنوان اهرمی برای فشار به ایران استفاده کرده‌است. در بین کشور‌های مورد بررسی، کشور‌های امریکا، اتریش، ژاپن و نیوزیلند به ترتیب از کمترین فرار مالیاتی برخوردار هستند. همچنین رقم این شاخص در کشور‌های در حال توسعه منتخب بیش از دو برابر آن در کشور‌های توسعه یافته برآورد شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
فرار های مالیاتی را پیگیری و حل کنید عمده مشکلات ما حل می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار