کد خبر: 959360
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
ترامپ از اینکه ایران فقط هواپیمای بدون سرنشین امریکا را ساقط کرد و هواپیمای جاسوسی سرنشین‌دار امریکا را نزد، از ایران تشکر کرد! این نوعی عذرخواهی هم در دل خود دارد، عذرخواهی از نزدیک‌شدن این هواپیمای جاسوسی به ایران!
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ممکن است در بدبینانه‌ترین حالت کسی بگوید این جملات نوعی اغفال ایران برای حمله احتمالی امریکاست. اما واقعی دیدن این جملات یک پشتوانه از اعتراف شاهدان اتاق وضعیت کاخ سفید دارد: «ترامپ در اتاق وضعیت به خود می‌پیچد تا از شرایطی که برایش پیش آمده است، ر‌ها شود.» و حالا به نظر می‌رسد از تصمیم خود برای مسکوت گذاشتن قضیه پهپاد و عبور از این تحقیر برای جلوگیری از تحقیر بیشتر خرسند است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که روز جمعه مدعی شده بود در واکنش به سرنگونی پهپاد امریکایی در فراز آب‌های سرزمینی ایران، قصد داشت به سه سایت نظامی ایران حمله کند، دیروز با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای در اظهارات خود، اعلام کرد که از ایران به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای سرنشین‌دار امریکایی قدردانی می‌کند.
رئیس‌جمهور امریکا پیش از رفتن به تفرجگاه کمپ دیوید برای رایزنی درباره ایران در جمع خبرنگاران گفت: از اینکه ایران هواپیمای سرنشین‌دار امریکایی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون نکرد قدردانی
می‌کنیم. ترامپ گفت که واشنگتن در مسیر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: امیدوارم نظام ایران از هوشمندی کافی برای رعایت منافع ملتش بهره‌مند باشد. ترامپ با اشاره به اینکه در حال رفتن به کمپ‌دیوید برای انجام رایزنی‌های بیشتر درباره ایران است، گفت: «اقدام نظامی علیه ایران همچنان گزینه‌ای است که وجود دارد».
رئیس‌جمهور امریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که بیایید دوباره به ایران عظمت ببخشیم. شعار تبلیغاتی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ نیز این شعار بوده است: بیایید دوباره به امریکا عظمت ببخشیم. رئیس‌جمهور امریکا در ادامه سخنان خود مدعی شد: «آن‌ها به سلاح هسته‌ای دست نخواهند یافت و زمانی که آن‌ها این موضوع را قبول کنند، به کشور ثروتمندی تبدیل خواهند شد و بسیار خوشحال می‌شود و من بهترین دوست آن‌ها خواهم بود. امیدوارم این موضوع اتفاق بیفتد».
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: ایران زمانی که پهپاد امریکایی را سرنگون کرد با ساقط نکردن هواپیمایی که سرنشین داشت «بسیار هوشمندانه» عمل کرد و ما از این اقدام آن‌ها قدردانی می‌کنیم.
روز شنبه نیز یک مقام ارشد نظامی امریکایی تأیید کرد که یک هواپیمای جاسوسی P-۸ با چندین نظامی امریکایی در شبی که پهپاد (گلوبال هاوک) نیروی دریایی توسط ایران سرنگون شد بر فراز تنگه هرمز در حال پرواز بود.
روز جمعه سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران گفت: همان لحظه‌ای که پهپاد جاسوسی رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-۸ نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ٣٥ سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
1
مرگ بر ترامپ
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
1
عظمت ما درگرو تحقیر نمودن شما است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
1
ها ها ها... جناب ترامپ متشکر و دست بوسه که تا اینجا بازی را با امتیاز باخته و حریف قدر. به او ترحم کرده O ناک اوتش نکرده! و بیش از این تحقیرش نکرده! ضربه کوبنده سرنگون کردن پهباد یک شوک به موقع به او وارد کرد O رگهای سرش را باز و موجب رسیدن خون به مغزش شده! الان مشکل او نداشتن خون اکسیژن داره که از مردم و دولت ایران عذرخواهی همراه با پرداخت خسارت را داشته باشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار