کد خبر: 959353
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
ایران ۳ – استرالیا صفر
تیم ملی والیبال ایران در هفته چهارم مسابقات لیگ ملت‌ها توانست در سه ست متوالی تیم ملی استرالیا مثل آب خوردن شکست دهد تا با ۱۰ برد ضمن صعود به مرحله پایانی با اقتدار در صدر جدول باقی بمانند.
سرویس ورزشی جوان انلاین – وحید صابری: این دیدار که از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در سالن ۶۰۰۰ هزار نفری رضا زاده در اردبیل برگزار شد شاگردان کولاکوویچ با ترکیبی متفاوت و جوان تر، چون سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، علی شفیعی و محمد رضا حضرت پور پا به میدان گذاشت.

ست اول: ۲۵-۱۹
درست اول استرالیا در همان ابتدا توانستند با سه سرویس گراهام شروع خوبی داشته باشند تا کار کمی برای ما سخت شود، اما در ادامه تیم ایران با عملکرد خوب ملی پوشانش توانست اختلاف بوجود آمده را کم کند و در نهایت وقت فنی اول ۸ بر ۷ به سود ایران پایان یافت. بعد از وقت استراحت فنی اول، هر چند تیم استرالیا توانست با استفاده از سرویس‌های خوب بازیکنان خود از ایران پیش بیفتد، اما بازی خوب مجرد و سرویس‌های قدرتمند غفور باعث شد تا بازهم ایران با این ۲ امتیاز اختلاف به وقت استراحت فنی دوم برسد. غفور در شروع مسابقه دومین امتیاز سرویس خود را کسب کرد و سومین سرویس متوالی او نیز تبدیل به امتیاز شد تا به این ترتیب لبدوف سرمربی استرالیا مجبور به درخواست وقت استراحت شود. غفور در شروع هم درخشان ظاهر شد تا تیم ایران بتواند اختلاف امتیازی قابل قبولی در این ست ایجاد کند و از حریف خود ۵ امتیاز پیش بیفتد. با سرویس‌های خوب غفور در نهایت ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و با سرویس زیبای قائمی به پایان رساند.

بردیم مثل آب خوردن
ست دوم:۲۵-۱۹
با شروع ست دوم با نظر کولاکوویچ معنوی نژاد که خیلی در این دوره درترکیب نبود توانست امتیاز نخست این ست با دفاع برای ایران به دست آورد. در این ست معنوی نژاد شروعی خوبی برای ایران داشت تا تیم ملی ۵ بر ۲ از حریف پیش بیافتد. در ادامه سرویس شفیعی در شرایطی امتیاز ۹ را رقم زد که حریف تنها ۳ امتیاز داشت. علی اصغر مجرد مانند روز گذشته درخشش خوبی داشت و با یک دفاع دیدنی نتیجه را ۱۱ بر ۵ به سود ایران کرد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود شاگردان کولاکوویچ تمام شد. در این ست استرالیا حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت در این ست هم با دفاع عالی از مجرد به پیروزی با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ رسید.

ست سوم: ۲۵ - ۱۴
بلندقامتان کشورمان طبق انتظار ست سوم را هم طوفانی آغاز کردند و در همان ابتدا ۴ امتیاز اختلاف بوجود آوردند. اعتماد به نفس بالای ملی پوشان و حمایت خوب حاضرین در سالن باعث شد تا تیم ملی با شجاعت بیشتری سرویس بزند و موفقیت در دفاع روی تور به ایران کمک کرد تا همچنان تیم برتر زمین باشد. شاگردان ایگور در ادامه با اختلاف ۸ امتیاز با نتیجه ۱۴ بر ۶ از حریف پیش افتادند. امروز تیم ملی با تیکه بر سرویس‌های خوب خود توانست از حریف امتیاز بگیرد و با روندی بهتر از ست قبل به بازی خوب خود ادامه داد و دومین تایم استراحت فنی نیز با ۸ اختلاف امتیاز به سود ایران همراه شد. در پایان این بازی یک طرفه تیم ملی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ ست سوم را هم برد تا در نهایت ۳ بر صفر حریف را شکست دهند. در این ست استرالیایی‌ها سرویس‌های زیادی به از دست دادند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به دهمین برد و به مرحله نهایی صعود کرد. تیم ملی والیبال ایران با ۱۰ پیروزی و ۳۰ امتیاز همچنان صدر جدول رده بندی را در اختیار دارند. تیم ملی کشورمان فردا در آخرین بازی هفته چهارم برابر فرانسه صف آرایی خواهد کردو هفته پنجم به بلغارستان می‌رود تا سه مسابقه با صربستان، بلغارستان و ارمیکا داشته باشد. مرحله پایانی مسابقات در امریکا ۱۹ تیرماه برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار