کد خبر: 959351
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
واکنش کارگردان «فیتیله‌ای‌ها» به پخش برنامه کودک از شبکه سلطنتی «بی‌بی‌سی»
دیگران روی بچه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و بچه‌ها در آینده از نظر دینی، پوشش، مد و سبک زندگی مسیرشان عوض خواهد شد، اما در مقابل انگار کسی کودکان را جدی نمی‌گیرد برای همین هم شاهدیم از صد سریالی که ساخته می‌شود، یکی هم برای بچه‌ها نیست!
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: دیگران روی بچه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و بچه‌ها در آینده از نظر دینی، پوشش، مد و سبک زندگی مسیرشان عوض خواهد شد، اما در مقابل انگار کسی کودکان را جدی نمی‌گیرد برای همین هم شاهدیم از صد سریالی که ساخته می‌شود، یکی هم برای بچه‌ها نیست!

محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر مجموعه برنامه‌های «عمو‌های فیتیله‌ای» در واکنش به راه‌اندازی بخش کودک در شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: بچه‌ها همواره نیازمند خوراک فکری و روحی هستند و با توجه به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان وارد این میدان شده‌اند، ما نیاز بیشتری به تولید برنامه‌های کودک داریم. برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف عروسکی، کارتونی و... که امروزه تولیدشان تقریباً به صفر رسیده و مخاطب خود را از دست داده‌اند. وی ادامه داد: صداوسیما به نوعی از نظر تولید کار‌های ویژه کودکان در طول ۳۰ سال گذشته که من مشغول فعالیت هستم، بدترین روز‌های خود را می‌گذراند و معتقدم ما با این روند ظلم بزرگی را نسبت به بچه‌ها مرتکب می‌شویم.

این عموی فیتیله‌ای بیان کرد: من خودم در حوزه کودک به شبکه نمایش خانگی آمدم و سریال «هشتگ خاله سوسکه» را کار کردم و باید به سرمایه‌گذاران چنین مجموعه‌هایی دست مریزاد گفت که سرمایه خود را برای بچه‌ها هزینه می‌کنند. مسلمی با اشاره به مشکلات تلویزیون برای یافتن اسپانسر برای برنامه کودک تصریح کرد: من نمی‌دانم چرا نباید به گونه‌ای پیش رویم که کودک برنامه‌هایش بدون نیاز به اسپانسر به تولید برسد و انگار برای کسی هم اهمیتی ندارد. اگر شما به برنامه‌های عروسکی، داستانی و انیمیشن گذشته نگاه کنید انگار برخی برنامه‌های شهرستان قوی‌تر بودند. کارگردان برنامه «فیتیله‌ای‌ها» در واکنش به اینکه معمولاً گفته می‌شود باید برای بچه‌ها فرهنگ‌سازی کرد، اظهار کرد: این حرف‌ها شعار است، بچه‌ها در کشور ما در معرض معضلات مختلفی مثل فست‌فودها، اعتیاد، کار و... هستند و کسی به این نسل توجهی ندارد. من فکر می‌کنم ما در تلویزیون داریم به بچه‌ها خیانت می‌کنیم و باید این رویکرد اصلاح شود. هر شبکه‌ای که می‌زنید کمتر سریال و برنامه‌ای برای بچه‌ها می‌بینید در حالی که بیشتر باید به آن‌ها توجه کرد، چون آن‌ها اکنون با تبلت و دنیای دیجیتال در ارتباط هستند و قطعاً خوراکی که به آن‌ها ارائه می‌کنیم باید خیلی جذاب‌تر باشد.
مسلمی در پایان گفت: ما می‌دانیم که در حال حاضر برنامه کودک نداریم، اما چرا کاری نمی‌کنیم؟! هر چقدر هم حرف می‌زنیم جرقه‌ای زده نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار