کد خبر: 959308
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: رسیدگی پرونده شهید حجت‌الاسلام خرسند، امام جمعه فقید کازرون در حال انجام است و در روز ۱۲ تیرماه نتیجه حکم اعلام می‌شود.
سروی جامعه جوان‌آنلاین: حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در تلاش هستیم براساس اولویت‌ها پرونده‌های وارده به دادگستری استان را بررسی و در کمترین زمان ممکن نتیجه رای اعلام شود.

وی با اشاره به ماجرای شهادت امام جمعه فقید کازرون و پرونده آن گفت: وقت رسیدگی برای پرونده شهید حجت‌الاسلام خرسند، امام جمعه فقید کازرون، برای ۱۲ تیرماه تعیین شده و حکم نیز در همین تیرماه اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه براساس نظرات کارشناسان پزشکی قانونی قاتل از سلامت کامل عقلی برخوردار است و با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده به امام جمعه کازرون سوءقصد کرده است، افزود: در اظهارت قاتل مقرر شد که قصد داشته در یک برنامه تعزیه امام جمعه را به شهادت برساند که به دلیل اینکه امام جمعه فقید در آن مراسم حضور پیدا نمی‌کند برنامه به تعویق می‌افتد و قاتل در صبحگاه ۲۱ رمضان هدف شوم خود را اجرا می‌کند.

آزادی زندانیان مهریه و کاهش جمعیت کیفری

موسوی با اشاره به برنامه‌های دادگستری فارس گفت: این برنامه‌ها در راستای سیاست دستگاه قضایی است، یکی از برنامه‌های اصلی آزادی زندانیان مهریه است که استطاعت مالی لازم را ندارند و در حال حاضر ۲۷ زندانی مهریه در زندان محبوس هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس رسیدگی به کمتر از ۸۰۰ هزار پرونده در طول سال توسط تنها ۵۷۰ قاضی را امری مهم دانست و گفت: در سال گذشته موفق شدیم از تعداد ۸۰۰ هزار پرونده تعداد ۲۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف فارس رسیدگی شود و مابقی در شعبه‌های دادگستری استان رسیدگی و نتیجه رای اعلام شد.

موسوی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را به عنوان یک مهم در امر اجرای برنامه‌های دادگستری استان مطرح کرد و افزود: در یکسال گذشته در حدود ۵ هزار نفر از زندان‌های فارس به دلایل مختلفی آزاد شدند که عموماً مرتکبان جرائم غیرعمد هستند.

این مقام قضایی بیان کرد: کاهش اطاله دادرسی از دیگر اولویت‌های دستگاه دادگستری فارس است که قرار است براساس اولویت پرونده‌ها در کمتر از شش تا یکسال رای قطعی صادر شود.

به گفته موسوی بیشترین موضوع تعداد پرونده‌های استان توهین و افترا است که این موضوع در شأن مردم شیراز نیست که بخواهد بیشترین تعداد پرونده در این زمینه تشکیل شود.

وی دادگستری فارس را یکی از مجموعه‌های سالم دستگاه قضایی کشور دانست و گفت: ما با شائبه فساد هم برخورد و در برابر فشار‌های بیرونی هم با قدرت ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری فارس در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره پرونده سیل شیراز اشاره کرد و گفت: چنانچه شورای شهر تمایل دارند که این پرونده سریعتر به نتیجه برسد، از اظهارنظری که منجر به اخلال در پرونده می‌شود، خودداری کنند.

دادگاه مفاسد اقتصادی علنی برگزار می‌شود

موسوی با بیان اینکه ۵ پرونده اقتصادی در شعب ویژه فارس رسیدگی شده است، از تشکیل دو پرونده جدید خبر داد و گفت: دادگاه‌های مفاسد اقتصادی همچنان در فارس به صورت علنی برگزار می‌شود. در بحث پرونده ثبت احوال تعداد ۳۷ متهم دارد و قرار جلب و دادرسی صادر شده و شعبه دوم دادگاه کیفری فارس به آن رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: عناوین اتهامی متهمان پرونده ثبت احوال قلمداد‌کردن طفل به زن دیگری غیر از مادر و اخذ رشوه است و چهار متهم ردیف‌های اول، دوم، چهارم و ششم از کارکنان ثبت احوال هستند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به پرونده تورگردانان گفت: در این پرونده ۱۷ متهم وجود دارد که اتهام آنان تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی است و همه متهمان با قرار وثیقه مناسب، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین گفت: پرونده مربوط به نفت و گاز زاگرس‌جنوبی نیز با ۱۳ متهم با عناوین اتهامی رشوه و تبانی در معاملات مطرح به رسیدگی است و شخصا بر روند آن نظارت کامل خواهیم داشت.

رئیس‌کل دادگستری فارس از بازداشت مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس به جرم ارتشاء خبر داد و گفت: میزان ارتشا و علت اصلی این مهم در حال بررسی و تا صدور قطعی رای نمی‌توانیم نتیجه را اعلام کنیم.

موسوی از رسانه‌ها خواست تا صدور رای قطعی و دستگیری متهمان اصلی از جزئیات و ذکر نام متهم خودداری کنند تا تحقیقات پرونده تکمیل شود.

اعدام سلطان هروئین در ملاءعام

حجت‌الاسلام موسوی همچنین از اعدام سلطان توزیع‌کننده هروئین خبر داد و گفت: اجرای حکم سارقان مسلح آرایشگاه‌های شیراز و فردی که به سلطان هروئین معروف شده در دست اقدام است، این فرد به جرم توزیع ۱۷۰۰ کیلوگرم هروئین دستگیر شده و اعدام آن در ملاءعام انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار