کد خبر: 959295
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به‌جای اعتماد به مردم و جوانان چشم به بیرون دوخته‌اند، گفت: باید بدانیم امروز چالش ما یک چالش امنیتی نیست بلکه با چالش اقتصادی روبه‌رو شده‌ایم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف شامگاه جمعه در همایش یادواره شهید چمران با اشاره به جایگاه شهید مصطفی چمران اظهار داشت: شهید چمران افتخار بزرگ شهرستان ساوه و کشور است و زمانی که نام و یاد این شهید بلندمرتبه به زبان جاری می‌شود تداعی‌گر محاصره و شکستن محاصره است.

وی عنوان کرد: جاری شدن نام شهید چمران بر زبان مقاومت و مردانگی را در اذهان شکل می‌دهد، آن‌هایی که با شخصیت شهید چمران آشنایی داشته‌اند می‌گویند که وی یک فرد انقلابی بود که پیش از انقلاب شاگرد ممتاز دانشگاه برکلی بوده و خصیصه بارز ایشان حضور یک فرد انقلابی در قلب آمریکا بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهید چمران کنار عارف بودن یک جنگ‌جوی کامل بود، زیرا طبیعت جنگ خشونت را به‌همراه دارد، اما شهید چمران در همه حال یک مرد رئوف و مهربان بود.

قالیباف بیان کرد: در حقیقت شهید چمران خلاصه‌ای از یک انسان بزرگ و مردی الهی بود که با تمام وجود بر این باور تکیه داشت که اراده الهی و دست خداوند بالاتر از همه قرار دارد.

وی افزود: زمانی که شهید چمران در منطقه پاوه محاصره شده بود ذره‌ای بیم و هراس بر دل راه نداد، زیرا اراده خدا و سنت الهی را بر همه چیز غالب می‌دانست، شهید چمران مرد خدا بود.

چالش امروز ما امنیتی نیست بلکه اقتصادی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اکنون در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیز نیازمند چنین باور‌هایی هستیم، تغییر زمانه، نسل و چالش‌ها حقیقتی پذیرفته است، اما باید بدانیم امروز چالش ما یک چالش امنیتی نیست بلکه با چالش اقتصادی روبه‌رو شده‌ایم.

قالیباف عنوان کرد: تغییر نسل قابل کتمان نیست، اما با این حال همچنان سنت‌های الهی پابرجا هستند، میان محاصره اقتصادی، نظامی، محاصره پاوه، فشار‌های جنایت‌گران و زورمندان عرصه تاریخ هیچ تفاوتی وجود ندارد و در صحنه تاریخ مادام زورمندان و مظلومان هستند.

وی بیان کرد: اگر امروز نیز همواره بر باور‌های قبل و روشی که شهید چمران تعریف کرده‌اند پایبند بمانیم و همان طور که خاطرات شهید چمران شرح می‌دهد که وی بر پشت سیدحسن نصرالله ۱۸ ساله زد و همان گونه که امام راحل به جوانان اعتماد کردند، اگر امروز هم همین مسیر مبتنی بر سنن الهی تداوم یابد به‌طور قطع بر چالش‌های اقتصادی فائق می‌شویم.

شهردار اسبق تهران اضافه کرد: مشکل از زمانی آغاز می‌شود که به‌جای اعتماد به مردم چشم به بیرون دوخته باشیم و دل به جوانان جامعه ندهیم.

اقدام ایران در ساقط‌کردن پهپاد جاسوسی آمریکا چشمان جهانیان را خیره کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا به ادعای دشمنان قابل دیدن نبود، اما سربازان غیور ایرانی توانستند آن را منهدم کنند و این اقدام چشمان جهانیان را خیره کرده است.

وی افزود: انقلاب، نظام و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و این اقدامی که به انجام رسید به دست جوانان بعد از نسل جنگ حاصل شد،‌ای کاش امروزه بتوانیم اقتصاد، مدیریت و حرکت جامعه را این گونه هدایت کنیم.

قالیباف تصریح کرد: ما هرگز به دنبال جنگ و جنگ‌جویی نیستیم و به هیچ وجه این حرکت را عاقلانه نمی‌دانیم، اما عقل بر ما حکم می‌کند که دفاع، آمادگی و بازدارندگی مطلوبی داشته باشیم.

سربازان ما در جنگ اقتصادی کسانی هستند که چرخه تولید کارخانجات را به راه انداخته‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: امروزه ما با چالش اقتصادی روبه‌رو هستیم و پس از خدا تنها باید به مردم و جوانان مملکت اعتماد کنیم و بدانیم که امروز سربازان ما در این جبهه هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سربازان ما کسانی هستند که چرخه تولید کارخانجات را به راه انداخته‌اند، کسانی هستند که با تجارت بین‌المللی نیاز‌های کشور را برطرف می‌سازند، سربازان و مجاهدان این عرصه کارگران زحمت‌کشی هستند که شغل شریف کارگری دارند.

قالیباف خاطرنشان کرد: سربازان ما اکنون کارآفرینان کشور هستند و همه ما باید بدانیم که ستون پنجم و خائنان این عرصه افرادی هستند که دزدی و فساد می‌کنند و سرمایه کشور را به یغما می‌برند، دلالان و افرادی که در کشور قاچاق می‌کنند از خائنان جامعه محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر همان گونه که در صحبت‌هایم اشاره کردم در جامعه کنونی رفتار کنیم، به‌طور قطع می‌توانیم در قالب یک برنامه پنج ساله آرامش را در حوزه اقتصاد ایجاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: اطمینان داشته باشید که این کشور، این سرزمین، ایران و جوانان غیور و با ایمان می‌توانند این کشور را به درستی اداره کنند و در این گفته تردید ذره‌ای جای ندارد، امیدواریم که با زمینه‌سازی فرصت برای جوانان جامعه به آن‌ها فرصت دهیم تا با نیت خالص خدمتگذار کسانی از جمله مستضعفین و محرومین باشند که انقلاب برای ان‌ها و اساس انقلاب برپایه آن‌ها است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار