کد خبر: 959252
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
زن جوان که با پوشیدن لباس فرم سازمان هواپیمایی با وعده سرمایه‌گذاری در حوزه ارز و خودرو‌های خارجی افراد را فریب می‌داد و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد، سرانجام به دام پلیس افتاد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سوء‌استفاده بسیاری از دولت‌مردان از مناصب خود سبب شده است تا بسیاری از تبهکاران با شبیه‌سازی خود با آن‌ها تلاش کنند به اهدافی مجرمانه دست پیدا کنند که عمدتاً موفق به انجام این کار می‌شوند، بنابراین تا زمانی که امکان بروز فساد در لایه‌های مدیریتی کشور وجود داشته‌باشد، در سطح جامعه هم بروز اعمال مجرمانه در جریان است. در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس تهران رمز گشایی شده‌است، زنی با معرفی خود به عنوان یکی از کارکنان سازمان هواپیمایی موفق به کلاهبرداری ۶‌میلیارد تومانی از شهروندان شده است.

این پرونده اواسط خردادماه در حالی روی میز بازپرس شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه‌۴ قرار گرفت که ۱۸‌نفر علیه زن جوان اعلام شکایت کرده بودند. بعد از آن بود که پرونده برای بررسی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. یکی از شاکیان در طرح شکایت خود گفت: مدتی قبل با زنی به نام هانیه که در همسایگی ما زندگی می‌کرد، سر صحبت را باز کردم. او را هر روز با لباس فرم سازمان هواپیمایی می‌دیدم و درباره کارش با هم حرف می‌زدیم. می‌گفت که در بخش حراست فرودگاه امام (ره) کار می‌کند و نفوذ زیادی در گمرک فرودگاه دارد. او همچنین گفت که در کار خرید و فروش ارز و واردات خودرو‌های خارجی هم فعالیت می‌کند و به من پیشنهاد داد که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنم که قبول کردم. بعد هم پس‌اندازم را به حسابش واریز کردم و قرار شد تا در مدتی کوتاه برایم دلار به نرخ دولتی تهیه کند. مدتی که گذشت به بهانه‌های مختلف طفره می‌رفت تا اینکه متوجه شدم متواری شده است.

شاکی دیگر گفت: من به واسطه یکی از دوستانم با متهم آشنا شدم. او خودش را از کارکنان سازمان هواپیمایی معرفی کرد و گفت: می‌تواند به نرخ دولتی برایم ارز یا خودروی خارجی تهیه کند که به او اعتماد کردم و پول را به حسابش واریز کردم. مدتی که گذشت، اما متوجه شدم که او کلاهبردار و متواری شده است.

کارآگاهان پلیس در جریان بررسی‌های شماره‌حساب‌هایی که شاکیان پول را به آن واریز می‌کردند، متوجه شدند که شماره‌های حساب متعلق به صاحبان چند صرافی است. آن‌ها وقتی مورد تحقیق قرار گرفتند، گفتند که زن جوان به صرافی آن‌ها رفت و آمد داشت و از آن‌ها ارز و سکه می‌خرید.

در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه متهم در شمال تهران شناسایی و چند روز قبل بازداشت شد. کارآگاهان در بازرسی از محل موفق به کشف مقداری سکه و ارز شدند.

زن جوان وقتی مورد بازجویی‌قرار گرفت، اتهامش را قبول کرد. او گفت: هیچ سمتی در سازمان هواپیمایی ندارم. مدتی قبل تصمیم گرفتم تا برای ادامه زندگی به اروپا بروم، اما برای این کار به پول نیاز داشتم. برای تهیه پول تصمیم به کلاهبرداری گرفتم به خاطر همین لباس فرم کارکنان سازمان هواپیمایی را پوشیدم و موفق شدم به این شیوه ۶‌میلیارد تومان کلاهبرداری کنم که بازداشت شدم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهم در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار