کد خبر: 959119
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به «جوان»:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در دو هفته اخیر ۱۰ طرح مبارزه با سرقت در پایتخت اجرا شده است، گفت: سرقت‌های خرد همچنان با عدد پایینی رو به افزایش است.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین رحیمی، صبح دیروز در اولین مرحله اجرای طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات که در پلیس امنیت برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «در این مرحله از طرح تعداد ۲۵۰‌پرونده تشکیل و به مرحله اجرا گذاشته شد. از این تعداد، ۱۴۲‌پرونده در خصوص شرارت، درگیری، قدرت‌نمایی، درگیری مسلحانه، باجگیری، زورگیری، ضرب و جرح و تعداد‌۸۲ پرونده در خصوص مزاحمت نوامیس و محلات هستند. تعداد ۲۶‌پرونده از ۲۵۰‌پرونده به اجرا گذاشته شد، در خصوص تهیه و توزیع مشروبات الکلی، مواد مخدر و... تشکیل شده است.»
سردار رحیمی در ادامه گفت: «در این طرح‌۳۶۶ نفر دستگیر شدند که از این تعداد ۱۰۷‌نفر اراذل و اوباش سطح دار و عامل تخریب، شرارت، نزاع و درگیری و تعداد ۲۰۵‌نفر مزاحمان نوامیس و محلات و تعداد ۵۴‌نفر حاملان سلاح گرم و سرد، توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی و... بوده‌اند. همچنین در این طرح ۱۸‌دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شد که از این تعداد هشت‌دستگاه خودرو و ۱۰‌دستگاه موتور بوده است.»
وی با اشاره به کشفیات بدست آمده گفت: «در این مرحله از طرح ۲۷‌قبضه انواع سلاح کمری، ۶۲ قبضه انواع سلاح سرد، ۲۲۱ عدد انواع فشنگ، ۴۸۵۴ لیتر مشروبات الکلی، ۳۳۸‌گرم انواع مواد مخدر، پنج‌دستگاه شوکر، چهار‌عدد افشانه کشف شده است. همچنین سه‌انبار دپو مشروبات الکلی به صورت کامل پلمب شده است.»
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پاکسازی محلات، قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها و... افزود: «تعداد ۲۹۱‌قهوه‌خانه و سفره‌خانه، ۱۷۱‌مورد باشگاه بدنسازی، ۲۰ مورد پارک، ۶۶‌مورد محلات پاکسازی شده است. تعداد ۴۱‌قهوه‌خانه پلمب و هشت‌باشگاه بدنسازی نیز پلمب شد. اغلب سفره‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی در محله‌های فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک‌سفید، وحیدیه، نظام‌آباد، نارمک، اتابک، بی‌سیم، افسریه، مشیریه، مسعودیه، خزانه، نازی‌آباد، یاغچه‌آباد، علی‌آباد، فلاح، ابوذر، شهرک ولیعصر، ۱۳‌آبان، شهرری، دولت‌آباد و جنت‌آباد بوده‌است.
وی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار جوان در خصوص روند سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته گفت: «متأسفانه در خصوص سرقت‌های خرد از جمله کیف‌قاپی، موبایل قاپی و جیب‌بری و لوازم خودرو میزان افزایش کم است. پلیس در دو هفته اخیر ۱۰‌طرح برای مبارزه با سرقت‌های خرد در نقاط مختلف به مرحله اجرا درآورده است.»
 
گفت‌وگو با متهمان

تخریب ۶ ماشین با جواب منفی به خواستگاری!
مهرداد ۲۰‌ساله جوانی بود که بی‌صدا‌تر از بقیه متهم‌ها گوشه حیاط نشسته بود. وقتی خبرنگار‌ها و دوربین‌ها به سمتش رفتند صورتش قرمز شد و سرش را پایین انداخت. جلو رفتم و گفتم چرا اینجایی؟ گفت: رفتم خواستگاری گفتند «نه». تصمیم عجولانه گرفتم. شاید به خاطر اینکه خیلی زود عاشق شدم. آخه ۱۲‌ساله بودم و عقلم کامل نبود که عاشق شدم!
شغلت چیست؟
بعد از دیپلم مشغول خرید و فروش ماشین شدم.
چطور با دختری که خواستگاری‌اش رفتی آشنا شدی؟
از ۱۲‌سالگی او را می‌شناختم، دختر همسایه‌مان بود. با او صحبت کرده‌بودم و قول داده بود تا وقتی شرایطم بهتر شد با هم ازدواج کنیم.
چه شد که جواب منفی داد؟
خودش راضی بود، اما خانواده‌اش مخالف بود.
بعد...
وقتی جواب منفی شنیدم خیلی عصبانی شدم. اصلاً کنترل نداشتم به همین خاطر قمه را برداشتم و مقابل خانه دختر مورد علاقه‌ام رفتم. بعد با آن قمه به شش‌خودرویی که در کوچه پارک بود صدمه زدم.
به نظرت با این کار و سابقه‌ای که برای خودت درست کردی موقعیت‌های دیگر را هم از دست ندادی؟
عجولانه تصمیم گرفتم. خیلی پشیمانم....

کلاهبرداری و زورگیری با غصب عنوان
مقداری از کشفیات این طرح روی میز‌ها چیده شده بود. روی یکی از آن‌ها که مربوط به پایگاه یکم بود، تعدادی کارت و برگه‌های عضویت و مأموریت چیده شده بود. نزدیک شدم و از افسری که پشت آن میز ایستاده بود سؤال کردم. وی در توضیح گفت: این وسایل (که شامل بی‌سیم، شوکر، فرم‌های عضویت و حکم مأموریت بود) از یک باند چهارنفره کشف شده‌است. متهمان با جعل این برگه‌ها و ساخت کارت به صورت مأمورنما به رستوران‌ها و خانه‌هایی در شمال تهران از جمله فرحزاد می‌رفتند و با در دست داشتن بی‌سیم‌های تقلبی و شوکر، با نشان دادن حکم و کارت از صاحبان آن زورگیری می‌کردند.
از شگرد آن‌ها بگویید.
دو نفر از متهمان مقابل بعضی رستوران‌های در فرحزاد می‌رفتند و با گرفتن ایراد صنفی از جمله نداشتن مجوز بهداشت و... صاحبان آن‌ها را با چند میلیون تومان جریمه می‌کردند. بعد دو متهم دیگر از این باند چهارنفره به شکل مأمور نما به همان مکان می‌رفتند و بعد از صحبت، صاحبان آن‌ها را راضی می‌کردند که با گرفتن چند میلیون کمتر مشکل آن‌ها را حل خواهند کرد.
نحوه دستگیری؟
آن‌ها بعد از چند مورد کلاهبرداری و زورگیری با شکایت یکی ازشاکیان شناسایی و دستگیر شدند. آن‌ها از این شاکی مبلغ ۱۵‌میلیون تومان برای جریمه ۲۰ میلیون تومانی گرفته بودند.

حل اختلاف با قمه!
طا‌ها ۳۰‌ساله یکی از متهمانی است که در این طرح دستگیر شده بود. اتهامش شرارت و شاکیانش برادرزنش و همسرش هستند!
شغلت چیست؟
میوه فروشی دارم.
سابقه‌داری؟
بله، سرقت و ضرب و جرح
چند‌سال زندان بودی؟
چهارسال. تازه آزاد شده بودم که دوباره دستگیر شدم.
چه شد که دوباره دستگیر شدی؟
با برادرزنم اختلاف داشتم. رفته بودم برای صحبت که درگیر شدیم و او را با قمه زدم.
چرا همسرت از تو شکایت کرده‌است؟
ناخواسته قمه به همسرم نیز خورد.
چند فرزند داری؟
دو دختر ۹ و ۷ ساله.
نگران آینده آن‌ها نیستی؟
(سکوت متهم)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار