کد خبر: 959109
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
برخلاف جوسازی‌ها علیه ایران از سوی برخی، جنگی رخ نخواهد داد چرا که دلیلی ندارد جنگی رخ دهد. ضمن اینکه تهمت زدن به دیگر کشور‌ها به شیوه رایج مقامات امریکا تبدیل شده است و آن‌ها تلاش می‌کنند از این طریق به کشور‌های دیگر فشار وارد کنند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: دریابان علی شمخانی طی سخنانی در افتتاحیه این اجلاس با اشاره به تهدیدات سخت امریکا علیه نظام بین‌الملل تصریح کرد: امروزه ماهیت، شکل و شیوه تهدید‌های امنیتی تغییر کرده است و متأسفانه شاهد رشد سریع تهدید‌های نوین و ترکیبی (هیبریدی) در جهان هستیم.
وی امنیت و توسعه پایدار را دو مفهوم به هم پیوسته دانست و تأکید کرد: تهدید‌های نوین امنیتی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی را پشت سر گذارده و امروز یک ویروس نرم‌افزاری می‌تواند کار سلاح هسته‌ای را انجام دهد.
شمخانی با اشاره به اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی در استفاده از ویروس استاکس نت برای آسیب زدن به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: سکوت یا واکنش ضعیف جهانی به این تهاجم سایبری موجب شد امروزه امریکا این جسارت را پیدا کند تا حمله سایبری به تأسیسات برق کشور ونزوئلا را انجام دهد.
شمخانی افزود: با کمال تأسف امروز ابزار‌های جدید جنگ در کنار سلاح‌های متعارف و نامتعارف در اختیار جنگ‌طلبان قرار گرفته است.
شمخانی گفت: برای این رفتار امریکا هیچ عنوانی به غیراز تروریسم اقتصادی نمی‌توان گذاشت.
وی افزود: امروز امریکا، نه تنها سیاست سرنگونی و بی‌ثبات‌سازی کشور‌هایی را که با سیاست امریکا همسو نیستند دنبال می‌کند، بلکه با در پیش گرفتن رویه تروریسم اقتصادی می‌خواهد با تحریم‌های ثانویه، اراده خود را بر همه کشور‌های جهان حاکم کند.
شمخانی گفت: لازم است کشور‌های مستقل جهان با ایجاد سازوکار‌های چندجانبه در مقابل این هیولای وحشی ایستادگی و آن را متوقف کنند و سلطه امریکا بر نظام مالی جهانی را در یک دوره میان مدت بشکنند.

برخلاف جو سازی‌ها علیه ایران از سوی برخی، جنگی رخ نخواهد داد
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه این اجلاس گفت: ما طبیعتاً گام به گام در چارچوب سازوکار‌های قانونی که در برجام پیش بینی شده تعهداتمان را کاهش خواهیم داد.
دریابان علی شمخانی گفت: گام‌های اعلام شده در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران با جدیت دنبال خواهد شد و به طور قطع جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند بپذیرد که برجام مسیر یک طرفه است و دیگران مانند امریکا نه تنها به تعهداتشان عمل نکنند، بلکه علاوه بر خروج از برجام در همه ابعاد برخلاف تعهدات امضا شده مسیر تهدید و تحریم را دنبال کنند و به دنبال راهبرد حداکثر فشار بر ملت ایران باشند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: برجام معاهده‌ای چند جانبه است که امضاکنندگان آن هر یک تعهداتی دارند، این تعهدات فقط سیاسی نیست که از ضرورت بقای برجام بگویند، بلکه یکسری تعهدات اجرایی نیز دارد. ایران یک سال صبر کرد، اما نتوانست به ملت ایران پاسخ دهد که در ازای آنچه امضا شده، برای ملت ما، چه بوده است.
شمخانی افزود: این بدعهدی نیازمند این بود که صدای ملت ایران در فعالیت‌های فنی غنی سازی، فعالیت‌های مربوط به تولید آب سنگین و اگر لازم باشد فعالیت‌های دیگر در چارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام به طرف‌های خاطی منعکس شود، بنابراین این تصمیم جدی جمهوری اسلامی ایران است و تا زمانی که نقض‌کنندگان برجام به مسیر توافقات و تعهدات بازنگردند، مرحله به مرحله و با جدیت آن را ادامه خواهیم داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز امیدواری کرد: اعضای باقیمانده در برجام به تعهدات خود عمل کنند تا ایران هم بتواند پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ملت خود داشته باشد.
علی شمخانی گفت: روزی که ما بخواهیم راهبرد متوقف کردن جریان صادرات نفت از منطقه را اجرا کنیم، شرایط میدانی خلیج فارس با وضعیت امروز کاملاً متفاوت خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، در حاشیه اجلاس امنیتی روسیه، اتهام زنی امریکا مبنی بر حمله ایران به نفتکش‌ها در دریای عمان را بی اساس و فریبکارانه دانست و گفت: روزی که ما بخواهیم راهبرد متوقف کردن جریان صادرات نفت از منطقه را اجرا کنیم، شرایط میدانی خلیج فارس با وضعیت امروز کاملاً متفاوت خواهد بود.
دریابان شمخانی یکی از شیوه‌های رایج امریکا برای فشار به کشور‌ها را اتهام زنی بی پایه بیان و تأکید کرد: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که با همه قوا از خطوط هوایی و مرز‌های آبی سرزمین خود دفاع می‌کنیم و با هر متجاوزی به شدت برخورد خواهیم کرد و مرز هوایی ما در حقیقت خط قرمز ماست.
وی افزود: برای ما فرقی ندارد که هواپیمای کدام کشور از مرز هوایی ما عبور کرده است، زیرا به متجاوزان همواره پاسخ سخت خواهیم داد.
وی گفت: ما معتقدیم اگر امریکا منطقه را ترک کند، نه تنها هیچ اصطکاکی در منطقه رخ نخواهد داد، بلکه امنیت به منطقه باز خواهد گشت، چرا که عامل مجموعه ناامنی‌ها، حضور امریکا و فشار بر ملت ایران است.
وی اظهار داشت: برخلاف جوسازی‌ها علیه ایران از سوی برخی، جنگی رخ نخواهد داد چرا که دلیلی ندارد جنگی رخ دهد. ضمن اینکه تهمت زدن به دیگر کشور‌ها به شیوه رایج مقامات امریکا تبدیل شده است و آن‌ها تلاش می‌کنند از این طریق به کشور‌های دیگر فشار وارد کنند.
شمخانی اظهار داشت: امروز شاهد جنگ اقتصادی از سوی امریکا هستیم که آن را مقامات واشنگتن علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند و فکر می‌کردند با چنین اقداماتی ملت ایران را به زانو در خواهند آورد، اما دیدیم که مردم ایران در مقابل آنان ایستادند.

نتایج دیدار خود با مسئولان اسرائیلی و امریکایی را به اطلاع ایران می‌رسانیم
همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه این نشست با دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز دیدار کرد.
در این دیدار شمخانی با اشاره به تجربه موفق همکاری‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی ایران و روسیه در سوریه گفت: تداوم روند سیاسی آستانه برای سرعت دادن به ایجاد ثبات پایدار بر اساس خواست و اراده مردم این کشور ضروری است.
شمخانی تداوم همکاری‌های نزدیک و مشارکت جدی بین ایران و روسیه و سایر همسایگان افغانستان برای کمک به شکل گیری روند آشتی ملی در این کشور را نیز مورد تأکید قرار داد.
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار با قدردانی از حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دهمین نشست امنیتی روسیه و با اشاره به نشست سه جانبه مقامات عالی امنیت ملی روسیه، امریکا و رژیم صهیونیستی که به زودی در فلسطین اشغالی و با موضوع بررسی تحولات سوریه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: نتایج این نشست را به جمهوری اسلامی ایران که شریک راهبردی ما در منطقه است، ارائه خواهیم کرد.
همچنین در دیدار «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان و علی شمخانی در روسیه بر تقویت نیرو‌های مسلح افغانستان برای برقراری امنیت پایدار در این کشور و ارتباط کشور‌های مؤثر منطقه با گروه‌های معارض با هماهنگی دولت افغانستان تأکید شد.
در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و ویکتور محمد اف، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ازبکستان نیز بررسی نحوه تداوم همکاری نزدیک دو کشور در موضوع ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و همچنین چگونگی تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده بین رؤسای جمهور دو کشور برای حداکثرسازی همکاری‌های دوجانبه در ابعادسیاسی، اقتصادی و امنیتی از محور‌های دیگری بود که دو طرف در مورد آن گفت‌وگو کردند.
علاوه بر این شمخانی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ونزوئلا و تاجیکستان نیز در محل اقامت خود دیدار کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
یعنی ما کشور را دودستی تقدیم ترامپ کنیم برای اینکه جنگ نشه.اصلا" جنگ بشه.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
واژه ی جنگ نمیشود اشتباهه.جنگ وجهاد برای همین روزهاست.مگر ما برای اینکه جنگ نشود باید تن به هر ذلت وخواری بدهیم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار