کد خبر: 959027
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت:‌ با تامین اعتبارات لازم در راستای ایجاد سوله‌های اشتغال برای زندانیان تلاش می‌کنیم تا اشتغال مددجویان زندان‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: در راستای افزایش اشتغال در بین مددجویان زندان‌های استان ایجاد سوله‌های اشتغال برای زندانیان با افزایش بودجه جاری زندان‌های استان به لحاظ نوع ماموریت این اداره کل پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا این ظرفیت را در زندان‌های استان ایجاد کنیم تا شاهد اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندان‌ها باشیم چرا که اشتغال زندانیان به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی می‌کند.

استاندار اردبیل از تامین بودجه زندان زنان به لحاظ رعایت حقوق شهروندی این بخش از مددجویان که از سال گذشته عملیات اجرایی آن در مجاورت کانون اصلاح و تربیت اردبیل آغاز شده خبر داد و گفت: امید واریم با کمک مسئوولان سازمان زندان‌ها بودجه این پروژه نیز تامین شود.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز در این دیدار با ارائه گزارش از وضعیت اشتغال زندانیان زندان‌های استان اردبیل خواستار کمک مقام عالی اجرایی استان برای توسعه اشتغال زندانیان شد.

مراد فتحی گفت: به همت همکاران و فعالان در زندان‌های استان توانسته‌ایم در سال گذشته برای بیش از 1300 تن از زندانیان حائز شرایط شغل مولد ایجاد کنیم تا بتوانند کمک هزینه معیشت خانواده خود باشند.

وی با اشاره به ظرفیت انسانی برای ایجاد اشتغال بیشتر به ویژه در حوزه قالی بافی در زندان‌ها تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در صورتی که دولت یا بخش خصوصی زمینه را فراهم کند میزان اشتغال زندانیان را در سالجاری حداقل 450 نفر دیگر افزایش دهیم.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به عدم تناسب اعتبارات هزینه‌ای و جاری زندان‌های استان با ماموریت محوله، سختی و صعوبت کار در زندان خواستار افزایش متناسب با تورم بودجه برای این اداره کل شد.

وی با اشاره به اشتغال بیش از 50 درصد محکومان زندان‌های استان در بخش مولد در زندان‌های استان در سال گذشته گفت: ما در سال گذشته توانستیم برای یک هزار و 300 نفر از زندانیان حائز شرایط شغل مولد ایجاد کنیم که امسال نیز تلاش می‌کنیم تا برای 450 نفر از زندانیان اشتغال ایجاد کنیم.

فتحی تصریح کرد: باید روسای زندان‌ها نسبت به برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال پایدار حتما برنامه منسجم داشته باشند که البته زمینه اشتغال حرفه آموزی است که این امر نیز سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی  به نحو شایسته در زندان‌ها اجرا شده و امسال نیز انتظار داریم رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل داشته باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر