کد خبر: 958964
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
«فتنه ۸۸ و فساد اقتصادی» موضوع مناظره سوم زاکانی و تاج‌زاده
سومین مناظره علیرضا زاکانی، فعال سیاسی اصولگرا و مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب عصر دیروز با موضوع «فتنه ۸۸ و فساد اقتصادی» در مجتمع سرچشمه تهران (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش فارس، علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس، در ابتدای این مناظره گفت: علت مناظره بنده با آقای تاج‌زاده این است که وی، نماینده جریانی است که دشمن دل به آن بسته و نیاز است که ماهیت این جریان برای مردم روشن شود. زاکانی ادامه داد: سؤال اصلی من در این مناظره از آقای تاج‌زاده این است که چرا از ابتدای انقلاب به‌جز دو مقطع ابتدای انقلاب هرگاه امریکا به مشکل و انسداد برخورده است، وی و دوستانش در جریان اصلاحات راه را برای امریکا باز کرده‌اند؟ وی با اشاره به رفتار اصلاح‌طلبان پس از جنگ تحمیلی گفت: در سال ۷۱ بودجه زیادی برای خرید وسایل ضدشورش اختصاص دادند و وقتی مجلس دلیل آن را پرسید، گفتند برای اینکه سیاست‌های تعدیل اقتصادی موفق شود، باید مردم شورشی را سرکوب کنیم. زاکانی ادامه داد: آقای هاشمی و دوستانش مانند آقایان خاتمی و مهاجرانی تلاش کردند که قانون اساسی را تغییر دهند که مقام معظم رهبری جلوی آنان ایستادند. سال ۷۶ هم آقای فلاحیان و دوستانش مطرح کردند که انتخابات باید ابطال شود و باز هم رهبری از حقوق مردم صیانت کردند.

خسارت کرسنت معادل ۱۰ برابر کل پروژه مسکن مهر
نماینده مردم تهران در مجلس نهم، فساد‌های دولت خاتمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از این فسادها، قرارداد «کرسنت» بود که چیزی حدود ۵۳ میلیارد دلار هزینه روی دست ملت گذاشت، که با دلار ۱۰ هزار تومانی، معادل ۵۳۰ هزار میلیارد تومان است، که با آن می‌شود ۱۰ بار پروژه مسکن مهر را ساخت. زاکانی با بیان اینکه در دهه ۸۰ ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار داشت و تاج‌زاده و دوستانش درخواست تحریم ایران را دادند، اظهار داشت: امریکا ۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد، اما شکست خورد؛ خوب است آقای تاج‌زاده بگوید که چرا در کشتی ایران نشسته، اما برای شکستن آن تلاش می‌کند؟
وی موضوع خصوصی‌سازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: افرادی مانند زنگنه، آخوندی و جهانگیری در این زمینه به کشور ضربه زدند؛ ممکن است بگویند این‌ها اصلاح‌طلب نیستند، اما این‌ها همان‌هایی هستند که اگر آقای موسوی سر کار می‌آمد، وزیر می‌شدند؛ فقط چهار سال دیرتر سر کار آمدند.
زاکانی تصریح کرد: نهایتِ آقای تاج‌زاده و دوستانش آقای نجفی است که هم فساد اخلاقی دارد هم فساد مالی. وی در ادامه مناظره در پاسخ به تاج‌زاده که گفته بود آیا گزارش شورای امنیت مبنی بر مقصر بودن نیروی انتظامی در حوادث ۷۸ را قبول دارید، گفت: بنده در مناظره قبل، با پنج نوع سند ثابت کردم که گزارش هیئت هفت نفره شورای امنیت ملی غلط است. نویسنده آن گزارش، خود تاج‌زاده و دوستانش بوده‌اند. زاکانی با اشاره به قتل‌های زنجیره‌ای گفت: من سعید امامی را محکوم می‌کنم و او را قبول ندارم، اما شما چرا نسبت به مسبب اصلی این ماجرا که آقای یونسی است، اعلام برائت نمی‌کنید؟ بروید از او و علی ربیعی سؤال کنید که در قتل‌های زنجیره‌ای چه شد. نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سخن تاج‌زاده که رهبری در سال ۸۸، پیشنهاد موسوی مبنی بر تشکیل حکمیت را قبول نکرد، گفت: این سخن واقعیت ندارد و در کتاب فتنه تقلب به صراحت آمده که کمیته‌ای که قرار بوده تشکیل شود و هاشمی و دیگران هم قبول کرده‌اند در نهایت موسوی بود که قبول نکرد.

نجفی محصول انتخابات آزاد
زاکانی در واکنش به تاج‌زاده که گفته بود «جعبه سیاه انتخابات دست من است»، گفت: این داستان‌های قشنگ چیست که می‌بافید؟ جعبه سیاه هرچه هست، آن را شفاف باز کنید. وی در واکنش به درخواست تاج‌زاده مبنی بر انجام یک مناظره دیگر درباره انتخابات آزاد، گفت: حتماً حاضر به این کار هستم، چرا که انتخابات آزاد، آنقدر فضاحتش بالاست که نمادش فردی مثل نجفی است و به راحتی نمی‌توانید آن را از چهره اصلاح‌طلبان پاک کنید.
در بخشی از مناظره، تاج‌زاده دستش را به سوی زاکانی دراز کرد و گفت: حاضر هستید یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهیم تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است؟ که زاکانی در واکنش، با تاج‌زاده دست داد و گفت: من حاضر هستم یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا همه وقایع از اول انقلاب تاکنون از جمله قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و سایر وقایع را مشخص کند. این سخن با تشویق حضار مواجه شد.

نمی‌دانیم حرف کدام خاتمی را قبول کنیم
بنابر این گزارش، زاکانی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم آقای تاج‌زاده با سردار نظری مناظره برگزار کند تا برخی دیگر از حقایق سال ۷۸ مشخص شود. وی در پاسخ به ادعای تقلب ۸ میلیونی محمدرضا خاتمی گفت: این مایه خجالت است که نمی‌دانیم حرف‌های «محمد خاتمی» را قبول کنیم یا حرف‌های برادرش «محمدرضا خاتمی» را؟ چرا که محمد خاتمی در جلسه‌ای گفت: در انتخابات تقلب نشده است. این دو برادر، ابتدا به توافق برسند بعد سر مردم کلاه بگذارند.
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه کشور دچار نوعی نفاق جدید شده است، گفت: امروز بخشی از مسئولان ما منافق هستند و من تعارف ندارم و این را صریح می‌گویم، چرا که در خفا می‌گویند تقلب نشده است، اما علناً نمی‌گویند.
زاکانی در پاسخ به این سؤال تاج‌زاده که قبول قطع‌نامه ۵۹۸ از سوی امام (ره) کار درستی بوده یا نه، گفت: قبول قطعنامه مثل صلح امام حسن (ع) است و امام بهترین کار را کرد. اما آیا یاران امام (ع) مقصر هستند یا نه؟ من ناظر به تقصیر‌ها صحبت می‌کنم، نه تصمیم امام. وی با اشاره به دیدار خود با رهبر انقلاب، پس از مناظره ۱۴ خرداد ۸۸ میان احمدی‌نژاد و موسوی گفت: رهبر انقلاب فرمودند: به احمدی‌نژاد گفتم در مناظره اسم کسی را نبَرَد، اما او خطا کرد.
زاکانی ادامه داد: اینکه شما می‌گویید احمدی‌نژاد حرف مشایی را گوش کرد که در مناظره، اسم افراد را آورد، ربطی به من ندارد، بلکه شما از سیدحسن خمینی بپرسید که چرا ساختمان جنت آباد را در اختیار احمدی‌نژاد قرار داده تا مشایی آنجا مستقر شود؟ سیدحسن خمینی مشخص کند که چه رابطه‌ای با احمدی‌نژاد و مشایی دارد؟ وی افزود: من حامی مشایی هستم که با شکایت او دادگاه رفته‌ام؟ یا شما که یک سیلی هم نخورده‌ای؟
زاکانی در ادامه با بیان اینکه تصمیمات این دولت پیر و خسته، پدر مردم را در آورده است، افزود: اکثریت اعضای دولت اصلاح‌طلب هستند. ۱۵۰ هزار میلیارد ناشی از حذف کارت سوخت به جیب قاچاقچی‌ها رفته است. زنگنه چه نسبتی با شما دارد؟ آیا تاکنون یک نقد به او وارد کرده‌اید؟

مشکل ما معیشت مردم است، شما حرف سیاسی می‌زنید
وی افزود: شما فقط حرف سیاسی می‌زنید. مشکل ما معیشت مردم است که دولت شما جیب‌شان را خالی کرده است. روحانی قبلاً گفت: ارز، ۳ هزار تومان شده و کشور به دوره قاجار برگشته است. حالا با استدلال روحانی ما به عصر پارینه‌سنگی برگشته‌ایم.
زاکانی با اشاره به پرونده نجفی گفت: به جهانگیری گفته بودند که وزارت اطلاعات اعلام کرده نجفی مشکل دارد. این چه ربطی به اطلاعات سپاه دارد؟ وی با اشاره به انتقادات تاج‌زاده از قوه قضائیه گفت: اتفاقا ما معترض قوه قضائیه هستیم که چرا با امثال فریدون و خود معاون اول رئیس‌جمهور برخورد نمی‌کند؟ چرا با زنگنه برخورد نمی‌کند؟
زاکانی با بیان اینکه ملاکش سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است و دسته‌بندی‌های سیاسی را قبول ندارد، گفت: معیشت، استقلال، استکبارستیزی، حمایت از مستضعفین، تدین و موضوع فلسطین، کلید واژه‌های اصلی گفتمان امام هستند و شما (تاج‌زاده) بگویید کدام یک از این‌ها در وجود شماست؟ سرتا پای شما را اگر بگردیم، گَردی از این‌ها در وجود شما نیست.

هرکس درجریان انقلاب خطا کرد باید دوبرابر چوبش را بخورد
زاکانی با بیان اینکه اینطور نیست که صداوسیما دست جریان انقلابی باشد، گفت: ۹۰ درصد رأی صندوق رأی صداوسیما در انتخابات سال ۸۸ متعلق به موسوی بوده است. وی افزود: صداوسیما چند لایه دارد که لایه اصلی‌اش دست دوستان شماست. رهبری بار‌ها خواستار ادامه مناظرات شدند، اما، چون به ضرر شماست ادامه پیدا نکرد. نماینده سابق مجلس با بیان اینکه معتقدم هرکس در جریان انقلاب خطا یا فساد کرد باید دو برابر چوب بخورد، گفت: در پروژه «ایران‌مال» این بنده بودم که اعتراض کردم.
زاکانی درباره انتخابات آزاد گفت: شما در مقابل ۱۱ میلیون اختلاف رأی در سال ۸۸ تمکین نکردید، اما ما در مقابل ۳۰۰ هزار اختلاف رأی در سال ۹۲ تمکین کردیم. شما باید خجالت بکشید یا ما؟ وی با بیان اینکه اتفاقا منتقد شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان اشتباه می‌کند، که با هر کسی که فساد مالی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی دارد برخورد نمی‌کند. ما می‌گوییم شورای نگهبان خود را اصلاح کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
دمتان گرم جناب زاکانی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
درود بر صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار