کد خبر: 958962
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
برخی منابع عالی‌رتبه مصری از تماس‌های مصر و ایران درباره تحولات منطقه به خصوص پس از حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، به نقل از وبگاه «العربی‌الجدید» برخی منابع عالی‌رتبه مصری گزارش دادند که قاهره اخیراً کانال ارتباطی با تهران برقرار کرده و تماس‌هایی بین دو طرف به خصوص پس از حوادث اخیر در منطقه برقرار شده است. این منابع مدعی شدند که هفته گذشته چند مسئول ایرانی به قاهره سفر کرده و دیدار و گفت‌وگو‌هایی با مسئولان برجسته دستگاه اطلاعات عمومی مصر انجام دادند.
طبق این گزارش، در این دیدار‌ها اوضاع منطقه خلیج فارس و حملات اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان، حمله اخیر به نفتکش‌های سعودی در منطقه، اوضاع غزه، یمن و حملات انصارالله به دو فرودگاه اب‌ها و نجران سعودی، بررسی شده است. منابع مصری همچنین گفتند که رهبران سیاسی قاهره دست داشتن ایران در حمله اخیر به نفتکش‌ها را بعید می‌دانند، اما در عین حال تهران را در قضیه حملات موشکی انصارالله به فرودگاه‌های سعودی مسئول می‌دانند.
به گفته این منابع، تهران و قاهره همچنین اوضاع نوار غزه و تشدید حملات اخیر را بررسی کردند که با توجه به میانجیگری مصر بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس در غزه، پرونده غزه بیشترین بخش تماس‌های دو طرف تهران و قاهره را شامل می‌شود.
این منابع همچنین گفتند که تماس‌های مصر و ایران تنها در سطح امنیتی است و هنوز در سطح دیپلماتیک ارتقا نیافته است و نمی‌توان این تماس‌ها را به معنای ازسرگیری روابط سیاسی بین قاهره و تهران تعبیر کرد و نقاط اختلاف و نیز نقاط توافق بین دو طرف وجود دارد که پرونده سوریه و حمایت مصر از بشار اسد و ارتش آن از جمله نقاط توافق دو کشور است و گذشته از آن تهران قدردان موضع مخالف مصر برای پیوستن به «ناتوی عربی» است.
بنابر این گزارش، اختلاف بر سر موضع‌گیری علیه ایران باعث بروز اختلاف دیدگاه در داخل ائتلاف مصر با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار