کد خبر: 958875
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
شهردار تهران از مردم پایتخت به دلیل کمبود اتوبوس به ویژه در محل‌های پرتردد عذرخواهی کرد و گفت: ۴۰ درصد از آلودگی تهران توسط خودرو‌های شخصی ایجاد می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیروز حناچی در مراسم رونمایی از اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید پایتخت اظهار داشت: براساس بررسی‌هایی که در گذشته انجام گرفته آلودگی هوا و ترافیک یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم پایتخت بوده است. البته اگر نظرسنجی صورت گیرد مسائل اقتصادی در اولویت است، ولی هنوز معضل ترافیک و آ‌لودگی در میان مشکلات شهروندان تهرانی حذف نشده است.

وی گفت: برایند تصمیمات در شهرداری باید به صورتی باشد که توسعه حمل و نقل عمومی را در پایتخت شاهد باشیم و میزان استفاده از خودرو‌های شخصی اندک شود.

حناچی با اشاره به اینکه دو خط مترو در این دوره از شهرداری به بهره‌برداری رسیده است گفت: توجه زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی داریم که رسمیت بخشیدن به مسیر دوچرخه گام‌هایی در این زمینه بشمار می‌رود.

شهردار تهران اضافه کرد: مطالعات نشان داده که ۸۰ درصد آلودگی در تهران مربوط به خودرو‌هایی با سوخت فسیلی است و ۴۰ درصد از آلودگی‌ها نیز با خودرو‌های شخصی ایجاد می‌شود بنابراین باید اقداماتی انجام دهیم که استفاده از خودرو‌های تک سرنشین به رفتاری ضدارزش تبدیل شود.

وی بیان داشت: البته تحقق این مساله نه از روی اجبار بلکه باید با مجاب کردن مردم صورت گیرد که ساخت تیزر‌های تبلیغاتی بین برنامه‌های پرمخاطب از جمله این راهکار‌ها محسوب می‌شود.

حناچی گفت: از مردم تهران به دلیل اینکه سرویس حمل و نقل متناسب با حجم درخواست‌ها نیست عذرخواهی می‌کنم و اعتراض شهروندان به ویژه در نقاطی مانند چهارراه ولیعصر که حجم تراکم تردد بالا است و میزان اتوبوس‌ها اندک، وارد است.

شهردار تهران گفت: دولت علی‌رغم شرایط اقتصادی همکاری لازم را جهت توسعه حمل و نقل عمومی داشته و در صورتی که بانک‌ها و بخش خصوصی نیز ورود یابند می‌توانیم خلا‌ها را پرکنیم.

وی به رونمایی از مینی‌بوس و اتوبوس‌های جدید اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۵۰۰ مینی‌بوس تولید داخل داشته‌ایم که ۱۱۷ مورد آن امروز رونمایی شده و باید اقدامات انجام شود که در شرایط سخت اقتصادی گام‌های موثری را در توسعه حمل و نقل عمومی برداریم.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
با سلام
قابل توجه شهردار محترم
اینکه جنابعالی از ازدحام و شلوغی اتوبوس ها عذرخواهی نموده اید جای تشکر دارد ولی از اینکه پروژه فرهنگی و تجاری و ورزشی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی البرز در دارآباد که بیش از 90% آن پنج سال است که به اتمام رسیده و می بایست تکمیل و افتتاح میشد و بیش از 5000 شغل ایجاد می کرد و باعث چرخش و بهبود اقتصادی می گردید و تا کنون هیچ گونه اقدامی برای اتمام و افتتاح آن بعمل نیامده و مالکین بیش از پانصد مغازه خریداری شده در این پروژه بلاتکلیف و دچار نگرانی و مشکلات عمیق زندگی و خانوادگی شده اند، و مالیکن بارها در مقابل شهرداری مرکز و در مقابل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تجمع نموده و نامه نگاری هم کرده اند و ملاقاتهایی هم با مسئولین شهرداری داشته و مراتب نگرانی ها ی خود را اعلام نموده اند، تا کنون هیچ گونه دستوری از سوی جنابعالی برای اتمام و افتتاح پروژه داده نشده اتست. لازم به ذکر است در صورت اتمام و افتتاح چنین پروژه عظیمی که بیش از 90% آن تکمیل شده روزانه میلیارد ها تومان به شهرداری و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی سود و بهره می رساند. جای تعجب است که چطور شهرداری از چنین درآمدی صرفنظر نموده و مالکین واحد تجاری این پروژه را همچنان در بلاتکلیفی رها کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار