کد خبر: 958839
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
در شرایطی که مسئولان اجرایی کشور درگیر چالش‌های پسابرجام و مشکلات اقتصادی پیش آمده به دنبال بدعهدی طرف‌های غربی برجام هستند، فرهنگ کشور آماج بی‌سابقه‌ترین حمله‌ها از خارج از مرز‌ها قرار گرفته است.
نیلوفر امانی
سرویس جامعه جوان آنلاین: به طوری که برخی تحلیلگران جنگ اقتصادی را پوششی برای جنگ فرهنگی به راه افتاده علیه کشورمان عنوان می‌کنند، بر این اساس رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی قصد دارد در راستای افزایش طیف مخاطبین خود، برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان نیز برنامه روی آنتن ببرد که قرار است برنامه‌های سرگرمی و آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان به نام «قد و نیم‌قد» از این شبکه تلویزیونی پخش شود. آنچه در تیزر تبلیغاتی برنامه مزبور دیده می‌شود، آموزش گام به گام زندگی غربی و شهروندی کشور‌هایی مانند انگلستان به کودکان فارسی زبان دنیاست. زندگی با حیوانات، سبک غذا خوردن، تعامل با جنس مخالف بخشی از اهداف سیاسی و فرهنگی است که دولت بریتانیا با بودجه حاصل از مالیات شهروندان این کشور در برنامه‌های ویژه کودکان تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی دنبال می‌کند.
به اعتقاد گروهی از کارشناسان، رسانه‌های گروهی دارای چنان قدرتی هستند که می‌توانند نسلی تازه در تاریخ بشر پدید آورند، نسلی که با نسل‌های پیشین بسیار متفاوت است. امروز این چاقوی برنده در دست زنگی مستی است که اهداف استعماری مدرنی را دنبال می‌کند.
در این بین رسانه‌های غربی به پرچمداری بی‌بی‌سی در خط مقدم این جنگ ایفای نقش می‌کنند و براساس تئوری رهبری از راه دور هر روز درصدد افزایش طیف مخاطبین خود هستند.
برنامه ویژه کودک و نوجوان قد و نیم قد که به زودی از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی پخش می‌شود، از پنج قسمت تشکیل و دوبله‌شده برنامه‌های کودک کشور انگلستان است. کلینیک حیوانات خانگی آیا می‌دانید، ورزش و نرمش، آقای خلاق و آموزش اشکال و رنگ‌ها پنج قسمت یاد شده است. به اذعان مسئولان این شبکه تلویزیونی برنامه قد و نیم قد منحصر به مسائل سرگرمی نیست و مسائل آموزشی را نیز در برمی‌گیرد. در دوبله این برنامه‌ها از صدای کودکان استفاده شده است.

استانداردسازی به سبک بی‌بی سی
در این اثنا کارگردانان و برنامه‌سازان این شبکه مدت‌هاست تحت آموزش‌های تخصصی زبان و روانشناسی کار با کودک قرار گرفته‌اند.
یکی از اهداف تشریح‌شده برای راه‌اندازی قد و نیم قد رعایت استاندارد‌های زبان فارسی برای نسل دوم مهاجرین ایرانی است. چه بچه‌هایی که در ایران متولد شده‌اند و به خارج از کشور رفته‌اند و چه بچه‌هایی که در خارج از ایران به دنیا آمده‌اند، بخشی از تیزر تبلیغاتی برنامه مزبور نشان می‌دهد که چگونه کودکان و خردسالان به تدریج به اصول زندگی غربی و شهروندی کشور‌هایی مانند انگلستان آشنا می‌شوند. زندگی با حیوانات، سبک غذا خوردن، تعامل با جنس مخالف بخش از اهدافی است که دولت بریتانیا با بودجه حاصل از مالیات شهروندان این کشور در برنامه‌های ویژه کودکان تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی دنبال می‌کند.
این در حالی است که استاندارد‌های زبان فارسی، استاندارد‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی را از بین می‌برند و با استاندارد‌های تعریف شده در اهداف استعماری دولت و رسانه خود جایگزین می‌کنند.
عادی‌سازی بی‌حجابی و بی‌عفتی در انظار عمومی و نفوذ سازمان یافته در مراکز آموزشی و فرهنگی و تربیتی از جمله مدارس و مهد‌های کودک از ابزار‌های ضربه زدن به حاکمیت کشور است. بعد از اثرگذاری بر قشر جوان و نخبه و مدیریت آنها، حالا در سایه غفلت مسئولان فرهنگی کشور دستبرد به سرمایه‌های نسلی زده است. شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی بخشی از شبکه گسترده جهانی شبکه بی‌بی‌سی به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۷ توسط وزارت خارجه انگلیس تأسیس شده است و به عنوان یکی از دستگاه‌های سخن‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران، در راستای اهداف و سیاست‌های دولت انگلیس عمل می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
خب رسانه های رسمی ایران هم زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی رو اموزش بدن وبِزه برای تاجیکستانی ها افغانستانی ها و عراقی ها.
چرا در ایرنا و پرس تی وی خبری از اموزش فارسی نیست؟
در خبرگزاری چین بخش فارسی، چیتی یاد میدین در خبرگزاری روسیه هم روسی یاد میدن در خبرگزاری فرانسه هم فرانسوی یاد میدن اما در خبرگزاری های زیاد و بین المللی ایرن فارسی یاد نمیدن.

عراقی ها خیلی مشتاق هستن فارسی یاد بگیرن تا از منابع ایرانی خبر بخوانن و کودکانشون کارتون ایرانی ببین.
کارشناس عراقی شبکه من و تو فارسی بلده و یا أبو مهدی المهندس شاهنامه فردوسی رو هم خونده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار