کد خبر: 958837
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
بانک سرمایه، مدیران و دایره فسادی که تمامی ندارد! هیئت‌مدیرانی که باید فیلتر فساد باشند خود عهده‌دار فساد می‌شوند و امروز در مقام دفاع همه‌چیز را انکار می‌کنند. نماینده دادستان روزگذشته، حیاط خلوت‌سازی‌های مدیران بانکی برای چپاول اموال معلمان را با بازی ریاضی توصیف کرد. طبق این تشریح فقط حدود ۶۱۰ میلیارد تومان در زیر گروه ریخته‌گران از شبکه بانکی کشور خارج شده است. توصیفی که باعث شد نماینده دادستان نام شارلاتانیسم بانکی را برای آن انتخاب کند.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران بانک سرمایه یا به تعبیر نماینده دادستان مدیران ناکارآمد در شعبه سه ویژه به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام به جلسه نهم و دفاعیات محمدرضا خانی رسید.

تقدیر مدیر مفسد از مدیران سالم
متهم خانی در بخشی از دفاعیات خود از نیرو‌های جوان حاضر در بانک سرمایه تقدیر کرد و گفت: اگر حضور نیرو‌های جوان در سال ۹۵ نبود، الان بانک سرمایه هم نبود. نیرو‌هایی که شبانه با اهل بیت خود به خانه مشتریان رفتند و سوگند می‌خوردند بانک ورشکسته نشده است.
مدیرعامل سابق بانک سرمایه در مورد امحای مدارک و مستندات در بانک نیز مدعی شد که تا قبل از سال ۹۴ مدارک منسجمی درباره بدهکاران وجود نداشته است و بعضاً اصل مدارک در دست بدهکاران بوده است؛ بدهکارانی که خودشان رئیس شعبه تعیین و معرفی می‌کردند و پس از دریافت وام رئیس شعبه را به همراه مدارک و مستندات با خود می‌بردند. وی بار دیگر به تلاش نیرو‌های جوان بانک سرمایه اشاره کرد و گفت: اگر همت نیرو‌های جوان در سال ۹۵ نبود، الان هیچ مدرکی به دست شما نمی‌رسید.

نقل یک رویه متعارف، اما عجیب!
یکی از نکات جالب توجه در ذیل دفاعیات خانی، اشاره وی به اعطای وام ۱۰۰ میلیونی به مدیران ارشد و اعضای هیئت‌مدیره‌ها برای خرید خودرو بود. وی اعطای چنین مبلغی را به عنوان وام در سال‌های ۹۵ و ۹۶ کاملاً متعارف تلقی کرد و ادامه داد: خرید خودرو با اعطای چنین وامی در شرکت‌ها رویه‌ای متعارف است. دفاعیات پایانی محمدرضا خانی با این ادعا که دلالان و واسطه‌ها از در و دیوار بانک سرمایه بالا می‌روند، در حالی به پایان رسید که نماینده دادستان از مهره‌چینی در ارکان بانکی پرده برداشت و بخش بعدی دادگاه به تشریح اقدامات مدیران بانکی توسط قهرمانی سپری شد.

چگونگی تحقق شارلاتانیسم بانکی
طبق توضیحات قهرمانی از حیاط خلوت سازی‌های مدیران بانکی برای چپاول اموال معلمان، متهمان بانک سرمایه از زیر گروه ریخته‌گران همچون شرکت‌های سایه گستر ماهان، شرکت پایدار قشم و نیز تفاهمنامه بانک سرمایه با بانک تجارت حدود ۶۱۰ میلیارد تومان از شبکه بانکی خارج کردند. دادستان با توصیف بازی ریاضی اعداد و ارقام برداشت‌شده و تشریح شگرد‌های متهمان، نام «شارلاتانیسم بانکی» را برای این اقدامات انتخاب کرد و گفت: هیئت مدیرانی که باید فیلتر فساد باشند خود عهده‌دار فساد شدند. طبق گفته‌های دادستان حتی این افراد از حساب مالی یکی از مددجویان کمیته امداد هم سوءاستفاده کرده و به اسم کمک تخلفاتی را رقم زده‌اند.
نماینده دادستان در بخش پایانی گفته‌های خود به پیامک‌های رد و بدل شده میان خانی و امامی اشاره کرد و گفت: این پیام‌ها نشان می‌دهد آقای خانی توسط آقای امامی در مدیریت بانک گماشته شده‌اند، به عنوان مثال خانی به امامی می‌گوید، ناهار را با هم باشیم امامی در پاسخ می‌گوید، یک وقت حساسیت ایجاد نشود. طبق اظهارات بانکی در اینجا متهم خانی با یک ناسزا به دیگر ارکان بانکی پاسخ امامی را می‌دهد. نماینده دادستان همچنین با بیان این توضیح ادامه داد: آقای امامی در پیام‌ها به خانی اعلام می‌کند که مدیرعامل آینده بانک است و می‌گوید، یک کابینه به تو (خانی) معرفی می‌کنم که در بانک بگذاری و از کار با آن‌ها لذت ببری و خیالت راحت بانک برای خودت می‌شود. از شنبه هم برای ماساژ به منزل ما بیا!
طبق گفته نماینده دادستان، امامی اقدامات مجرمانه زیادی در بانک داشته است و این در حالی است که متهمان رفت و آمد‌های مکرر به منزل امامی داشته‌اند. فردی که طبق آخرین گفته‌های قاضی مسعودی‌مقام پرونده وی در مرحله تحقیقات است و به زودی راهی دادگاه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار