کد خبر: 958787
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با اشاره به اجرای ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی :
حالا همه تاکيد مي کنند که توجه به رفع معضل بیکاری در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و به همين خاطر سازمان ها و نهادهاي زيادي دست به کار شده اند تا با ايجاد شغل، از ميزان بيکاران بکاهند. در اين ميان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) يکي از مهمترين وظايف خود را ایجاد اشتغال در کشور تعريف کرده است.

حوريه ملکي

 

 حالا همه تاکيد مي کنند که توجه به رفع معضل بیکاری در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و به همين خاطر سازمان ها و نهادهاي زيادي دست به کار شده اند تا با ايجاد شغل، از ميزان بيکاران بکاهند. در اين ميان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) يکي از مهمترين وظايف خود را ایجاد اشتغال در کشور تعريف کرده است. جايي که رييس اين ستاد تاکيد کرده "تأمین معیشت مردم، جز با اشتغال‌زایی محقق نمی‌شود". البته ناگفته نماند تا کنون حدود ۱۰ هزار و ۳۵۵ طرح اشتغالزایی توسط این ستاد در کشور اجرا و همچنین حدود ۴۰۰ فرصت شغلی به واسطه فعالیت‌های ستاد ایجاد شده است .

 

***

 

اهمیت فعالیت‌های بنیاد برکت از این منظر قابل تقدیر است. این بنیاد در رفع برخی از معضلات کشور از جمله بیکاری، می‌تواند نقش مهم و به‌سزایی را ایفا نماید.

اينها بخشي از حرف هاي رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که با اشاره به اينکه اولویت راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی باید با طرح‌هایی باشد که قابلیت صادرات محصولات خود را دارند یا می‌توانند از واردات یک یا چند محصول جلوگیری کنند، مي گويد: "همان‌گونه که فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد با مشارکت خود مردم به انجام می‌رسد، اقدامات عمرانی و زیربنایی نیز باید طبق همین رویه به پیش برود."

دکتر محمد مخبر بر تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان شش ماهه‌ی‌ِ نخست امسال تأکید کرده و ادامه مي دهد: "لازم است برای هر استان یک معین مشخص شود تا به شکل پیوسته، فعالیت‌های انجام شده در آن استان را رصد و پی‌گیری کند."

 

* ايجاد کسب و کار براي سيل زدگان

 

در زمينه ايجاد اشتغال در استان هاي کشور، ستاد اجرایی فرمان امام (ره( آمار بسيار درخشاني دارد که مي توان به اجراي ۱۰ هزار و ۳۵۵ طرح اشتغالزایی و همچنین ايجاد ۴۰۰ فرصت شغلی به واسطه فعالیت‌های اين ستاد اشاره کرد.

در همين رابطه معاون اقتصادی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) با اشاره به بروز سیلاب در ۱۰ استان کشور مي گويد: "۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل برای کسانی که کسب و کار خود را در سیلاب از دست داده‌اند توسط این ستاد ایجاد شده و برخی تا پایان امسال ایجاد خواهد شد ."

جواد شکرخواه با بيان اينکه ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی، ۱۰ هزار راس دام سبک ، ۳۳ هزار بسته لوازم تحریر و ۲۰ هزار کمک هزینه تعمیرات مسکن نيز از سوی این ستاد برای سیل زدگان تامین شده است، ادامه مي دهد: "ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از گذشته مجموعه هایی برای مواجه با سیلاب متشکل از نهادی بعنوان بنیاد احسان، قرارگاه و مرکز فوریت های امدادی تشکیل داده بود تا زیرساخت های مورد نیاز در مواقع ضروری برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان وجود داشته باشد."

هم اکنون دو موضوع در اولویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار دارد؛ ابتدا بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم تدوین شده و دیگری مباحث رهبری در خصوص رونق تولید که تقارن آن با تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا به مردم ما تحمیل شده است .

معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مي گويد: "در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راهبردی کلیدی در مناطق محروم دنبال می‌شود که ایجاد اشتغال و حمایت از بنگاه های اقتصادی خرد و کلان در این مناطق است ."

شکرخواه ادامه مي دهد: "این ستاد ۱۶۰۰ مدرسه، ۱۰۰۰ مسجد، دارالقرآن و حسینیه، ۳۲ هزار واحد مسکن محرومین، ۱۱۱۰ پروژه مختلف و مجموعاً ۴۵ هزار طرح مختلف با حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار را در سطح کشور ایجاد کرده است ."

وی با اشاره به سيل اخير و با بيان اينکه این ستاد از ابتدای بروز سیلاب در ۱۰ استان کشور در این مناطق حضور پیدا کرد و نخست مواد غذایی و اقلام ضروری مجموعاً به تعداد سه میلیون قلم جنس در اختیار آسیب دیدگان از سیلاب قرار داد ، مي گويد: "۱۵۰۰ گروه جهادی در سیلاب اخیر در ۱۰ استان کشور توسط این نهاد و با هدف یاری رسانی به مردم ساماندهی شد ."

 

وظیفه‌ی اصلی ستاد ایجاد اشتغال است

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مي گويد: "بنیاد برکت با وجود همه‌ی فعالیت‌ها و اتفاقات خوبی که رقم زده است، اما هم‌چنان باید برای رسیدن به نقطه‌ی ایده‌آل تلاش کند. این بنیاد که مورد وثوق و اعتماد مردم است، باید به جایی برسد که همه‌، امور خیریه‌ی خود را از طریق برکت دنبال کنند."

دکتر مخبر داشتن روحیه‌ی انقلابی و جهادی را شرط اصلی فعالیت در بنیاد برکت ذکر و عنوان کرده و ادامه مي دهد: "بنیاد برکت جای نیروهای نخبه و جهادی است. روحیه‌ی جهادی نیز به معنای انجام کارهای بی‌برنامه نیست، بلکه شرط اصلی فعالیت‌های جهادی، برخورداری از هوشمندی، نظم، ایثار، تعامل، از خودگذشتگی و مشورت‌گیری است."

وی داشتن سلامت نفس را از دیگر ملزومات فعالیت در بنیاد برکت نامیده و مي افزايد: "بنیاد برکت امروزه به یک آبرو برای کشور تبدیل شده و عملکرد آن حتی به لحاظ شاخص‌های بین‌المللی هم مقبول و مورد تأیید است. البته در راه خدمت‌رسانی به مردم نباید احساس رضایت از خود دست دهد که همین رضایت‌مندی، موجب شروع افول خواهد شد."

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) در ادامه دقت هر چه بیش‌تر در انتخاب تسهیل‌گران ایجاد اشتغال را خواستار و تأکید مي کند: " تسهیل‌گران بنیاد برکت باید نماد تدین و تعهد و تلاش جهادی باشند، و علاوه بر لحاظ ملاک‌های اخلاقی و ایمانی، باید بر کار آن‌ها نظارت مستمر داشت."

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار