کد خبر: 958743
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
معاون جهاد کشاورزی استان کردستان
معاون جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۳۰۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان گزارش شده است که ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت سیل در فروردین امسال و ۱۹۹ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان از سنندج، خلیل فعله‌گری در جلسه تشکل‌ها و نمایندگان بهره برداران بخش کشاورزی استان در سنندج،  افزود: بیشترین خسارت‌ها در فروردین امسال مربوط به شهرستان‌های قروه، سنندج، بیجار و کامیاران بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد‌ کشاورزی استان کردستان اظهارکرد: سهم خسارت استان کردستان از خسارت سیل فروردین امسال در کشور ۸ دهم درصد بوده است.

وی یادآورشد:  سیل در برخی شهرستان‌ها  خسارت جدی بر دامداری وارد کرده است.

به گفته وی، دولت ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات به خسارت‌های سیل ویرانگر اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: اطلاعات اولیه هفت هزار و ۷۳۳ کشاورز در سامانه جهاد کشاورزی جمع‌آوری شده است.

رییس اتحادیه تعاون روستایی استان کردستان نیز گفت: تقویت و توسعه تشکل‌های بخش کشاورزی به پیشرفت کشاورزان استان کمک می‌کند.

احمدرضا احمدی اظهار کرد: در سال رونق تولید ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید نیازمند جذب تسهیلات ارزان‌قیمت است.

وی بخش تعاون را یکی از بخش‌های مهم اقتصادی برشمرد و افزود: این بخش سهم ۲۵ درصدی را در رشد و توسعه اقتصادی کشور بعهده دارد.

وی یادآورشد: دولت موظف است از زیرساخت‌های تعاون روستایی حمایت کند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کردستان، اقتصاد داخل را یک اقتصاد کشاورزی و بر مبنای گندم دانست و گفت: شاخص تولید گندم تاثیر بسزایی در روند اقتصادی کشور دارد در همین راستا قیمت گندم  باید پی گیری شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

احمدپناه، جهاد کشاورزی کردستان را در کشور سرآمد دانست و گفت: از آنجا که بخش کشاورزی تامین کننده موادغذایی جامعه است این بخش نسبت به سایر بخش‌ها از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است. 

وی با اشاره به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور و مرزی بودن  استان گفت: در راستای تامین بذر موردنیاز کشاورزان باید از افراد ذی‌صلاح و متخصص بهره گرفت.

در ادامه معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان وضعیت مزارع کلزا را مناسب دانست و گفت: در صورت بروز هر گونه افت امادگی لازم برای مبارزه با افت زدگی محصولات کلزا وجود دارد.

محمدفرید سپری حمایت دولت از بخش خصوصی در زمینه تامین بذر ضروری برشمرد و افزود: هم اکنون حمایت از تولیدات گندم و جو متحول شده است.

احمد ذکریایی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان نیز تامین امنیت غذایی مردم را جز وظایف جهاد کشاورزی دانست و گفت: اکنون در شرایط تحریم اقتصادی صادرات مهم‌ترین مشکل استان مرزی کردستان محسوب می‌شود.

به گزارش جوان، هم اکنون ۱۷ هزار تولیدکننده و بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان کردستان فعالیت می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر