کد خبر: 958719
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
هشدار درباره افزایش تلفات انرژی در تبریز توسط ماینر‌ها
مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز درباره استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارز دیجیتالی هشدار داد و گفت: در کارخانه‌ها و کارگاه‌های متروکه با برق غیر مجاز اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند که موجب افزایش تلفات انرژی شده است.

 عادل کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران  در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی در فصل تابستان و پیش بینی تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق، به ارائه گزارش پرداخت.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق شمال غرب در تبریز اتفاق می‌افتد، گفت: بیش از یک میلیون مشترک برق در شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر وجود دارد و هر سال 32 هزار مشترک جدید برق اضافه می‌شود.

کاظمی افزود: 77 درصد  مشترکان ( 710 هزار مشترک) خانگی با 34 درصد مصرف و 9 هزار و 400 مشترک 50 درصد مصرف انرژی را مصرف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه سالانه 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه عملیاتی برق تبریز( توسعه، اصلاحات و روشنایی) انجام می‌شود، ادامه داد: 50 درصد کنتورهای برق دیجیتال است.

وی در رابطه به تغییر ساعات ادارات در تبریز اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی موافقت کلی خود را برای اجرا در ماه‌های تیر و مرداد اعلام کردند اما زمانی اجرایی این طرح ظرف یک هفته آینده نهایی می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه 50 دستگاه میانر( ارز دیجیتال) به اندازه 10 خانوار برق مصرف می‌کند، اظهار داشت:  تولید ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته و برخی واحدها با استفاده از برق غیرمجاز ارز دیجیتال استخراج می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته  به دلیل استفاده ازمیانرها افزایش یافته است، گفت: طبق کشفیات از کارخانه و کارگاه‌های متروکه، ملک‌های خالی در اطراف تبریز با برق غیرمجاز و یا با برق کشاورزی اقدام به تولید ارز دیجیتالی می‌کنند که موجب افزایش تلفات انرژی شده است.

کاظمی تصریح کرد:  ماموریت‌های ویژه برای عبور از پیک سال 98، در چهار بخش طرح های ویژه ملی، برنامه‌های مدیریت سمت تقاضا، طرح‌های بهینه سازی، راهبردی و نگهداری شبکه و بهره‌وری اقتصادی به شرکت توزیع برق تبریز ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در پیک بار 98، گفت: شناسایی مشترکان پر مصرف به تفکیک هر تعرفه و تهیه بانک اطلاعاتی از این مشترکان در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. 

وی افزود: شرکت توانیر برای هر هفته در ایام دوره پیک، سهمیه‌ای برای تمامی شرکت‌های توزیع، تعبیه کرده که اگر مشترکین همراهی لازم را در مدیریت مصرف و صرفه جویی انرژی داشته باشند می‌توانیم امسال بدون خاموشی این دوره پیک را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: به مشترکان این هشدار را می‌دهیم که شروع پیک ما با تفاوت 80 مگاواتی اگر بخواهد تداوم داشته باشد می‌تواند به کمبودها و اعمال خاموشی‌ها منجر شود.

کاظمی میزان مطالبات برق تبریز را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: 50 میلیارد تومان مشترکان خانگی، 20 میلیارد تومان مشترکان صنعت و 20 میلیارد تومان ادارات به شرکت توزیع برق تبریز بدهکار هستند.

شرکت توزیع برق تبریز مسئولیت توزیع نیروی برق را در محدوده شهر تبریز و حومه و شهرهای اسکو، ایلخچی، آذرشهر، گوگان، ممقان، خسروشهر و سهند برعهده دارد.

محدوده تحت پوشش این شرکت را عرصه ای به مساحت حدود 4 هزار و 770  کیلومترمربع با جمعیتی معادل 1.7 میلیون نفر که در قالب تعداد یک شهرستان و هفت  شهر  اسکان دارند تشکیل می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر