کد خبر: 958591
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
هنجارشکنی نهاد صنفی وکلا به حدی رسیده است که علناً و در سکوت نهاد‌های نظارتی اقدامات خلاف مصلحت ملی انجام می‌دهد
این اولین باری نیست که اعضای کانون وکلای دادگستری عملاً و علناً با دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران جلسه می‌گذارند. به اسم استقلال، سیاسی‌ترین کار‌های ممکن را درون خاک کشورمان آن هم علیه کشورمان و امنیت ملت ایران انجام می‌دهند و کسی هم جلودارشان نیست!
صادق پارسا
سرویس جامعه جوان آنلاین: این اولین باری نیست که اعضای کانون وکلای دادگستری عملاً و علناً با دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران جلسه می‌گذارند. به اسم استقلال، سیاسی‌ترین کار‌های ممکن را درون خاک کشورمان آن هم علیه کشورمان و امنیت ملت ایران انجام می‌دهند و کسی هم جلودارشان نیست! تا اندکی نقد می‌شوند و گاهی ترمز برخی تندروی‌هایشان را می‌کشند، هوار راه می‌اندازند که به استقلال کانون وکلا خدشه وارد نکنید، ما را رها کنید! در آخرین اقدام ضدامنیت ملی و ضدمنافع جمهوری اسلامی، کانون وکلای دادگستری مرکز، عمداً یا سهواً زمینه‌چینی‌هایی ساختاری کرد تا منافقین پاریسی را به دفاع از مجرمان ایرانی بشوراند. در روز‌هایی که چپ و راست داخلی در حال بهره‌برداری هر چه بیشتر از سفر شینزو آبه به ایران بودند، کانون وکلای دادگستری مرکز به صورت نرم و مرموزانه، از روی عمد یا غیرعمد، در حال به خط‌کردن منافقین علیه منافع ایرانیان بود. جلسات اعضای کانون وکلای مرکز با مسئولان رده بالای سفارت فرانسه در ایران در حالی رقم خورد که چند روز پس از آن و درست در روزی که آبه در ایران به سر می‌برد، جمعی از منافقین به بهانه حمایت از نسرین ستوده، مجرم و محبوس امنیتی مقابل سفارت ایران در فرانسه تجمع کردند و لشکر رسانه‌ای‌شان هم پس از آن به خط شدند تا این تجمع حقیر را باد کنند. واقعاً چرا کانون وکلای مرکز باید با سفارت فرانسه در ایران جلسه بگذارد؟ مگر کانون وکلا یک نهاد صنفی – حقوقی نیست که وظیفه اول و آخرش کمک به تحقق عدالت در دادگاه‌ها و ستاندن حق مظلوم از ظالم باشد؟ مگر دست فرانسه به خون چندین هزار ایرانی آلوده نیست، مگر پاریس میزبان منافقان نیست؟ چه ضرورتی اقتضاکرده که اعضای کانون وکلا با سفارت فرانسه در ایران جلسه بگذارند و چرا محتوای این جلسات و علت ضرورتش منتشر نمی‌شود؟ واقعاً چرا نهاد‌های ناظر نسبت به این حجم از قانون‌شکنی و اپوزیسیون‌گری این همه تسامح به خرج می‌دهند؟

همزمان با دیدار حساس نخست‌وزیر ژاپن با مقامات ایرانی، ضدانقلاب با حمایت کانون وکلای فرانسه اقدام به برگزاری تجمعی به بهانه حمایت از یک مجرم امنیتی (نسرین ستوده) مقابل سفارت کشورمان در فرانسه کرد؛ تجمعی که به گفته منابع خارجی بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در آن غیرایرانی بودند.

جلسه مرموز

این اتفاق در حالی است که چند روز پیش مسئولان سفارت فرانسه در ایران از جمله فیلیپ تی‌بو سفیر فرانسه در ایران، با رئیس و اعضای هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار داشته است. عکس‌هایی از این دیدار در فضای مجازی منتشر شده است. با توجه به اتفاقات مقابل سفارت ایران در فرانسه، آن هم درست پس از دیدار مقامات سفارت فرانسه در ایران با اعضای کانون وکلا، سؤالات و ابهامات فراوانی پدید آمد و تا لحظه تنظیم این گزارش کانون وکلا هیچ موضع‌گیری در قبال محتوای جلسه و مذاکرات شبهه‌برانگیز با مقامات فرانسوی نداشته است.
طبق آنچه در وبگاه کانون وکلای دادگستری مرکز در نقل این جلسه آمده است: عیسی امینی، رئیس کانون وکلای مرکز به همراه برخی از اعضای هیئت‌مدیره با فیلیپ تیه‌بو سفیر فرانسه و رایزن و مشاور حقوقی آن سفارتخانه در محل کانون وکلا دیدار و گفت‌وگو کردند.

دخالت کانون وکلا در آموزش عالی به پشتوانه دشمنان نظام!

در توضیح بیشتر این جلسه آمده است که «در این دیدار بر اصول راه‌های تقویت همکاری بین کانون وکلای دادگستری مرکز با دانشگاه‌ها و کانون‌های وکلای کشور فرانسه با رویکرد علمی- حرفه‌ای تأکید و مقرر شد، به زودی تفاهمنامه‌ای بین این کانون و سفارت فرانسه در خصوص گسترش روابط علمی - صنفی منعقد شود. طرفین در این جلسه، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان و بر استمرار گفت‌وگو‌ها تأکید کردند.» اساساً کسی نیست که از کانون وکلا بپرسد کجای وظایف شما دخالت در امور دانشگاه‌هاست آن هم با پشتوانه دشمنان ملت ایران؟!‌ای کاش نهاد‌های نظارتی از این همه تسامح نسبت به این نهاد به اصطلاح صنفی که تخلفات عدیده سیاسی و اقتصادی دارد، درگذرند.

این قصه سر دراز دارد

پیش از این نیز شهردار پاریس، در حساب توئیتر خود از مجرمان امنیتی ایران اعلام حمایت کرد و از همگان خواسته بود، نامه کانون وکلا در پشتیبانی از وی را امضا کنند. علاوه بر شهردار پاریس، شماری از چهره‌های سیاسی و اجرایی فرانسه از جمله مانوئل والس، نخست‌وزیر سابق از نامه درخواست آزادی نسرین ستوده حمایت کرده بودند. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی گفته بود، از هیچ اقدامی برای آزادی این مجرم امنیتی کوتاهی نمی‌کند.

این در حالی است که در اواخر فروردین امسال نیز شماری از وکلای دادگستری میلان مقابل کنسولگری ایران در این شهر تجمع کردند. یک وکیل کانون مرکز، از وکلای دادگستری در رابطه با این تجمع حتی به اظهارنظر پرداخته و ضمن دفاع از این نوع تجمع برای حمایت از یک مجرم امنیتی، چنین اقدامی را برای وکلا یک وظیفه معرفی کرده بود و ادعا داشت: هرجا این اتفاق بیفتد، باید مداخله کنند و تظاهرات راه بیندازند!
دعوت به شورش خیابانی اولین و آخرین اقدام کانون سیاسی وکلا نیست. مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌های معاند، اقدامات خلاف امنیت و مصلحت ایرانیان و تخلفات مالی این نهاد گفتنی‌های دیگری را هم دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار